Tedivel lett második a székesfehérvári Papp Roland - vitorlázás

 Szeptember 18-a és 25-e között rendezték a VIII. Mediterrán Kupa vitorlás regattát, amelyen 19, 45 lábas hajó, valamint 8, 40 lábas hajó versengett. A Mediterran Yachting szervezésében lebonyolított versenyen a hajókat sorsolták, felépítésük pedig -ha csak milliméterekkel is- de különbözött. Mindez befolyásolta a végeredményeket is, de a résztvevők végül mégis úgy érezhették, hogy a győztesek megérdemelten nyertek. A 40 lábasok között a fehérvári Papp Roland kapitánysága alatt második lett a Tedi nevű hajó. A szintén fehérvári Kőszegi Zoltán negyedik lett. Papp Roland az ősszel az Atlanti óceán átszelésére készül.
2004.10.01. 15:09 |

 Szeptember 18-a és 25-e között rendezték a VIII. Mediterrán Kupa vitorlás regattát, amelyen 19, 45 lábas hajó, valamint 8, 40 lábas hajó versengett. A Mediterran Yachting szervezésében lebonyolított versenyen a hajókat sorsolták, felépítésük pedig -ha csak milliméterekkel is- de különbözött. Mindez befolyásolta a végeredményeket is, de a résztvevők végül mégis úgy érezhették, hogy a győztesek megérdemelten nyertek. Az időjárási körülmények, a kiszámíthatatlan és rendkívül változatos széljárás végeredményben kiegyensúlyozta a hajók ellentétes képességeit.

 Az eredetileg 5 futamosra tervezett verseny is a szélviszonyok miatt lett végül négyre változott. Az első napi -Biograd és Piskera közötti- etapot is rövidíteni kellett, a második napi, Piskera és Kremik közti szakaszt rendben lebonyolíthatták, míg a harmadik napon, a Kremik és Vis (Komizsa) közti futamot a széltelenség miatt érvénytelenítették. Egyetlen hajó sem ért ugyanis a két órával is meghosszabbított futamzárásig célba. Az utolsó két futamra viszont megmozdult a levegő, a hétvégére megérkező hideget hozó bukószél, a Bora segítségével pedig a Gyesevó sziget megkerülését jelentő negyedik szakaszt, valamint a Vis és Trogir közötti éjszakai futamot is jó körülmények között futhatták meg a hajók.

 Igaz, az utolsó és egyben leghosszabb éjszakai futamra a tengeri medvék rutinjára is szükség volt a győzelemhez. A Vis szigete mögötti parti szél megállt, így a nagyobb kerülőt is vállaló hajók kaphatták el korábban azt a szélcsíkot, amellyel szinte Trogirig eljuthattak.

 A hajók felszereltsége és a rutin, valamint a kapitányok és a hajók legénységének koncentrációja összességében izgalmas és tartalmas versennyel ajándékozta meg a szervezőket és a résztvevőket egyaránt. A nagyoknál, a 45-ös hajóosztályban így az összetett versenyben az első helyet a Perla nevű versenyvitorlás szerezte meg, melynek kormányosa Gál Pál Zoltán volt. Második, a Karin nevű hajó lett, melynek kapitánya Tokai Mátyás, a kormányrúdnál főszerepet kapott viszont Stubits Dávid is. Harmadiknak egy balatoni vitorlásversenyekről ismert egység érkezett be az Uksa hajóval, kiknek vezetője Légrádi Márk volt.

 A kisebb, 40 lábas hajók versenyében egy korábbi kosárlabdás és vitorlás magyar bajnok, Németh Ákos kapitány vezényletével a Mirna nevű hajó nyert, amelynek kabalaállatai, a hernyó és a delfin jó szelet, s rendkívüli spinnaker teljesítményt hoztak. A második, a Tedi nevű hajó csapata lett, kiknek kapitánya Papp Roland volt, a mindenben a legjobbra törekvő székesfehérvári kávézó-tulajdonos.

 Papp Roland egyébként az ősz folyamán egy vitorlással az Atlanti Óceán átkelésére is kísérletet tesz. A harmadik helyet a Jelica nevű hajó szerezte meg, meglehetősen kiélezett küzdelemben a végül negyedik helyre szoruló Manca előtt, melyet a szintén székesfehérvári Kőszegi Zoltán vezetett. Az utolsó, csaknem 14 órás futamban ugyanis mindössze fél hajóhosszal sikerült hamarabb célba érnie, s ezzel felállni az összetett versenyben a dobogóra.