Szekcióülésekkel folytatódott szombaton az Országos Diákparlament

Szekcióülésekkel folytatta szakmai munkáját a Székesfehérváron ülésező Országos Diákparlament. A fiatalok tárgyaltak többek között a diákönkormányzatok működéséről és kommunikációjáról, a konfliktuskezelésről és a közösségépítésről.
2020.02.01. 15:20 |
Szekcióülésekkel folytatódott szombaton az Országos Diákparlament

Az ODP vasárnap zárul, addigra a résztvevők megfogalmazzák azt a többpontos javaslatcsomagot, melyet az oktatási döntéshozók elé terjesztenek majd.

212 fiatal küldött érkezett pénteken Székesfehérvárra hazánk minden pontjáról, hogy részt vegyen az Országos Diákparlament háromnapos ülésén. A diákok legfontosabb legitim érdekképviseleti fórumán a résztvevők plenáris üléseken, fórumokon és szekcióüléseken tanácskoznak a köznevelést és a diákéletet érintő fontos kérdésekről.

Az eddigi tapasztalatokat és a folyamatban lévő munkát Mészáros Attila alpolgármester értékelte sajtótájékoztatón a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Hunyadi Mátyás Szakgimnáziumában, amely a szekcióülések egyik helyszíne. Mint mondta, a pénteki nappal jól indult az ODP, elfogadták az ügyrendet, az esti fórumokon pedig látszott, hogy a delegáltak felkészülten érkeztek Székesfehérvárra. A közneveléssel kapcsolatos fórum nyúlt a leghosszabbra, nem sokkal 23 óra után ért véget. A legforróbb téma az új Nemzeti Alaptanterv volt, melynek alapján fontos változások lépnek életbe a következő tanévtől, felmenő rendszerben, de beszéltek a fiatalok az intézmények állapotáról, az óraterhelésről, a mindennapos testnevelésről is. „Nagyon örülök annak, hogy az oktatási döntéshozók a legmagasabb szinten képviselték magukat, jelen voltak minden fórumon, így a fiatalok első kézből kaphattak információkat.” – fogalmazott az alpolgármester.

A nyitó napot követően szombaton a szekcióülések következtek a Székesfehérvári Szakképzési Centrum I. István Szakgimnáziumában, illetve az SzSzC Hunyadi Mátyás Szakgimnáziumában. A résztvevők 18 szekcióra bontva, 10-15 fős csoportokban tanácskoztak négy fontos kérdésről: a diákönkormányzatok tevékenysége, működése, rendezvényszervezés; A diákönkormányzatok belső és külső kommunikációja; Az iskolán, kollégiumon belüli konfliktusok, problémák megoldása; Kell egy csapat, azaz hogyan lesz néhány diákból jól működő szervezet?

A szekcióüléseken a fiatalok megosztották egymással a megyei diákparlamentekről hozott véleményeket, és ajánlásokat, ötleteket fogalmaznak meg. A nap végén a szekcióüléseken kiválasztott tagokból áll össze az a szerkesztőbizottság, amely elkészíti a vasárnapi záró plenáris ülésre a többpontos javaslatcsomagot a szakminisztériumok és az oktatási döntéshozók számára.

Szombaton délután városismereti verseny, este könnyűzenei, szórakoztató rendezvény és táncház is lesz a fiataloknak, míg a kísérőtanárok szakvezetés mellett megnézhetik a Hetedhét Játékmúzeumot és a Réber Gyűjteményt.