-
Gyermekörömök a színházban
A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület a hétvégén 27 fő, nem a saját családjukban nevelkedő 5-17 év közötti, egészséges és eltérő képességű fiúkkal és leányokkal vett részt a Székesfehérvári Balett Színház Pinokkió mesebalett bemutatóján a Pelikán teremben.
2025.04.14. -
Tojásfák Maroshegyen
Húsvéti tojások díszítik idén is a maroshegyi fákat. A Gárdonyi Géza Művelődési Ház munkatársai a korábbi évekhez hasonlóan, idén is tojásdíszbe öltöztették a Szilvamag és a művelődési ház környékét,
2025.04.14. -
700 komposztkeretet osztanak ki
Április második hetében kezdődik azoknak a komposztkereteknek a kiosztása, melyet a Virágos Székesfehérvárért programban résztvevő családi házban élők pályázhattak meg még tavaly szeptemberben. Aki nem vette át múlt héten a megpályázott esővíztartályt, az hétfőn, kedden, szerdán még megteheti!
2025.04.13. -
Három éve a természet szolgálatában
Vidám nyílt nappal ünnepelte harmadik születésnapját a Sóstó Vadvédelmi Központ vasárnap. Ismeretterjesztő programokkal, érdekes előadásokkal és madárgyűrűzéssel is készültek szervezők.
2025.04.13.
Tavaszi kihívások hősjelölteknek - újra itt a Fehérvár Hero

A játék május 20-án kezdődik, az applikáció már letölthető az Apple Store és a Google Play áruházból
A rendezvényínséges időszakban sokan kapcsolódtak be a tavaly októberben meghirdetett Fehérvár Hero játékba, amelynek lényege, hogy az applikációt a telefonjukra letöltők minden nap kaptak feladatokat, amelyeket az adott napon kell teljesíteni. A napi „hőstettet” – a kihívástól függően – egy fotó feltöltésével, vagy a megadott helyszínről való bejelentkezéssel kellett igazolni, de voltak olyan feladatok is, amelyeknek teljesítését az applikációban megadott helyen QR-kód leolvasásával jelezhették a résztvevők. A játékot a tavaszi fordulóban is a járványügyi előírásoknak megfelelően alakítják a szervezők. A játék honlapja: https://hero.fehervar.hu, Facebook-oldala: www.facebook.com/fehervarheroA Fehérvár Hero hőstettei, feladatai között szerepelt jótékonyság, önkéntesség, az újrahasznosítás témaköre, de a város történetének jobb megismeréséhez is hozzájárult a játék, hiszen több alkalommal például épületeket, szobrokat kellett megtalálniuk a hősjelölteknek.
A tavaszi fordulóban is hasonló kihívásokra számíthatnak a játékra regisztráló résztvevők. A feladatok mindenki számára könnyen teljesíthetők, pontok járnak értük. A szervezők idén módosítottak a ponthatárokon, hogy még izgalmasabb legyen a játék. A továbbfejlesztett változatban tavasszal arra is lesz lehetőség, hogy a már aktív résztvevők meghívják barátaikat, ismerőseiket a játékba. Ha az új belépők is teljesítenek a feladatok közül néhányat, a meghívójuk jutalompontokkal gazdagodik.
Ahogyan ősszel, most is minden teljesítésért meghatározott pontszám jár, az eredményt a játékos a saját profiljában láthatja, de figyelemmel kísérheti a többiek pontszámait is. A különböző szintek (Mujkó, Kati néni, Varkocs vezér, Szent László, István király) elérésekor az applikáció tavasszal is automatikus üzenetet küld arról, hogy hol és mikor lehet átvenni a teljesítésért járó jutalmat – ezek köre szintén változik az újabb fordulóban. A szervezők újdonságokkal is készülnek, sőt, az egyik ajándék esetében maguk a játékosok is szavazhatnak majd annak kinézetéről. Érdemes minden nap teljesíteni a kihívásokat, hiszen az első három legtöbb pontot gyűjtő „hős” a játék végén értékes jutalmakat vehet át (40, 50, illetve 70 ezer forint értékben).
Az őszi forduló idején az applikációba 1645 fő regisztrált, aktívan 552 hősjelölt játszott, összesen 8465 elfogadott megoldás érkezett be. A megszerzett pontoknak köszönhetően a Mujkó szintet 45, a Kati néni szintet 47, a Varkocs várkapitány szintet 53, a Szent László szintet 36, a Szent István király szintet pedig 89 játékos érte el. A húsz, azonos pontszámmal végzett játékos között végül sorsolás döntött a helyezésekről: a Fehérvár Hőse címet ’Ghost Dog’, azaz Micskó Zoltán szerezte meg, a második helyen Patkós Boglárka, a harmadikon Tamás Renáta végzett.
Az applikációt – amely a Magyar Marketing Szövetség Az Év honlapja pályázatán elnyerte „Az Év Applikációja” különdíjat – az Absurd Kft. idén továbbfejlesztette, a játékot a Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ munkatársai bonyolítják le.