Székesfehérvár Önkormányzata minden segítséget megad a Járási Hivatal kialakításához

 Rendkívüli ülésen hagyta jóvá kedden Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlése a január elsejével felálló Székesfehérvári Járási Hivatallal kötött megállapodást. Ennek értelmében Székesfehérvár Megyei Jogú Város 87 fő, illetve álláshely, a munkavégzésükhöz szükséges eszközök, valamint a Honvéd utca 8. és a Koch lászló utca 4/B szám alatti ingatlan ingyenes átadását biztosítja. Székesfehérvár polgármestere köszönetet mondott a Polgármesteri Hivataltól a járáshoz átkerülő munkavállalóknak a városért végzett munkájáért.
2012.10.30. 18:02 |
Rendkívüli ülésen hagyta jóvá kedden Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlése a január elsejével felálló Székesfehérvári Járási Hivatallal kötött megállapodást. Ennek értelmében Székesfehérvár Megyei Jogú Város 87 fő, illetve álláshely, a munkavégzésükhöz szükséges eszközök, valamint a Honvéd utca 8. és a Koch lászló utca 4/B szám alatti ingatlan ingyenes átadását biztosítja. Székesfehérvár polgármestere köszönetet mondott a Polgármesteri Hivataltól a járáshoz átkerülő munkavállalóknak a városért végzett munkájáért.
A közgyűlés nyílt ülésen döntött arról, hogy Székesfehérvár Megyei Jogú Város 79 fő munkavállaló és 8 üres álláshely, a munkavégzésükhöz szükséges eszközök, valamint a Honvéd utca 8. és a Koch László utca 4/B szám alatti ingatlanok ingyenes átadását biztosítja a január elsejétől működő Székesfehérvári Járási Hivatal számára. A döntésről dr. Cser-Palkovics András polgármester és dr. Bóka Viktor jegyző közös sajtótájékoztatón számolt be.
„Minden segítséget megadunk a Székesfehérvári Járási Hivatal kialakításához. Szeretnénk, ha megfelelő személyi és eszközállománnyal kezdhetné meg tevékenységét 2013. január 1-jén ez a szervezet, hiszen a fehérváriak és a környékbeli települések lakói keresik majd fel ügyeik intézése érdekében. Hosszas előkészítő munka után alakult ki a megállapodás tartalma. Körültekintően kellett eljárnunk, hiszen emberi sorsokról, valamint az átadott eszközök és ingatlanok esetében köztulajdonról, vagyontárgyakról van szó. A közgyűlés által jóváhagyott megállapodás értelmében a Polgármesteri Hivatal 87 főt, illetve álláshelyet ad át. Ez 79 fő köztisztviselőt, munkavállalót, valamint 8 üres álláshelyet jelent. A munkavégzésükhöz szükséges eszközöket is mi biztosítjuk térítésmentesen a Járási Hivatalnak. Legalább ilyen fontos volt városunkban a megfelelő ingatlan megtalálása. Azt hiszem, az Okmányiroda esetében nem is lehetett kérdés, hiszen az ügyfelek már megszokták, hogy a Koch László utca 4/B szám alatt tudják ügyeiket intézni. Emellett a Honvéd utca 8. szám alatti épület átadását is biztosítjuk, hiszen ez egy önálló ingatlan, amelyben megkezdheti működését az újonnan felálló közhivatal. Én magam az együttműködésben és a kölcsönösségben hiszek. Azaz, ha az állam magára vállalja az önkormányzatok által felvett hitelek egy részét – mégha ez korábbi időszakban vállalt teher is a mi városunk esetében – akkor nekünk is tennünk kell valamit. Most éppen a Járási Hivatalok kialakításában nyújtunk segítséget. Ezt az alkamat megragadva, ezúton is szeretnénk megköszönni az új közhivatalhoz átkerülő kollégák fehérváriakért végzett munkáját.” – mondta el a közgyűlés után dr. Cser-Palkovics András.
 
Az Önkormányzatoknak, illetve a Polgármesteri Hivataloknak tájékoztatási és adatszolgáltatási kötelezettséget írtak elő a járási hivatalok kialakításához kapcsolódóan, amelynek Székesfehérvár eleget is tett. Minden személyi és vagyoni kérdésben megtörtént az előkészítő egyeztetés, ez alapján döntött a Közgyűlés a törvényi előírások szerinti határidőn belül - 2012. október 31-e előtt – a fent ismertetett megállapodás feltételeiről és megkötéséről.
 
„A járási hivatalok kialakításával kapcsolatban már közszolgálati ellenőrzést is lefolytatott a Polgármesteri Hivatalban a Fejér Megyei Kormányhivatal. Mindent rendben találtak a szakemberek, az ellenőrzés alapján megállapították, hogy a személyügyi nyilvántartások vezetése, az illetmények és besorolások meghatározása, valamint a képesítési előírások alkalmazása a jogszabályi előírásoknak megfelelően történt.” – ismertette dr. Bóka Viktor jegyző. Székesfehérvár Megyei Jogú Város Jegyzője elmondta, a Járási Hivatal január 1-től teljes egészében átveszi a okmányirodai és gyámhivatali munkákat, de ezen kívül a szociális ügyek jelentős része szintén a hivatal hatáskörébe kerül és a környezetvédelmi hatóságtól is is kerülnek át ügyek a járáshoz, illetve fel fog állni egy építésügyi hivatal, ahol az építésfelügyeleti munkát fogják ellátni. 


 
A másik fontos kérdés, amelyről döntenie kellett a képviselőtestületnek, a Polgármesteri Hivatal további működése és az itt maradó feladatok ellátásához szükséges háttér biztosítása. „Ügyfélközpontú hivatal felépítésén dolgoztunk az elmúlt két évben. Nagyon fontos, hogy a fehérváriak továbbra is a megszokott színvonalon és gyorsasággal intézhessék ügyeiket a Polgármesteri Hivatalban. Emellett az elkerülő feladatkörök helyett az új, önkormányzatunkhoz kerülő feladatok ellátására is fel kell készülnünk. Elég, ha a megyei múzeum és könyvtár további működtetéséről folyó egyeztetésekre gondolunk. Mindezek alapján hozott döntést a képviselőtestület.” – foglalta össze a közgyűlés döntését Székesfehérvár polgármestere.