-
A magyar közoktatásról
A magyar közoktatás helyzetképe és jövője, a Kárpát-medencében élő diákok érdekképviselete és a határon túli magyar nyelvű oktatás helyzetképe is szerepel a Nemzeti Ifjúsági Tanács PRIME (Promoting and Improving Existing Methods of Youth Participation) Projektjéhez kapcsolódó zárókonferencia témái között november 28-án.
2024.11.26. -
Ösztöndíjak hallgatóknak
Az idei tanév első félévében 58 hallgatót és diákot támogat Székesfehérvár Önkormányzata az „Alba Regia” Felsőoktatási, Felsőoktatási Hallgatói Tanács, illetve Tanulmányi és Szakmai Verseny tanulmányi ösztöndíjjal. A Városháza Dísztermében dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte hétfőn délután azokat a középiskolásokat és a felsőoktatásban tanuló hallgatókat, akik sikeresen pályáztak.
2024.11.25. -
Téli Tárlat
Megnyílt a Téli Tárlata a Fehérvári Művészek Társaságának hagyományos adventi kiállítása. Az alkotások a Pelikán Galériában tekinthetőek meg.
2024.11.25. -
Átadták a díjakat
Nagyszabású, színvonalas gálaműsor keretében adtak át az Év Vállalkozója és Vármegyei Év Vállalkozója, valamint a Príma-díjakat. A tizennyolcadik alkalommal megrendezett díjátadónak a Mercure Hotel Magyar Király adott otthont.
2024.11.25.
Új kerékpárutak építésére pályázhatnak önkormányzatok a Közép-dunántúli régióban
A kerékpárutak fejlesztésére kiírt pályázatról tájékoztatták az érdeklődőket Székesfehérváron az első Tematikus Napon. A pályázat a Közép-dunántúli régió kerékpáros közlekedési infrastruktúrájának kialakítását, bővítését, a már meglévő elemek hálózatba szervezését, felújítását szolgálja. A Közép-Dunántúli Operatív Program keretében meghirdetett kiírásra 2007-2008-ban 1 milliárd forint támogatás áll rendelkezésre.
A pályázatról részletesen itt olvashat!
2007.10.19. 08:21 |
A kerékpárutak fejlesztésére kiírt pályázatról tájékoztatták az érdeklődőket Székesfehérváron az első Tematikus Napon. A pályázat a Közép-dunántúli régió kerékpáros közlekedési infrastruktúrájának kialakítását, bővítését, a már meglévő elemek hálózatba szervezését, felújítását szolgálja. A Közép-Dunántúli Operatív Program keretében meghirdetett kiírásra 2007-2008-ban 1 milliárd forint támogatás áll rendelkezésre.
A pályázatról részletesen itt olvashat!
Székely Nóra, a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség program menedzsere elmondta: Önkormányzatok pályázhatnak olyan hivatásforgalmú kerékpárutak fejlesztésére, amelyek a munkahelyek elérését, városrészek, települések összekapcsolását, vasútállomások megközelíthetőségét szolgálják. Hozzátette: A 2006 év végén bevezetett új szabvány új követelményeket támaszt a pályázókkal szemben. Azok a települések, amelyek a korábbi szabvány alapján készült tervvel rendelkeznek, indokolt esetben egyedi felmentést kérhetnek a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól.
A „Kerékpáros útügyi szabvány műszaki, tervezési változásairól számolt be Polányi Péter közlekedésépítő mérnök, aki előadása végén a székesfehérvári belváros élhetőbbé tétele érdekében vázolt fel egy jövőbe mutató elképzelést. Beszámolt egy tervről, amely egy nagyvárosban a közlekedési csúcsterhelés csökkentésére irányul, a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés összekapcsolásával valósítaná ezt meg. Gyűrűs és sugárirányú közösségi közlekedés és kerékpáros depók kialakítását javasolnák. Körjáratok közlekednének 5 percenként a belvárosban és az úgynevezett randevú hálózat segítségével, átszállással könnyedén elérhető lenne a belváros bármely pontja.
A tájékoztató keretében a kerékpárutak tervezését és kivitelezését szemléltető jó és rossz példákról hallhattak az érdeklődők Nagy Andrástól, Balatonszőlős polgármesterétől, aki a Magyar Kerékpáros Klub képviselőjeként vett részt a rendezvényen.
Legközelebb október 25-én lesz Tematikus Nap a közoktatás fejlesztésére kiírt pályázatról. A helyszín ugyancsak a székesfehérvári Régió Háza, a program 10 órakor kezdődik.
A pályázatról részletesen itt olvashat!
Székely Nóra, a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség program menedzsere elmondta: Önkormányzatok pályázhatnak olyan hivatásforgalmú kerékpárutak fejlesztésére, amelyek a munkahelyek elérését, városrészek, települések összekapcsolását, vasútállomások megközelíthetőségét szolgálják. Hozzátette: A 2006 év végén bevezetett új szabvány új követelményeket támaszt a pályázókkal szemben. Azok a települések, amelyek a korábbi szabvány alapján készült tervvel rendelkeznek, indokolt esetben egyedi felmentést kérhetnek a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól.
A „Kerékpáros útügyi szabvány műszaki, tervezési változásairól számolt be Polányi Péter közlekedésépítő mérnök, aki előadása végén a székesfehérvári belváros élhetőbbé tétele érdekében vázolt fel egy jövőbe mutató elképzelést. Beszámolt egy tervről, amely egy nagyvárosban a közlekedési csúcsterhelés csökkentésére irányul, a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés összekapcsolásával valósítaná ezt meg. Gyűrűs és sugárirányú közösségi közlekedés és kerékpáros depók kialakítását javasolnák. Körjáratok közlekednének 5 percenként a belvárosban és az úgynevezett randevú hálózat segítségével, átszállással könnyedén elérhető lenne a belváros bármely pontja.
A tájékoztató keretében a kerékpárutak tervezését és kivitelezését szemléltető jó és rossz példákról hallhattak az érdeklődők Nagy Andrástól, Balatonszőlős polgármesterétől, aki a Magyar Kerékpáros Klub képviselőjeként vett részt a rendezvényen.
Legközelebb október 25-én lesz Tematikus Nap a közoktatás fejlesztésére kiírt pályázatról. A helyszín ugyancsak a székesfehérvári Régió Háza, a program 10 órakor kezdődik.