Szekcióülésekkel folytatódott az Országos Diákparlament programja

 Szekció- ülésekkel folytatódott szombaton az Országos Diákparlament Székesfehérváron. A résztvevő mintegy 300 általános és középiskolás diákdelegált a korosztályukat érintő legfontosabb témákat vitatták meg. A háromnapos rendezvény legfőbb célja, hogy a tanulók megismerjék egymást és az ország különböző megyéiben a diákság helyzetét, valamint hogy jogainak érvényesüléséről, hatékonyabbá tételéről ajánlást fogalmazzanak meg az oktatás döntéshozói számára.
2014.11.22. 19:07 |
Szekcióülésekkel folytatódott szombaton az Országos Diákparlament Székesfehérváron. A résztvevő mintegy 300 általános és középiskolás diákdelegált a korosztályukat érintő legfontosabb témákat vitatták meg. A háromnapos rendezvény legfőbb célja, hogy a tanulók megismerjék egymást és az ország különböző megyéiben a diákság helyzetét, valamint hogy jogainak érvényesüléséről, hatékonyabbá tételéről ajánlást fogalmazzanak meg az oktatás döntéshozói számára.
KÉPGALÉRIA

A „Kell egy csapat, azaz hogyan lesz néhány diákból jól működő szervezet?” elnevezésű szekcióban a tapasztalatcsere mellett sok olyan drámajátékot is megtanultak a résztvevők, amellyel építeni, erősíteni lehet egy, a lelkes, vállalkozó szellemű diákokból álló, a társaik érdekképviseletét is felvállaló csapatot.
Amikor a diákparlament képviselői benyújtották a jelentkezési lajukat, akkor azon jelölni kellett, hogy melyik az a három szekció, mely a leginkább érdekli őket. Ez alapján összesen húsz szekcióba osztották a fiatalokat és a mai napon workshop-szerűen beszélgettek az adott témáról 15-16 fős csoportokban. Délelőtt a megyei diákparlamenten elhangzott problémákat beszélték meg egymással.
Összesen öt témakörben üléseztek a fiatalok: az első a diákönkormányzatok működése, a diákönkormányzatok belső és külső kommunikációja, a harmadik az iskolai közösségi szolgálat, a negyedik az iskolán, kollégiumon belüli konfliktushelyzetek, az ötödik pedig arról szól, hogy hogyan lehet a legjobb diákönkormányzati közösséget létrehozni. A szekciók a nap végén egy-egy szekciódelegáltat választottak maguk közül, aki az adott csoport véleményét képviseli. A húsz szekcióküldöttből álló ún. szerkesztőbizottsági ülésen fogalmazzák meg azokat az ajánlásokat, melyeket a vasárnapi plenáris ülésen vitatnak meg és adnak majd át Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkárnak.

Délelőtt több helyen volt alkalmunk beülni és meghallgatni, hogy miről és hogyan folyik a vita. Szerintem nagyon nyitottak és kommunikatívak a fiatalok és kisebb közösségben kinyílnak és elmondják a problémáikat és egymástól átvehetik a jó gyakorlatokat – hangsúlyozta Mészáros Attila.
Sok helyen a legnagyobb problémakör a diákönkormányzat és az iskolavezetés közötti viszonyrendszer helyzete és ezzel párhuzamosan az, hogy hogyan tudnak akár városi vagy megyei szinten szerveződni a fiatalok annak érdekében, hogy megosszák egymással a tapasztalatukat. Ez utóbbi szempontból jó helyzetben vagyunk itt Fehérváron, hiszen nálunk évek óta jól működik a városi diákönkormányzat – mondta Mészáros Attila alpolgármester, aki korábban ifjúsági tanácsnokkánt is segítette az önkormányzat munkáját.