-
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A gyógyítás közös ügy
A héten véget ér a Fehérvár Televízió és a Szent György Kórház közös kampánya, mely az intézmény alapítványára, valamint a gyógyító közösségre irányítja a figyelmet. Az adventi műsorfolyam negyedik, befejező részében a szervezet támogatói mesélnek arról, miért álltak a kezdeményezés mellé, bízva abban, hogy az adakozásban másoknak is példát mutatnak.
2025.12.18. -
Adventi jótékonysági program
Adventhez kapcsolódó jótékonysági eseményt rendeztek kedden a Köfém Művelődési Házban, ahol a gyermekotthonokban élő fiatalokat élményprogramokkal és ajándékokkal lepték meg.
2025.12.18. -
50. évfordulót ünnepeltek
Fennállásának 50 évfordulóját ünnepelte szerdán a Székesfehérvári SZC Bugát Pál Technikuma. A jubileumi gálán egy jövőbeli felújításról is szó esett.
2025.12.18.
Tartsuk meg a fejlődés és a környezet egyensúlyát - Cser-Palkovics András az új állami szabályozásról
Ez - főleg a nagyobb városokban - közlekedésszervezési és környezetvédelmi károkat is okoz, hiszen a lakók a másik (vagy akár harmadik) családi autót így közterületi parkolókban hagyják, ami közösségi feszültséghez vezet, és amelyet az önkormányzatoknak kell orvosolniuk. A városvezető felterjesztéssel él az állam felé: vonja vissza vagy korrigálja az új szabályozást, vagy utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.
Elhibázott a társasházak parkolóépítésének új, állami szabályozása - írja Facebook bejegyzésében a város polgármestere. Számos városban, Fehérváron is jelentős közlekedési, környezetvédelmi kihívást jelent a parkolás problémája. Eddig az új építésű lakóházak kivitelezőinek lakásonként 1,5 parkolóhelyet kellett építenie, az építési telken belül. Az új szabályozás értelmében ez a szám lecsökken 1 parkolóhelyre.
Székesfehérváron robbanásszerűen emelkedett a gépkocsik száma, rengeteg háztartásnak immár nem egy, hanem kettő, néha három gépjárműve van, vagyis annyit is kell parkoltatni. Könnyen belátható tehát, hogy lakásonként 1 parkolóhely elvárása nem fedi a helyi valóságot, igényt. A közterületeken pedig nincs több hely.
Az új szabályozást tartalmazó Országos Településrendezési és Építési Követelmények (OTÉK) nem veszi figyelembe a Fehérvár helyzetében lévő városok igényeit e tekintetben. Külön kellemetlen, hogy előzetes szakmai egyeztetés nélkül született meg ez a jogszabály.
Középtávon az elégtelen mennyiségű parkolóhely jelentős közösségi feszültséghez, környezetvédelmi károkhoz fog vezetni, melyeket utána az önkormányzatoknak kell orvosolniuk közpénzből, ha egyáltalán tudják. Fehérváron jelentős lépéseket tettünk a fenntarthatóság érdekében, és igen, bőven van még teendőnk is, de ebben eddig az állam minden szervére segítő, konzultáló partnerként számíthattunk, bízom benne, hogy ez ezután is így marad.
Ennek érdekében felterjesztéssel élek az állam felé, hogy az új szabályozást vonja vissza, vagy korrigálja, legjobb esetben utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.
Minden településnek érdeke, hogy épüljenek új lakások, társasházak, de nem érdekük, hogy növekedjen a közterületeken parkoló autók száma. A világ nem ebbe az irányba megy, ez a modell nem fenntartható. Nem fenntartható sem közlekedési, sem környezetvédelmi szempontból.
A környezetvédelem ügye komplex és az életünk minden részére kiterjed. Fontos lenne tehát, hogy minden szabályozás figyelembe vegye azt, mert a fejlődés, az építkezés közös célunk, de az egyensúlyt fenn kell tartani fejlődés és természet között! Az élhető városhoz a közterületen a zöld területek, a parkok, a játszóterek, a sportparkok, a teraszok és a közösségi terek tartoznak hozzá.