Újabb fórumot tartottak Palotaváros átalakuló tömegközlekedéséről

  A Bory Jenő Általános Iskolában újabb lakossági fórumot tartottak a városrész önkormányzati képviselői az új menetrend tervezetéről. A fórumon elhangzott, hogy új fejlemény az 5A és 5B járatokat átalakítása, amellyel a jelenlegi 29-es és 43-as, illetve 44-es járatokat ötvözték. Nagy Zsolt közlekedési irodavezető elmondta, hogy számos járattal 13 perc alatt megközelíthető lesz Palotavárosból a kórház, Farkas László önkormányzati képviselő szerint viszont romlik majd az eddigi színvonal.
2016.06.06. 19:15 |
 A Bory Jenő Általános Iskolában újabb lakossági fórumot tartottak a városrész önkormányzati képviselői az új menetrend tervezetéről. A fórumon elhangzott, hogy új fejlemény az 5A és 5B járatokat átalakítása, amellyel a jelenlegi 29-es és 43-as, illetve 44-es járatokat ötvözték. Nagy Zsolt közlekedési irodavezető elmondta, hogy számos járattal 13 perc alatt megközelíthető lesz Palotavárosból a kórház, Farkas László önkormányzati képviselő szerint viszont romlik majd az eddigi színvonal.
A Bory Jenő Általános Iskolában rendezett fórumon dr. Cser-Palkovics András polgármester, valamint Farkas László, a 7. számú és Viza Attila, a 8. számú választókörzet önkormányzati képviselője mellett Bozai István városgondnok, Kovács Zsolt rendőr alezredes, városi rendőrkapitány és Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője vett részt. A fórumot Farkas László, a 7. számú választókörzet önkormányzati képviselője nyitotta meg, aki szerint Palotaváros és a Víziváros egy részét súlyosan érinti az új menetrend tervezet, mert azok a megszokott járatok - például a 43-as, 44-es és 14-es - amelyek negyedóránként, illetve félóránként a kórház és a Palotaváros között közlekednek, az új rendszerben megszűnnek és bonyolultabb lesz elérni a kórházhoz. A képviselő szerint vannak jó elemei is a tervezetnek, például az, hogy Kisfaludról óránként három busz indul majd, mint ahogy az ipari parkokba is könnyebb lesz eljutni. Farkas László szerint azonban a belső hálózatot hátrányosan érinti a tervezet, amely a külső városrészekre helyezi a súlypontokat és nem veszi figyelmbe a sok vidékről érkező utast, aki a kórházat akarja megközelíteni. A képviselő szerint a 43-as, 44-es járatokon csak a buszon nyolcezer jegyet adnak el a sofőrök havonta.
Székesfehérvár polgármestere a fórumon elmondta, hogy egyeztettek a menetrendről Farkas Lászlóval és a megbeszélések eredménye beépült az új tervezetbe. Cser-Palkovics András kiemelte, hogy nem átcsoportosításról van szó, mivel az új hálózatban jóval több kilométer van betervezve mint a korábbiba. A cél, hogy összvárosi szinten javuljon a szolgáltatás színvonala, mert ha nem tudják az emberek egy részét rávenni arra, hogy busszal közlekedjenek, akkor a város közelekedése a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokat tekintve tovább fog romlani. Székesfehérvár polgármestere egy 2015-ös adatot is említett, amely szerint csak ebben az évben ezer darabbal nőtt a Fehérváron forgalomba helyezett gépjárművek száma. A gépjármű forgalom növekedéséhez hozzájárulnak a környező településeken élő és Fehérváron dolgozó családok, illetve az a tény is, hogy több városrészben, például Feketehegy-Szárazréten is néhány ezerrel többen élnek, mint éltek tíz évvel ezelőtt. Cser-Palkovics András polgármester szerint hozzá kell nyúlni a közösségi közlekedéshez, mert a jelenlegi rendszer nem tudja kiszolgálni a várost, ezt mutatja az is, hogy évről évre csökken azoknak a száma, akik igénybe veszik a tömegközlekedést. A fórum résztvevőitől azt kérte, hogy ha bevezetik az új rendszert, akkor az első hetek tapasztalai nyomán jelezzék az észrevételeiket.
Nagy Zsolt közlekedési irodavezető kiemelte, hogy jelenleg a rendelőintézet főbejáratához két járat megy, a 43-as és a 44-es, tehát bárki, akár vidékről, vagy Fehérvár külső városrészeiből jön, kénytelen bejönni az Autóbuszpályaudvarra és onnan átszállással eljutni a kórházhoz. Elmondta, hogy azért történt változtatás a 43-as és 44-es járatoknál, mert az új tervezet szerint annyi járat megy majd a város más pontjairól a kórházhoz, hogy kiüresednének ezek a járatok. Összesen hat autóbuszjárat érinti majd a kórházat: Feketehegyről, Felsővárosból, Öreghegyről, Ráchegyről, Alsóvárosból és Maroshegyről is közvetlenül el lehet majd jutni ide. Kiemelte, hogy a Palotavárosból is számos járattal lehet majd eljutni a Vasútállomásra és a kórházhoz. A 2A, 2B a Palotaváros északi részét érinti a Liget sor-Uszoda megállóhelyeknél, a 4A, 4B pedig a Jancsár -Csapó utca és Autóbuszpályaudvar megállóhelyeket is fogja érinteni. A 122-es járat a György Oszkár tér - Piac tér megállóknál lesz elérhető, a 319-es járat a Szent Gellért utca - György Oszkár tér - Piac tér pontokat érinti, a 409A pedig hasonló úton közelekedik a tejüzemig. Új fejlemény, hogy 5A, 5B járatot átalakították úgy, hogy a 29-es és a 43-as, 44-es járatokat ötvözik.