-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
Az Öreghegyen, Csalán élők problémáira, kérdéseire adott választ Östör Annamária lakossági fórumán. Az eseményen beszámoltak a jövőbeli tervekről, felújításokról is.
2024.11.21. -
30 éves a Zeneturmix
Több rádiót is megjárt már, de még mai napig él és népszerű Kiss György műsora, a Zeneturmix. A Vörösmarty Rádión minden vasárnap hallható összeállítás egyrészt a helyi értékekre fókuszál, másrészt az 1980-as évek diszkózenéit eleveníti fel.
2024.11.21.
Székesfehérváron folytatódik a Zöld busz demonstrációs mintaprojekt
A zöldbusz pontos menetrendjét ITT találják! (minden nap más-más vonalon közlekedik a városban)
A témában tartott sajtótájékoztatón Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a magyar széndioxid-kibocsátás egyötödéért a közlekedés felel, ezért ennek zöldítése kiemelten fontos. Éppen ezért a kormány 10 év alatt 36 milliárd forint támogatást nyújt az önkormányzatoknak zéró emissziós buszok vásárlásához, ezt azonban megelőzi a mintaprojekt, ahol élesben tesztelhetők az elektromos buszok - tette hozzá.
Az államtitkár közölte, hogy a Zöld busz demonstrációs mintaprojekt keretében nyolc városban és egy kiemelt régióban próbálhatják ki az utasok a járműveket, eddig Debrecenben, Békéscsabán és Nyíregyházán bizonyítottak az e-buszok, most Székesfehérváron teljesítenek szolgálatot.
A Zöld busz mintaprojektről Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára, Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere és Fehérváry Tamás, az Electrobus Europe Zrt. ügyvezetője tartott közös sajtótájékoztatót, melyen ott volt Széles Gábor az Ikarus tulajdonosa is.
Cser-Palkovics András polgármester örömtelinek nevezte, hogy egy sikeres pályázatnak köszönhetően a mai nappal egy zöldbusz kapcsolódott be a város közösségi közlekedésébe. Az Ikarusz székesfehérvári gyárában készült jármű egy hónapon át szinte az összes útvonalon megfordul majd, hogy minél többen ingyenesen kipróbálhassák. A polgármester kiemelte, tárgyalásokat folytatnak a Volánbusszal arról, hogy a közeljövőben minél több ilyen, a környezetvédelem szempontjából is kiemelkedő jelentőségű busz állhasson forgalomba. „Ez a busz az első fecske, amelyet, reményeink szerint, még sok követ majd.” – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere.
A 12 méter hosszú, alacsonypadlós jármű maximum 84 utast tud szállítani, egy feltöltéssel 250 kilométert képes megtenni.
Fontos mérföldkőhöz érkeztünk, mely az Ikarus számára is legalább olyan fontos, mint Székesfehérvárnak, hiszen évek óta először, február 1-jén újra egy Ikarus autóbusz állt forgalomba a városban - mondta Fehérváry Tamás, az Electrobus Europe Zrt. ügyvezetője. A legfontosabb tulajdonsága az elektromos busznak, hogy az egyre jelentősebb a magyar mérnökök és beszállítók hozzáadott értéke. A sorozatgyártás beindulásával pedig a kormány által is kitűzött 60-66 százalékát szeretnénk elérni a hazai hozzáadott értéknek. Az Ikarus City Pioneer egy európai színvonalnak megfelelő jármű és Magyarországon elsőként rendelkezik elektromos buszok közül európai típusjóváhagyással.
A Fehérváron közlekedő elektromos jármű mellett már négy másik ilyen elektromos busz is elkészült a fehérvári gyárban. Az év elején elindítottuk a sorozatgyártást is és januárban negyven jármű gyártása kezdődött el illetve további hatvan busz gyártását tervezzük még az idei évben.
A Fehérváron közlekedő busz egy 314 kW-os akkuval felszerelt jármű, amivel 200-250 km-t még ilyen hidegben is meg tud tenni a városi forgalomban.
A buszt három óra alatt fel lehet tölteni és azokat a töltőket is használjuk, amiket a zöld busz projektben bocsátottak rendelkezésre. A töltési rendszereken azonban továbbra is dolgozunk, hiszen a legnagyobb kihívás, hogy nagy mennyiségben tudják telepíteni a városok az elektromos buszokat.
Közlekedési nap | Közlekedési vonal |
---|---|
Február 1. Hétfő | 15, 43, 44 |
Február 2. Kedd | 41 |
Február 3. Szerda |
|
Február 4. Csütörtök | 11A, 42, 44 |
Február 5. Péntek |
|
Február 6. Szombat |
|
Február 7. Vasárnap |
|
Február 8. Hétfő |
|
Február 9. Kedd | 20, 23, 26, 26A |
Február 10. Szerda |
|
Február 11. Csütörtök |
|
Február 12. Péntek |
|
Február 13. Szombat |
|
Február 14. Vasárnap |
|
Február 15. Hétfő |
|
Február 16. Kedd |
|
Február 17. Szerda |
|
Február 18. Csütörtök |
|
Február 19. Péntek |
|
Február 20. Szombat |
|
Február 21. Vasárnap |
|
Február 22. Hétfő |
|
Február 23. Kedd |
|
Február 24. Szerda |
|
Február 25. Csütörtök |
|
Február 26. Péntek |
|
Február 27. Szombat |
|
Február 28. Vasárnap |
|