-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
95 éves Erzsi néni
95.születésnapja alkalmából köszöntötték Molnár Dezsőné Csirke Erzsébetet, Áron Nagy Lajos festőművész hagyatékának őrzőjét.
2024.12.20. -
Változik a szakrendelések nyitvatartása
Változik a szakrendelések nyitvatartása a két ünnep között. Az idei évben receptfelírásra sem lesz már lehetőség, legközelebb majd csak január másodikán.
2024.12.20.
Tartsuk meg a fejlődés és a környezet egyensúlyát - Cser-Palkovics András az új állami szabályozásról
Ez - főleg a nagyobb városokban - közlekedésszervezési és környezetvédelmi károkat is okoz, hiszen a lakók a másik (vagy akár harmadik) családi autót így közterületi parkolókban hagyják, ami közösségi feszültséghez vezet, és amelyet az önkormányzatoknak kell orvosolniuk. A városvezető felterjesztéssel él az állam felé: vonja vissza vagy korrigálja az új szabályozást, vagy utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.
Elhibázott a társasházak parkolóépítésének új, állami szabályozása - írja Facebook bejegyzésében a város polgármestere. Számos városban, Fehérváron is jelentős közlekedési, környezetvédelmi kihívást jelent a parkolás problémája. Eddig az új építésű lakóházak kivitelezőinek lakásonként 1,5 parkolóhelyet kellett építenie, az építési telken belül. Az új szabályozás értelmében ez a szám lecsökken 1 parkolóhelyre.
Székesfehérváron robbanásszerűen emelkedett a gépkocsik száma, rengeteg háztartásnak immár nem egy, hanem kettő, néha három gépjárműve van, vagyis annyit is kell parkoltatni. Könnyen belátható tehát, hogy lakásonként 1 parkolóhely elvárása nem fedi a helyi valóságot, igényt. A közterületeken pedig nincs több hely.
Az új szabályozást tartalmazó Országos Településrendezési és Építési Követelmények (OTÉK) nem veszi figyelembe a Fehérvár helyzetében lévő városok igényeit e tekintetben. Külön kellemetlen, hogy előzetes szakmai egyeztetés nélkül született meg ez a jogszabály.
Középtávon az elégtelen mennyiségű parkolóhely jelentős közösségi feszültséghez, környezetvédelmi károkhoz fog vezetni, melyeket utána az önkormányzatoknak kell orvosolniuk közpénzből, ha egyáltalán tudják. Fehérváron jelentős lépéseket tettünk a fenntarthatóság érdekében, és igen, bőven van még teendőnk is, de ebben eddig az állam minden szervére segítő, konzultáló partnerként számíthattunk, bízom benne, hogy ez ezután is így marad.
Ennek érdekében felterjesztéssel élek az állam felé, hogy az új szabályozást vonja vissza, vagy korrigálja, legjobb esetben utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.
Minden településnek érdeke, hogy épüljenek új lakások, társasházak, de nem érdekük, hogy növekedjen a közterületeken parkoló autók száma. A világ nem ebbe az irányba megy, ez a modell nem fenntartható. Nem fenntartható sem közlekedési, sem környezetvédelmi szempontból.
A környezetvédelem ügye komplex és az életünk minden részére kiterjed. Fontos lenne tehát, hogy minden szabályozás figyelembe vegye azt, mert a fejlődés, az építkezés közös célunk, de az egyensúlyt fenn kell tartani fejlődés és természet között! Az élhető városhoz a közterületen a zöld területek, a parkok, a játszóterek, a sportparkok, a teraszok és a közösségi terek tartoznak hozzá.