-
Jönnek a Lime kerékpárok
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik, az egyetlen különbség, hogy a kerékpárokat csak a városban kijelölt több mint 170 helyszínen lehet leparkolni.
2024.07.26. -
Több hallgató a Kodón!
A ponthúzást követően, a tavalyi tendenciát folytatva idén is emelkedett a felvételt nyert hallgatók száma a Kodolányi János Egyetemen. A következő tanévben több mint 1200 fő kezdheti meg tanulmányait az intézményben alap- és mesterképzéseken Székesfehérváron, Budapesten és Orosházán.
2024.07.25. -
Lime-biciklik Fehérváron
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik.
2024.07.26. -
Folyamatosan locsolnak
Hosszú ideje jelentős csapadék nélkül telik a nyár. Székesfehérvár fáira, növényeire a nagy szárazságban még jobban odafigyel a Városgondnokság. Minden nap locsolókocsival járják a várost, hogy a zsákos fákat öntözzék.
2024.07.26.
Tervben a székesfehérvári vasútvonal felújítása
A MÁV szerkezeti változásainak említésekor mindig felröppen az a hír is, járatokat szüntetnek meg, esetleg egyharmaddal kevesebb vonat jár majd. A vezérigazgató azonban cáfolt a közszolgálati rádióban,mint kijelentette, nem szokásos szeptember közepén járatot megszüntetni, vagy menetrendet változtatni. "A következő olyan nagyobb vonal, amihez műszakilag hozzányúlunk, az valószínűleg a székesfehérvári." -jelentette ki a MÁV vezérigazgatója.
A MÁV szerkezeti változásainak említésekor mindig felröppen az a hír is, járatokat szüntetnek meg, esetleg egyharmaddal kevesebb vonat jár majd. A vezérigazgató azonban cáfolt a közszolgálati rádióban,mint kijelentette, nem szokásos szeptember közepén járatot megszüntetni, vagy menetrendet változtatni. "A következő olyan nagyobb vonal, amihez műszakilag hozzányúlunk, az valószínűleg a székesfehérvári." -jelentette ki a MÁV vezérigazgatója.
Amikor a MÁV Rt. a maga stratégiáját megfogalmazta, azt határozta meg, hogy az elővárosi és a minőségi távolsági közlekedésre fekteti a hangsúlyt, ahol a legtöbb utas van, többet, jobbat, komfortosabbat szeretnének adni. Ez együtt jár azzal, hogy ott, ahol jelentős kihasználatlanságok vannak, a közlekedő vonatok számát - igazodva az utasok valós igényéhez - valamivel csökkentsék. Ez nem érinti a MÁV szolgáltatási felelősségét, feladatuk viszont, hogy minél kevesebbet használjanak el az adófizetők pénzéből, "racionálisabban kell működni" -mondta a vezérigazgató.
az elővárosi közlekedést erősítik
Budapest előváros 70-80 kilométer sugarú kör, ahonnan 11 vasútvonal érkezik a fővárosba. Talán a külső határ Szolnok, Vác, Szob, Esztergom, Székesfehérvár. Itt közlekedik a MÁV fizető utasainak 40 százaléka. Szeretnének jobb minőségű szerelvényeket beállítani, elindította a MÁV azt a programot, amelyik 30, plusz 30 korszerű villamos-elővárosi motorvonat beszerzésére irányul, és reményeik szerint 2005-2006-ban az első szerelvény már beérkezhet. Hozzátartozik a pályafelújítás is, hogy egy jobb menetrendet tudjanak adni. "A következő olyan nagyobb vonal, amihez műszakilag hozzányúlunk, az valószínűleg a székesfehérvári." -jelentette ki a MÁV vezérigazgatója.