-
Tánc-tér és Háztűznéző
Augusztus 10-én a Kulturális és Innovációs Minisztérium és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával, az 1100 éve Európában, 20 éve az Unióban programsorozat keretében kerül megrendezésre két igazán különleges előadás a Vörösmarty Színházban. Láthatjuk a Székesfehérvári Balett Színház produkcióját és Gogol: Háztűznéző című darabját is.
2024.07.30. -
Színház, tánc és balett
Országosan egyedülálló kezdeményezésként indították útjára tavaly az Ars Regia bérletet négy székesfehérvári kulturális intézmény összefogásával. A kezdeményezés a 2024/2025-ös évadban is folytatódik, a bérlet már megvásárolható.
2024.07.30. -
Első tárlat a galériában
Új kiállítás várja a művészet szerelmeseit a Távirda utcában. A Főnix Art Galéria első tárlatán öt alkotó műveit csodálhatják meg az érdeklődők két héten keresztül.
2024.07.29. -
Áldás az autókra
Az utazók védőszentjéről elnevezett maroshegyi templom július 25-én, Szent Kristóf napján tartotta hagyományos búcsúját. A szentmise részeként a hívek az úton járók patrónusához fohászkodhattak, a szertartás után pedig a járművekre kérték Szent Kristóf áldását a Vásártéren.
2024.07.26.
Új színházi nyelvet ismerhet meg a közönség a Kortárs Fesztiválon
A Prospero Színkör és a Teleszterion Színházi Műhely közös bemutatót tart a 11. Kortárs Művészeti Fesztiválon 2010. május 28-án 21 órakor a Fesztiváludvarban. A „Faust Unborn Visions” egy különös szerelem története, amelyet Faust és Margit sorsa ihletett. A produkció egy új színházi nyelvet használ, az előadás főleg a színész testén, nem pedig a szövegen vagy annak értelmezésén alapul.
2010.05.21. 13:17 |
![](/_user/0/Image/001Peter/prospero.jpg)
A Kortárs Fesztiválon egy a Faust kérdéskört tárgyaló előadást mutat be a Prospero Színkör és a Teleszterion Színházi Műhely Goethe és Marlowe művei alapján. Ezúttal egy új színházi nyelvet ismerhet meg a közönség, amit manapság divatos kifejezéssel, fizikai-színháznak szoktak nevezni. A prózai részek ugyanolyan hangsúlyosan jelen vannak, de a test, mint a színész egyik kifejezőeszköze sokkal inkább előtérbe kerül. Az előadás improvizációs technikákra épülő részletei miatt, nem előre rögzített hanganyaggal dolgoznak, hanem a jelenetek dinamikájával szorosan összefüggő, élőben alákevert zenével, külön zenész közreműködésével.