-
Meghibásodott a szennyvízcsatorna
A Hargitai és a Rádió út kereszteződésében meghibásodott a szennyvíz főgyűjtő vezetéke, a várhatóan február 20-ig tartó javítással összefüggésben le kell zárni a Maroshegyi Óvoda előtti parkoló egy részét – tájékoztat a Fejérvíz.
2025.01.07. -
Látogatási tilalom az idősotthonban
Ideiglenes látogatási tilalmat vezettek be holnaptól a Hosszúsétatéri Idősek Otthonában. Az intézkedést itt is a jelentős számban előforduló felsőlégúti megbetegedések teszik szükségessé.
2025.01.07. -
Fogadóóra Békési Ferencnével
Fogadóórát tart hétfőn és kedden 17 órától Békési Ferencné, a 14. számú választókörzet önkormányzati képviselője. Az önkormányzati képviselő minden hónap első hétfőjén és keddjén várja majd 2025-ben is a 14. számú körzetben élőket!
2025.01.05. -
Új forgalmi rend a Fürdősoron
Karácsony előtt befejeződött az útfelújítás és január 6-tól új forgalmi rend lép életbe a Fürdősoron: a Fürdő utcai hídtól a Bregyó köz irányába egyirányú lesz a közlekedés.
2025.01.03.
Újfajta közlekedési tábla Székesfehérváron, a déli összekötő út mentén
A Belváros felé továbbhaladó tehergépjárművek és autóbuszok mozgását szabályozza majd ez a Sárkeresztúri úti és Juharfa utcai körforgalomban.
Naponta akár többszáz autó és tehergépjármű kerülheti el a Belvárost azzal, hogy a Sárkeresztúri útról közvetlen átkötés létesült a Seregélyesi út felé. A déli összekötő út – az engedélyeztetést követően – várhatóan április közepétől használható majd.
A régóta várt beruházás többmilliárdos költségkerete több forrásból állt össze, valamint nagyszabású átalakításokra – területek és épületek megvásárlására, sőt több esetben elbontására – volt szükség. Eközben elindultak az előkészítő pályáztatási eljárások, többek között az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére, és a HÉSZ módosítása is megtörtént.
A Sárkeresztúri út – Juharfa utcai csomópontnál a tervező több változatot vizsgált – a nagy tehergépjárművek vonatkozásában – a Juharfa utcáról a Belváros felé kanyarodás kapcsán.
Az első, hogy a tervezetteken túl még egy lakóházat ki kellett volna sajátítani és elbontani. Ha pedig eltolták volna a körpályát a Juharfa utca irányába, akkor szinte egyenesen át lehetett volna menni a városból kivezető irányba, ami közlekedésbiztonsági szempontból lenne nagyon aggályos.
Az út mellé – így ebbe a körforgalomba is – kikerültek a forgalmat szabályozó táblák, köztük egy újfajta is, amilyennel eddig nem találkozhattak a fehérvári közlekedők. A kék alapú közlekedési táblán fehér nyilak mutatják a déli összekötő útról a város felé menő tehergépjárműveknek, illetve autóbuszjáratoknak, hogy ők először a körforgalomban körbehaladva, ennek az ívnek a megtételét követően kanyarodhatnak a Belváros irányába.
Az előzetesen végzett forgalomelemzésből az derült ki, hogy minimális az a nehézforgalom, aminek itt a város felé kell kanyarodnia: a benzinkútra érkező szállítások és a Chemikal telephely kiszolgálása érintett benne. Az összes Szárcsa utcai vállalkozás kisebb tehergépkocsival szállít, az Új Váralja sor és a környező többi terület pedig az új feltáró útról, a lakóterületek elkerülésével kap majd útkapcsolatot a déli összekötő útnak köszönhetően.