-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Új Mercedes Conecto buszokkal kezdődhet ősszel a fehérvári buszok cseréje
A következő évek egyik legfontosabb feladata, hogy Székesfehérváron versenyképes, környezetbarát és hatékony közlekedési hálózatot alakítsunk ki. A városunkban közlekedő gépkocsik számának emelkedése, és környezetvédelmi törekvéseink is indokolják, hogy mind szemléletünkben, mind az eszközparkot és infrastruktúrát illetően újítsunk városunk közlekedésén.
Ennek egyik eleme a buszközlekedés fejlesztése. Nem várhatjuk el, hogy az autóval szemben népszerű alternatíva legyen a közösségi közlekedés, ha a járműpark nem komfortos, a bérletrendszer nem 21. századi és a menetrend nem alkalmazkodik az utazóközönség elvárásaihoz.
Mindhárom területre rendelkezünk megoldásokkal:
1. A buszok cseréje rendkívül költséges, 60-70 új járműre lenne szükség. A sok vonalon indokolatlan és elavult csuklósbuszok arányát csökkenteni kell az alacsonypadlós, kicsi vagy zéró-emissziójú járművek javára. A csuklósbuszok beszerzésében a józan lehetőséget a tiszta üzemű, euro 6-os dízelbuszok jelentik, ilyenek lesznek a várhatóan ősszel érkező 15 darabos Mercedes-Benz Conecto G Next Generation flotta tagjai. Ezeknek a beszerzési költségét nem a városnak kell állnia, az üzemeltetésük anyagi vonzatait azonban igen, ez évente 88 millió forint többletkiadást jelent. A szólóbuszok cseréjénél reális, hogy akár elektromos buszokat szerezzünk be, esetükben a technológia is kiforrottabb, bár így is jóval drágábbak dízel társaiknál. A teljes flottacsere biztosan csak évek alatt, fokozatosan lehetséges, szükség lesz állami, pályázati és önkormányzati forrásokra is. Csatlakoztunk az állam “Zöld Busz Projekt” kezdeményezéséhez, megítélésem szerint jó esélyekkel indulunk a forrásokért.
2. A bérlet és jegyrendszer alapos átgondolása elkezdődött, a cél, hogy mindenki számára elérhető, jobb ár-érték arányú megoldásokat kínáljon a fehérvári buszközlekedés. Nem csak a jegyek és bérletek időtartami és árazási kereteit kell megújítani, hanem árusításukat is. Minél több digitális lehetőséget szeretnénk meghonosítani, az ehhez szükséges infrastruktúra és eszközvonzatok felmérése elkezdődött.
3. A menetrend tekintetében az alapvetés, hogy átfogó menetrendi átalakításra felesleges sort keríteni, amíg nem készül el a tömegközlekedésünk új központja, az intermodális csomópont a vasútállomásnál. A csomópont teljesen átrendezi majd városunk közlekedési hálóját, kivitelezéséig mindenkitől türelmet szeretnék kérni, az állam a projekt gazdája, jelenleg a tervek véglegesítése zajlik. Részletesen itt olvashatnak a csomópontról!
Az új menetrendnek alkalmazkodnia kell a változó térségi és helyi igényekhez, bevezetése előtt széleskörűen ki fogjuk kérni a fehérváriak véleményét.
Ami az időzítést illeti: a koronavírus sok területen átírta a számításainkat, de nem szabad engednünk, hogy a kulcskérdésekben a járványhelyzet kitépje a kezünkből a kezdeményezést. Természetesen sokkal bizonytalanabbak a kilátásaink, garantálni most én sem tudom Önöknek, hogy minden terv ütemezetten és az elvárások szerint fog megvalósulni, azt viszont igen, hogy Székesfehérváron a veszélyhelyzet napi menedzsmentje mellett sem fogunk elfeledkezni a távlati célokról, melyek elérésére csapatommal megkaptuk a fehérváriak felhatalmazását. Minden lehetőséggel élni fogunk, ahogyan most is, a 15 új busz beszerzése kapcsán tettük. A járvány után is lesz élet, a mostani, legfeszítőbb problémák mellett pedig meg fogjuk oldani a jelenleg talán távolabbinak látszó, de igenis fontos kérdéseket - írja Fehérvár polgármestere.