-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Új autóbuszok, bővülő járatok a helyi közlekedésben
Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója elmondta, hogy az önkormányzattal több fordulón keresztül beszélték át a legfontosabb megoldásra váró feladatokat. Többek között megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy kimehessen a 11-es busz a Vásárhelyi lakótelepre, és szeretnék megvalósítani a helyi járatú közlekedést Börgöndpusztára is. Augusztus végén mutatják be az új autóbuszokat, a helyi közlekedés színvonalának emelése érdekében 3 db 18 méter hosszú csuklós autóbusz érkezik, valamint 1 db 12 méter hosszú, új alacsonypadlós jármű is lesz a mozgássérültek és idősek érdekében.
Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója elmondta, hogy az önkormányzattal több fordulón keresztül beszélték át a legfontosabb megoldásra váró feladatokat. Többek között megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy kimehessen a 11-es busz a Vásárhelyi lakótelepre, és szeretnék megvalósítani a helyi járatú közlekedést Börgöndpusztára is. Augusztus végén mutatják be az új autóbuszokat, a helyi közlekedés színvonalának emelése érdekében 3 db 18 méter hosszú csuklós autóbusz érkezik, valamint 1 db 12 méter hosszú, új alacsonypadlós jármű is lesz a mozgássérültek és idősek érdekében.
Tóth István vezérigazgató elmondta, második éve nyújt a központi költségvetés normatív támogatást a helyi közlekedés fejlesztésére. Az idei évben csak akkor lehetett lehívni ezt az összeget, ha az önkormányzat is hozzátesz a támogatás minden forintjához egy forintot. A normatív támogatás összege 90 millió forint volt, az önkormányzat hozzájárulásával 180 millió forintra emelkedik a helyi közlekedés üzemeltetésére, fejlesztésére fordítható összeg.
A normatív támogatásból és az önkormányzati támogatásból összeálló 180 millió forint felhasználásáról az önkormányzat szeptemberi közgyűlése dönt. Tóth István vezérigazgató elmondta, az önkormányzattal több fordulón keresztül beszélték át a legfontosabb feladatokat. Többek között megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy kimehessen a 11-es busz a Vásárhelyi lakótelepre, szeretnék megvalósítani, hogy helyi járat közlekedhessen Börgöndpusztára. Az éjszakai buszjáratok elindításával kapcsolatban Tóth István vezérigazgató megjegyezte, a legnagyobb problémát az jelenti, hová menjenek ki a buszok és milyen időpontban? Késő esti mozielőadások, vagy szórakozóhelyek környékén lehetne ilyen járatokat elképzelni, viszont kérdés, hogy hová vigye az utasokat? Tóth István szerint nehezen képzelhető el jó megoldás, mert például 10 fiatal száll fel az éjszakai járatra a Piac téri buszpályaudvaron és néhányan az Öreghegyre, néhányan pedig a Maroshegyre, vagy a Feketehegyre szeretnének eljutni. Az elmúlt években a Királyi Napok alatt is rendszeresen meghirdették az éjszakai járatokat, de nem volt utas: a tapasztalatok azt mutatják, hogy mindenki megszervezi a hazajutást személygépkocsival, vagy taxival.
Ebben az évben is folytatódik a járműrekonstrukciós program. Az Alba Volán Rt. a régi járművek újra történő cseréje mellett a férőhely kapacitás folyamatos bővítését is szeretné elérni. A zsúfolt vonalakon a csuklós buszokra eddig jellemző 16,7 m helyett 18 m hosszú, középmagas padlójú autóbuszok szállítják majd az utasokat a helyi közlekedésben. Az iskola kezdés előtt augusztus végén állítják forgalomba a 3 db új csuklós autóbuszt, valamint 1 db szóló, alacsonypadlós járművet, többek között az esélyegyenlőség biztosítása érdekében. Erre járdamagasságban szállhatnak fel, illetve le az utasok, közöttük a mozgássérültek és idősek. Éppen ezért olyan vonalon jár majd ez az autóbusz, amely érinti a kórház – rendelőintézet megállóhelyeket. Az új beszerzéssel 4 db-ra emelkedik az alacsonypadlós járműveik száma.
Az elővárosi közlekedés színvonalának növelése érdekében is 4 db új csuklós autóbusz érkezik, „Credo” típusú szóló autóbuszból is vásárolnak 3 db-ot, így összesen 7 db új jármű szolgálja a Fehérvár környéki helyközi közlekedést.
Tóth István vezérigazgató elmondta, az Alba Volán Rt. tavaly év végén közszolgáltatói szerződést is kötött az önkormányzattal. Mint az közismert, az Alba Volán Rt. nemcsak a tömegközlekedési feladatokat látja el, hanem kiemelkedő a sport támogatása, és a város különböző kulturális rendezvényeihez is hozzájárul szponzorként, vagy különjáratok biztosításával. Támogatták többek között az Alba Regia Filmfesztivált, a Musica Regia és a Királyi Napok rendezvénysorozatot, valamint a Fehérvár Szépe szépségversenyt is.