-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Szeptemberben 851 kisdiák kezdi meg tanulmányait - lezárult az általános iskolai beiratkozás
Szeptembertől 851 kisdiák kezdi meg általános iskolai tanulmányait Székesfehérváron - tájékoztatott Boldizs Kálmánné alpolgármester. Míg az induló osztályok száma 2004-ben 34 volt Székesfehérváron, addig idén szeptemberben 35 általános iskolai osztály indul. A következő néhány évben stagnáló gyermeklétszámmal kell számolni a városban, ugyanis az óvodai beiratásokból kiderül, hogy évek óta 800 körüli azoknak a száma, akiket beírattak. Az idén 838 három éves kisgyereket írattak be óvodába Székesfehérváron.
Székesfehérvár óvodáiba és általános iskoláiba való beiratkozások véget értek, hány iskolai osztály indul szeptembertől a városban?
A következő tanévet 851 általános iskolába beíratott tanuló kezdi majd el. Õk 35 normál osztályban kezdik iskolai tanulmányaikat, ami azért is örömteli, mert egy osztállyal több indul az idén, mint tavaly - mondta Boldizs Kálmánné alpolgármester.
Jelenleg még tart a kis fejlesztős gyermekek vizsgálata, amivel május közepéig végez a Nevelési Tanácsadó. Õk 40 iskolaérett esetében kérték a szülőket, hogy kis fejlesztőbe írassák a gyerekeket. Még nem tudni pontosan, de valószínű, hogy 4 kis fejlesztő indul a következő tanévben. A városban 60 gyerek lesz, aki nem önkormányzati iskolába fog járni.
Mindenhol gyermeklétszám-csökkenésről lehet hallani, ezek szerint Székesfehérváron nem csökkent a beiskolázandó gyermekek száma?
Tavaly a gyerekek létszáma 30-al volt kevesebb, mint az idén. A probléma és a gond az, hogy a nyolcadikból kimenők és az elsőbe jövők száma között nagy a különbség. Ez a tendencia mutatja a gyermeklétszám csökkenést. Mi úgy látjuk az óvodai beiratkozások alapján, hogy ez a létszám stagnálni fog az elkövetkezendő években, hiszen az óvodákba az idén 3 éves gyerekekből 838-at írattak be a város intézményeibe. Ez azt jelenti, hogy az óvodai kihasználtságunk teljes. Megállt tehát a gyereklétszám csökkenése és a következő években is 800 körüli első osztályos gyereklétszámmal számolhatunk Székesfehérváron.
Elhangzott az elfogadott zárszámadás kapcsán, hogy tavaly 10,5 miliárdot fordított a város az oktatási intézményeire, ez az idén is hasonló összeg lesz?
Természetesen folytatódik, ugyanis 2006-ig szól a városnak az oktatási, feladat-ellátási működési terve. Jövőre újat kell majd készítenünk, amibe a tapasztalatokat beépíti a város. Azt látjuk, hogy a csökkenő gyereklétszám mellett a problémás gyerekek és a részképesség-zavarosok száma növekszik. Fontos, hogy őket olyan nevelésben, képzésben részesítsük, hogy a jövő szakembereit tudjuk majd biztosítani a munkaerő-piacon. Azon dolgozunk, hogy hogyan tudjuk ezeket a gyerekeket minél több segítségben részesíteni: több konferencián és városok közötti megbeszélésen veszünk részt e miatt és megpróbálunk egy olyan megoldást találni, hogy nekik már kiskorukban megadjuk azt a nevelést, amivel később ők „integrálhatók” az oktatási rendszerbe.
A városban gondolkodunk egy gyógypedagógiai centrum létrehozásán, ugyanis vannak képzett tanítóink és óvónőink és jelenleg is 14-en járnak fejlesztő-pedagógus képzésre.