Tehetségtelen gyerek nincs - a tehetséggondozásról tanácskoztak a szakemberek

A tehetség- gondozás jó gyakorlatának lehetőségei az új törvényi elvárásokhoz illeszkedve címmel rendeztek szakmai műhelyt a Lakeside Hotelben. A szakemberek a tehetséggondozó munka feltételeiről és lehetőségeiről, a pedagógusok feladatairól, a pedagógiai szakszolgálatok szerepéről és a tehetséggondozó pontok működéséről is tanácskoztak.
2015.09.25. 12:04 |
„A tehetséggondozás jó gyakorlatának lehetőségei az új törvényi elvárásokhoz illeszkedve" címmel rendeztek szakmai műhelyt a Lakeside Hotelben. A szakemberek a tehetséggondozó munka feltételeiről és lehetőségeiről, a pedagógusok feladatairól, a pedagógiai szakszolgálatok szerepéről és a tehetséggondozó pontok működéséről is tanácskoztak.
A rendezvényt Tóth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar Fejér megyei megbízottja nyitotta meg, aki elmondta, hogy a pedagógus kar alapvető feladata a pedagógusok szakmai munkájának támogatása, amelynek legfontosabb színterei a szakmai tagozatok és az ott folyó műhelymunka, valamint a továbbképzések és konferenciák. Tóth Péter saját élményét osztotta meg a tehetséggondozásról, kiemelve, hogy diákként a képzőművészethez volt tehetsége, saját korcsoportja elismerte, de a felnőttek számára nehezen motiválható, tankönyveket összefirkáló diáknak számított. Pedagógusként pedig azt tapasztalta meg, hogy tehetségtelen gyerek nincs, olyan diákkal még nem találkozott, aki semmiben sem jó.
„Sajnos nem tudjuk ma olyan gyorsasággal megváltoztatni a szemléletünket, amilyen gyorsasággal már régen időszerű lett volna. Mindig is nehéz volt a tehetséget felismerni, kiemelni, mindezt úgy, hogy ne a visszájára fordítsuk ezt a folyamatot, hanem hasznossá tegyük nem csak az egyén számára, nem csak a családja számára, hanem az egész nemzetünk számára is.” – mondta el köszöntőjében Brájer Éva, Székesfehérvár alpolgármestere.
„Ma már nem csak az én generációm és a 14 éves lányom generációja között van irtózatos különbség, hanem a ma óvodában lévő gyermekek és a 14 éves lányom generációja között is.” – tette hozzá Székesfehérvár alpolgármestere, aki szerint ez a helyzet a szakemberektől is új definíciókat követel, hiszen újra kell értelmezni a fogalmakat a folyamatos technikai fejlődés világában, amikor okos telefonokkal nőnek fel a 3 éves gyerekek és hamar jön az információ.