Újabb sikeres informatikai pályázat - 112 millió a KKV-k versenyképességének javítására

 Újabb informatikai pályázaton szerepelt sikerrel Székesfehérvár: szerdán délután Warvasovszky Tihamér és Schultz György kabinetigazgató számolt be arról a 112 milliós nyertes pályázatról, amit az ingatlan-adatbázis másodlagos hasznosítására fordítanak. Ezzel 468 milliót költhet a város informatikai fejlesztésre, ami eddig példátlan Fehérvár történetében -hangsúlyozta a polgármester. A GVOP pályázaton nyert pénzt a kis- és középvállalkozók versenyképességének, információszolgáltatásának javítására használja a város.

2005.03.31. 07:28 |

 Újabb informatikai pályázaton szerepelt sikerrel Székesfehérvár: szerdán délután Warvasovszky Tihamér és Schultz György kabinetigazgató számolt be arról a 112 milliós nyertes pályázatról, amit az ingatlan-adatbázis másodlagos hasznosítására fordítanak. Ezzel 468 milliót költhet a város informatikai fejlesztésre, ami eddig példátlan Fehérvár történetében - hangsúlyozta a polgármester.

 Városunk „Székesfehérvár Önkormányzata ingatlan-adatvagyonának másodlagos hasznosítása” címmel 112 millió forintot nyert a Gazdasági Minisztérium Gazdasági Versenyképesség Operatív Program pályázatán. A 2004. novemberében beadott pályázat megvalósításához az önkormányzat önrészként 16 millió forintot (12,51%) biztosít. Így a projekt összköltsége 128 millió forint.  Az informatikai fejlesztésekre ebben az évben pályázati úton elnyert összeg ezzel 412 millió Ft-ra emelkedett. A saját erővel kiegészítve a fejlesztésekre fordítható összeg 468 millió forint. Informatikai fejlesztésekre Székesfehérvár két év alatt -kiegészítve az éves költségvetésben szereplő összegekkel- még soha nem költött ennyi pénzt. Ez nagy esély az informatikai szolgáltatások ugrásszerű, minőségi fejlesztésére.

 A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program célja a vállalkozások elsősorban a kis- és középvállalkozások versenyképességének javítása. A nyertes projekt célja a helyi kis- és középvállalkozások versenyképességének javítása azáltal, hogy minőségi információszolgáltatás valósul meg a városi önkormányzat ingatlanvagyonáról. A terv során az alábbi részekből álló Vagyonkezelői Információs Rendszer jön létre:

 1.Térinformatikai alkalmazások
 Ingatlan nyilvántartás, aminek feladata a Körzeti Földhivataltól átvett tulajdonlapok és alaptérképek integrálása, az adatok megjelenítése, elemzése.
 Önkormányzati ingatlan-vagyonkataszter, ami az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok teljes körű nyilvántartását jelenti, az ingatlanvagyon kezelése, és a helyi és központi döntések támogatása elemzési és lekérdezési funkciók révén.
 A Településrendezési modulban a település szerkezetére, az épített és természetes környezetre, a környezetvédelemre és tájrendezésre, valamint szabályozási elvekre vonatkozó követelmények együtt vizsgálhatók, elemezhetők.
 A Közterület és útnyilvántartás modul az önkormányzat kezelésében lévő közterületekkel kapcsolatos útviszonyok, parkolók, útszakaszok, csomópontok nyilvántartását és kezelését végzi.

 2.Ingatlan Portfolió Menedzsment modul
 Ez az alrendszer az önkormányzat tulajdonát képező -és a hozzájuk kapcsolódó idegen tulajdonú- ingatlanok (telkek, épületek, építmények) fontosabb adatainak nyilvántartására szolgál.

 3.Publikációs portálok
 Vagyongazdálkodási Portál, ami a BVP modul az összes hozzá tartozó modul adatait képes megjeleníteni grafikus vagy numerikus formában.

 4.Elektronikus ügyintézés
 Az ingatlangazdálkodáshoz kapcsolódó ügyek elektronikus támogatása.

 A fejlesztések 2006 őszéig valósulnak meg -hangzott el a szerdai sajtótájékoztatón és együtt járnak a kapcsolódó hivatali ügymenetek felülvizsgálatával, a szükséges szabályozások kialakításával, oktatással. A sikeres pályázat jelentős lépés Székesfehérvár hatékony vagyongazdálkodása területén.