További szigorítás a dohányreklámoknak

Az Országgyűlés hétfőn nagy többséggel elfogadta azt a törvénymódosítást, amely megtiltja a dohányreklámokat azokon eseményeken, amelyeket nemcsak Magyarországon, hanem az unió más tagállamaiban is megrendeznek. A hatályos magyar szabályozás szerint az általános dohányreklám-tilalom nem vonatkozik a szakmai célú reklámra, az üzletekben való bemutatásra, valamint a nem Magyarországon nyomtatott, vagy idegen nyelvű újságokra. A törvény 2005-ös módosítása felmentést adott a tilalom alól „nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű” eseményeknek is. Az enyhítés miatt az Európai Bizottság azonban úgynevezett kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen.
2006.11.21. 08:22 |
 Az Országgyűlés hétfőn nagy többséggel elfogadta azt a törvénymódosítást, amely megtiltja a dohányreklámokat azokon eseményeken, amelyeket nemcsak Magyarországon, hanem az unió más tagállamaiban is megrendeznek.

 Az Országgyűlés 349 igen, 4 nem szavazattal fogadta el a gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997-es törvény módosítását. „Nem nyújtható szponzorálás dohányárura vonatkozóan olyan rendezvényhez illetve tevékenységhez, amely az Európai Gazdasági Térség több államát érinti, vagy azokban zajlik, vagy más módon határokon átnyúló hatással rendelkezik” - olvasható a jogszabály-módosításban.

 A hatályos magyar szabályozás szerint az általános dohányreklám-tilalom nem vonatkozik a szakmai célú reklámra, az üzletekben való bemutatásra, valamint a nem Magyarországon nyomtatott, vagy idegen nyelvű újságokra. A törvény 2005-ös módosítása felmentést adott a tilalom alól „nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű” eseményeknek is.

 Az enyhítés miatt az Európai Bizottság azonban úgynevezett kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen. A hétfőn elfogadott törvénymódosítás általános indoklása szerint a mostani változtatás az uniós irányelvnek való „maradéktalan megfelelést szolgálja”. A jogszabály-változás hatályon kívül helyezi a 2005-ös módosítást.