Új stúdiók a Táska Rádióban - a diákok kommunikációs készségeinek fejlesztése a cél

  Ünnepélyes keretek között avatták fel pénteken a Táska Rádió új stúdióit a Lánczos Kornél Gimnáziumban. Az iskola padlásterében tavaly ősszel kezdődött el az építkezés, első ütemben a két új stúdió készült el, jövőre pedig egy szerkesztőséget is kialakítanak. Az építkezést az Oktatásért Alapítvány, az Alcoa Alapítvány és két szülő finanszírozta.
2016.05.06. 18:27 |
 Ünnepélyes keretek között avatták fel pénteken a Táska Rádió új stúdióit a Lánczos Kornél Gimnáziumban. Az iskola padlásterében tavaly ősszel kezdődött el az építkezés, első ütemben a két új stúdió készült el, jövőre pedig egy szerkesztőséget is kialakítanak. Az építkezést az Oktatásért Alapítvány, az Alcoa Alapítvány és két szülő finanszírozta.
Az iskola fenntartója, az Oktatásért Alapítvány elnöke, Spanyár Tamás elmondta, hogy 2010 tavaszán indult el a rádiózás a Lánczos Kornél Gimnáziumban és az első öt év olyan jól sikerült, hogy kinőtték a stúdiót, így további fejlesztésre volt szükség. Az új stúdiók tervezése az iskola diákjai és fiatal mérnökök részvételével 2015 tavaszán kezdődött el. "Két ütemre bontottuk a rádió fejlesztését, az első ütemben a műszaki berendezések beszerzésére és két digitális stúdió kialakítására került sor, a második ütem pedig a jövő évben fog elkészülni, ekkor alakítjuk ki a szerkesztőséget és a foglalkoztató termet. Az építkezést az Oktatásért Alapítvány, az Alcoa Alapítvány és két szülő finanszírozta." - mondta el Spanyár Tamás.
A Táska Rádióban 60 diák dolgozik, nem csak a Lánczos Kornél Gimnáziumból, hanem a város más intézményeiből is érkeznek ide rádiózni a fiatalok. Lovranits József, a a Lánczos Kornél Gimnázium igazgatója elmondta, hogy az új stúdiók helyén korábban egy sötét padlás volt, az új stúdiókat 50 cm-es szigeteléssel, dupla tűzgátló kartonnal és kőzetgyapottal alakították ki. "A gépház és a stúdiók közötti kábelezés elképesztő munka volt, három napig forrasztották a szakemberek, csak ennek a költsége egymillió forint volt." - emlékezett vissza az igazgató az építkezés nehézségeire.
Lovranits József igazgató hangsúlyozta, hogy a céljuk nem rádiós szakemberek nevelése. Számukra a rádió egy eszköz arra, hogy fejlessze a diákok kommunikációs készségét. "Az iskolában nem azért kell rádió stúdió, hogy rádiós szakembereket képezzünk, hanem alkotásként tekintünk a rádiós munkára. A magyar oktatási rendszer rendkívül korszerűtlen, legtöbbször a felejtésnek tanítunk. Érettségi után négy éven belül az eminens tanuló is elfelejti a tananyag 80%-át biztosan. Az marad meg, amit használunk, meg a készség amit fejlesztettünk." - foglamazott Lovranits József, aki szerint "észrevétlen" készségfejlesztés történik a rádióban: "A gyerekek mindezt úgy élik meg, hogy ha kigyullad a piros jelzés, akkor neki öt percig beszélni kell. És ha arra nem készült egy órát, nem alkotta meg az ő műsorát, akkor nem fog sikerülni." - tette hozzá a Lánczos Kornél Gimnázium igazgatója.