Székesfehérvári sikerek a Mediterrán Kupán - vitorlázás

 Aligha szegte a résztvevők kedvét az immár hagyományos Mediterrán Kupa megfelelő szélerősség miatt többször elhalasztott rajtja. A 27 egység, amely 40 és 45 láb hosszú hajóival arra vállalkozott, hogy a legjobb szelet fogja a vitorláiba a szigetek között. A kicsik igencsak kitettek magukért a kavargó szélben. A nagyhajók többségét maguk mögé utasítva a Mirna nevű hajó Németh Ákos vezényletével megnyerte az első szakaszt. Második lett Papp Roland székesfehérvári csapata, a Tedi nevű hajóval, míg a harmadik a szintén székesfehérvári Kőszegi Zoltán, a Manca nevű hajóval. Mindkét kapitány győzelemként ünnepelte a dobogós helyet, hiszen az eddigi versenyeken ez még sohasem sikerült nekik.
2004.09.21. 07:11 |

 Aligha szegte a résztvevők kedvét az immár hagyományos Mediterrán Kupa, megfelelő szélerősség miatt többször elhalasztott rajtja: az eredetileg délelőtt 11-re meghirdetett 5 perces rajtot végül 12:30-kor lőhette el a zsűrihajó. Ekkor kezdte meg az 5 napos versenyét az a 27 egység, amely 40 és 45 láb hosszú hajóival arra vállalkozott, hogy az Adria legszebb ékköveként számon tartott  szigeteken a legjobb szelet fogja vitorláiba.

 A versenyt ugyan a 45 lábas hajók számára rendezik, rövidebb, egész pontosan 40 lábas hajóval 8 egység szintén útnak indult, 5 perccel a „nagyok” után. Az első etap közben rögvest kiderült: a végső győzelemre sem esélytelenül, hiszen sorra hagyták le a kicsik a nagyhajókat.
A vitorlázás a milliméterek sportja. A legapróbb beállításokon akár 3-4 kilométeres sebesség is nyerhető, a jól megválasztott fordulók, a kötelek „áttépésének” gyorsasága, a legénység összeszokottsága, a kormányos pedagógiai érzéke mind értékes perceket is jelenthet.

 A verseny első napján a Biogradtól a Piŝkera sziget mellett elhelyezett bójáig tartó távot végül az első ellenőrzési pontig le kellett rövidíteni, mert a „szélhiány” miatt a mezőny nem ért volna célba a 18 óráig kijelölt szintidőn belül. Így a teljes táv 40 százalékánál intették le a futamot, amelyet a nagy hajókkal induló profik nyertek: első az Uksa nevű hajóval versenyző csapat lett, Légrádi Márk kapitánnyal. Második az Ichtys lett, Jakab Lászlóval a kormánynál, a harmadik pedig a Perla nevű hajó lett, Gáspár Pállal.

A kicsik igencsak kitettek magukért a kavargó szélben. A nagyhajók többségét maguk mögé utasítva - az 5 perces hátrányt messze ledolgozva - a Mirna nevű hajó Németh Ákos vezényletével megnyerte az első szakaszt. Második Papp Roland  székesfehérvári csapata lett, a Tedi nevű hajóval, akiket még az előző esti késői kikötés miatt a biogradi partiőrök reggel kellőképp meggyötörtek, míg a harmadik Kőszegi Zoltán lett,  a szintén székefehérvári csapat részvételével segédletével,a Mancával. Mindkét kapitány győzelemként ünnepelte a dobogós helyet, hiszen az eddigi versenyeken ez még sohasem sikerült nekik.