A legmenőbb diákmunkákról is szó volt a II. Országos Diákmunka Konferencián

Az idén Székesfehérvár adott helyet a II. Országos Diákmunka Konferenciának, ahol a diákmunka helyzetéről, lehetőségeiről tájékoztatták a fiatalokat. A diákmunka a pénzszerzés mellett olyan új élmények és tapasztalatok forrását is jelenti, amelyeket a padban ülve sosem élhetnének át a diákok.
2018.11.20. 12:25 |
A legmenőbb diákmunkákról is szó volt a II. Országos Diákmunka Konferencián

A konferencián olyan témák kerültek szóba, mint a „kapunyitási pánik”, a nemzetközi gyakornoki lehetőségek vagy a mentorprogramok szerepe a diákmunka-közvetítésben.

A megnyitón Mészáros Attila alpolgármester köszöntötte a fiatalokat, kiemelve, hogy Székesfehérváron, az ország egyik legnagyobb gazdasági erőcentrumában tanuló fiataloknak sok esetben van módja és lehetősége arra, hogy tanulás mellett dolgozzanak. "Székesfehérváron a diákmunka már több évtizede működik, sok olyan közvetítő cég találta meg a helyét a városban, akik segítséget tudnak nyújtani ebben. Sok 16 év feletti fiatal dönt úgy, hogy a nyári időszakban egy székesfehérvári iparban vagy a szolgáltató szektroban vállal munkaát, aki ma Fehérváron dolgozni szeretne, annak van erre lehetősége." - tette hozzá az alpolgármester, aki szólt az egyetemi szintről is, ahol a duális képzés is lehetőséget nyújt a hallgatóknak. Elmondta, hogy az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán és a Budapesti Corvinus Egyetem Alba Regia Műszaki Karán is számos duális hely van, így az ország egyik legerősebb duális képzőhelye Székesfehérvár.

A II. Országos Diákmunka Konferencián a fiatalok izgalmas, interaktív kerekasztal beszélgetéseken is részt vehettek.

Dr. Vincze Géza, az Új Nemzedék Központ ügyvezetője megnyitó beszédében a konferencia küldetésének nevezte, hogy megteremti a piaci kereslet és kínálat találkozási lehetőségét a diákmunka vonatkozásában, továbbá ösztönzi és támogatja a fiatalokat a munkatapasztalat-szerzésben, lehetőségeik megismerésében. Elmondta, hogy a konferencia második állomása főként a diákokat és a hallgatókat szólítja meg olyan témákon keresztül mint az életpályatervezés, a gyakornoki és mentorprogramok, a diákmunkát érintő szakpolitikai célok.

A konferencián a szekcióbeszélgetéseken szó esett a legmenőbb diákmunkákról - mint a közösségi médiaasszisztens, vagy buliszervező - is.

A kerekasztal beszélgetéseken olyan témák kerültek szóba, mint a felnőtté válás és a munkába állás hatásmechanizmusa, az iskolarendszerű képzésekben megszerezhető szaktudás hasznosulása a diákmunkapiacon és a diákmunka mint felsőoktatási szakmai gyakorlat.

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.