-
Lezárások a félmaraton idején
Április 6-án, vasárnap rendezik a tizedik Cerbona Fehérvár Félmaratont. Ezen a napon 05.00 órától 15.00 óráig lezárják a Mátyás király körút Ybl Miklós utca – Várkörút közötti szakaszát. 09.30 órától 13.00 óráig a Zichy ligetet, a Belvárost és a környező utcákat érintő versenyútvonalon is teljes, illetve félpályás lezárásra lehet számítani.
2025.04.02. -
Kutyapártos fogadóóra
Áprilisban is két-két alkalommal tart fogadóórát dr. Pásztor Eszter és Fenekes Roland. A Magyar Kétfarkú Kutya Párt által delegált önkormányzati képviselők Gyümölcs utcai irodájukban várják a fehérváriakat.
2025.04.01. -
Áramszünet a Vezér utcákban
Hálózatbővítési munkálatok miatt áramszünet várható április 1-jén a Vezér utcák egy részében, reggel 8 és 15.30 között – tájékoztatott az E.on.
2025.03.31. -
Szombaton 10 órakor lesz a Béla úti temetőben dr. Lőrinczy Attila temetése
Fájó veszteség érte március elején város közösségét: 88 éves korában elhunyt Székesfehérvár egykori alpolgármestere, önkormányzati képviselője, dr. Lőrinczy Attila, akire várospolitikusi munkája mellett tanárként és íróként is emlékezhetünk. Lőrinczy Attila temetése 2025 március 29-én, szombaton 10 órakor lesz a Béla úti temetőben.
2025.03.28.
További vizsgálatok lesznek a Balatoni úti töltésnél - megerősítik a felüljárót is

Székesfehérvár egyik legfontosabb gyűjtőútjának felüljáró szakaszán még további fúrásokra lesz szükség a pontos állapotmeghatározáshoz.
Elkészült a Balatoni úti töltés vizsgálatának elemzése. A szakemberek jelentős állagromlástól tartó jelzései nyomán még tavaly novemberben végeztetett az önkormányzat speciális izotópos és röntgenes vizsgálatot.
Tavasszal megkezdik a lezárt Vásártéri úti felüljáró megerősítését.
Az országos főúthálózat része, és Székesfehérvár közlekedésében is kulcsszerepet játszik a Balatoni út. A megemelkedett gépjárműszám, a rendkívül nagy forgalom és a korábban beültetett, majd kivágott nyárfasor miatt süllyedések alakultak ki. Az 1930-as évek végén épült töltésen a felgyorsult állagromlás felmérésére szeizmikus vizsgálatokat és földradaros méréseket végeztek el. A teljes rezgésmentesség biztosítása mellett folyt speciális vizsgálatok eredményeinek kiértékelése is megtörtént az elmúlt időszakban. Meghatározásra kerültek azok a kritikus helyek, ahol részletes fizikai vizsgálatok is szükségesek. Ezek fúrásokkal és nagyobb felületű feltárásokkal történnek majd a kisebb forgalmú nyári időszakban, mivel ezek idejére félpályás lezárásokkal kell számolni. Ezek alapján a vizsgálatok alapján lehet majd a töltés megerősítésének módját, az alkalmazott technológiákat és anyagokat meghatározni, valamint a pontos műszaki tartalom ismeretében kiírni a közbeszerzési eljárást a munka elvégzésére.
A tavasz folyamán burkolati beavatkozások, kátyúzások történnek majd, hogy a felszíni csapadék ne szivároghasson a töltés belsejébe, így kizárva a további állagromlásokat.
Ettől az időszaktól a tehergépjárművek közlekedésének korlátozásával is számolni kell, a megengedett legnagyobb össztömeg meghatározása, illetve az előjelző táblarendszer tervezése folyamatban van.
A Vásártéri úti felüljáró is le van zárva tavaly óta, mivel itt is jelentős süllyedéseket vettek észre a szakemberek. A statikai vizsgálatok alapján komoly műszaki beavatkozásra van szükség, amely magában foglalja a Vásártéri úti felüljáró szerkezetének és a Balatoni úti csatlakozásnak a megerősítését: a töltés injektálásos, habbeton-kitöltéses megerősítést kap.
A Vásártéri úti felüljáró hídfőjénél a megerősítési munkák előkészítése ősszel megtörtént, a MÁV Zrt-től várja a kivitelező a vasúti területre történő belépésre az engedélyt, mivel a töltés megerősítését a vasúti pálya felőli rézsűről lehet részben elvégezni. A munkák az időjárás függvényében legkésőbb tavasszal megkezdődnek.