-
Iskolába hívogató programok
Az iskolába készülő nagycsoportos óvodásoknak és szüleiknek érdemes figyelemmel kísérni a székesfehérvári általános iskolák honlapját, közösségi oldalát, ahol az iskolába hívogató programok időpontját közzéteszik. Novemberben és decemberben 17 helyszínen várják délutánonként a családokat.
2024.11.21. -
100 fát ültetettek
90 keskenylevelű kőrist és 10 ginkgo biloba páfrányfenyőt ültettek el a Városgondnokság kertészei a Mondelez Hungária Kft. székesfehérvári üzemének jóvoltából a Bregyóban. A 100 fa az ARAK idei jubileumát szimbolizálja és része annak a zöldítési projektnek, amit a Mondelez a napelemparkjának kialakításához kapcsolódóan kezdett el.
2024.11.21. -
Pénteken 16:30-kor nyit
Idén már közel ezer négyzetméterre növelt jégfelülettel és ötven méter hosszú jégfolyosóval, változatlan árakkal, megújult büfével várja a Kori Liget a téli sportok szerelmeseit a Zichy ligetben. November 22-én, pénteken 16:30-kor nyit a Kori Liget. Ezen a délutánon a pálya használata ingyenes lesz és mindenkit egy pohár meleg teával várnak!
2024.11.21. -
Ciszterci Médianapok
Első alkalommal szervezte meg a székesfehérvári Ciszterci Szent István Gimnázium a Ciszterci Médianapokat. A média iránt érdeklődő budai, egri és pécsi ciszteres diákok a kétnapos program során megismerik a Ciszterci Médiacentrum működését, és egy tréninget követően közösen készítik el a csütörtök reggeli napindító műsort, amely november 21-én 07.05 és 08.25 óra között lesz hallható a Mária Rádióban.
2024.11.20.
Székesfehérvári iskolákba érkezett a Giro d’Italia Roadshowja
A versenyt népszerűsítő kerékpáros gyerekprogramokat tartottak csütörtökön két fehérvári iskolában is. Délelőtt a Kossuth Lajos Általános Iskolában, délután pedig a Németh László Általános Iskolában várták a gyerekeket. A programokat az ORFK és a Giro d’Italia szervezte, volt többek között KRESZ-pálya, bringa párbaj és interaktív közlekedésbiztonsági előadás is.
Szeretnénk a kerékpározás népszerűsítése mellett a közúton való közlekedés biztonságát is hangsúlyozni - mondta Kamuti Balázs Giro d’Italia Nagy Rajtjának vezetője. A biciklizés nagyon népszerű hazánkban és Európában az élmezőnybe tartozunk a minden napi kerékpárhasználók számában. A szabadidős és a versenyszerű kerékpározás pedig az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt. Ez köszönhető egy kicsit a Giro-nak is, illetve olyan versenyzőknek, mint Valter Attila, aki mellett több magyar versenyző is van már a nemzetközi élmezőnyben.
Óriási lehetőség és élmény, hogy a Grande Partenza három szakasza Magyarországon lesz érintve Székesfehérvárt – mondta Mészáros Attila alpolgármester, aki arról is beszélt, hogy az elmúlt években sokat tett a város azért, hogy a kerékpáros közlekedésre felhívják a figyelmet. „Kicsit sajnálom, hogy csak egy átmenő szakasz és egy részhajrá lesz Székesfehérváron, de úgy gondolom, így is nagy élmény lesz majd a verseny.”
Mint kiemelte, azt látjuk, hogy egyre többen használnak biciklit. Hangsúlyozta, hogy az elmúlt években az állami és az EU-s forrásokat is úgy tudtuk felhasználni, hogy az útfelújításoknál a kerékpáros infrastruktúrát is tudtuk javítani. Irányhelyes kerékpársávokat, felfestéseket vagy kerékpárutat építettünk. Idén is számos kerékpáros fejlesztés lesz Fehérváron: ilyen például a Zámoly-Kiskút út melletti kerékpárút megépülése vagy a Palotai úti kerékpárút fejlesztése és a déli összekötő út mentén is jó ütemben halad a 2.5 méter széles önálló kerékpárút építése.
A Balaton - Budapest kerékpárút városi szakaszainak kiépítéséhez komoly egyeztetéseken vannak túl a szakemberek. Hamarosan végleges lesz az útvonal és megépülhet a városon belüli szakasz is – mondta Mészáros Attila. Kisfaludnál a Fehérvárra bevezető szakasz és a Balatoni úton a Szabadbattyán felé menő szakasz építése is jó ütemben épül és hamarosan elkészül. Ehhez kapcsolódóan kerékpáros megállók, pihenők, kerékpáros pontok kialakításában is gondolkozik Székesfehérvár.
Egyre jobb és biztonságosabb megoldásokat találnak a közlekedési szakemberek a kerékpárosoknak, mert úgy látjuk, hogy sokan nem merik a kerékpárutakat használni és inkább sajnos a járdát részesítik előnyben, mert félnek a forgalomtól. Ez azonban egy közös „tanulási” folyamat kell, hogy legyen mind az autósok, mind pedig a kerékpárosok részéről. Ezúton is bátorítanék mindenkit, hogy használják a kerékpárutakat!