-
A földön túl
December 22-én, hétfőn 18 órától a Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központ havi irodalmi estjén ezúttal A földön túl témakör kerül fókuszba. Kozáry Ferenc vezetésével a beszélgetés a költészet tágabb horizontjaira hívja a résztvevőket: szó lesz földöntúli élményekről, határátlépésekről és arról, hogyan jelenik meg mindez a versek világában.
2025.12.19. -
Könyvtárak nyitvatartása
Ünnepi működési rendre váltanak a székesfehérvári könyvtárak az év utolsó heteiben. Az intézmények nyitvatartása az alábbiak szerint alakul. Az új esztendőben január 6-án várják újra az olvasókat.
2025.12.19. -
Népek karácsonya
Évzáró rendezvényét tartotta a Vörösmarty Társaság csütörtökön délután. A népek karácsonya címet viselő programra, a társaság kórusa készült ünnepi műsorral.
2025.12.19. -
Comenius koncert
A Comenius Kórus Bakonyi István moderálásával, a Szent Imre Templomban köszöntötte karácsonyt. Az bensőséges hangulatú esten a kórus irodalom gyöngyszemeinek dallamai csendültek fel.
2025.12.19.
Újra összecsap a művészet és a politika - Mesterkurzus az e-színház műsorán
Az 1948-ban játszódó történet egyszerű: Sztálin és Zsdanov, a nagy Szovjetunió teljhatalmú urai, a Kremlbe hívják a világhírű Prokofjev és Sosztakovics zeneszerzőket.
Nyakalják a vodkát, és a vendégeiket is erre kényszerítik. Látszólag a művészet és zene társadalmi funkciójáról provokálnak vitát, valójában Prokofjev és Sosztakovics megalázása a céljuk. A történet újabb és újabb váratlan fordulatot hoz. David Pownall művében mesterien keveri a humort a gyilkos szatírával, sőt néha tragikus hangot is megüt – de a végére mégis a művészet magasztosul föl az eszement politikával szemben. 
A szereposztás briliáns: Sztálint Gáspár Sándor, Zsdanovot a friss Aase-díjas Kuna Károly, Profkofjevet Derzsi János, Sosztakovicsot pedig László Zsolt játssza.
A rendező Cserhalmi György szerint az előadás az 1948 utáni korba repít minket, amikor már elindult a Szovjetunióban a nagy tisztogatási hullám, ami a kulturális területeket is érintette: „Éppen most a zenészeknél tartunk. A kor két vezéregyénisége, Sosztakovics és Prokofjev. Ez egy megtörtént dolog, hogy fölrendelte mindkettőt, hogy mi történt, azt úgy nagyjából lehet sejteni, de ez a darab természetesen egy fikció, tehát ilyen értelemben elég szabadon kezeli ezt a témát. Egy délután története, egy estébe nyúló ivászat, és gyakorlatilag ott megjelenik egy nagyon alapos korképe ennek a sztálini időszaknak, amit kommunista diktatúrának nevezünk. A cím is árulkodik, hogy Mesterkurzus. Nyilván itt megjelenik Sztálin, mert ő tartja ezt a mesterkurzust, ami egy zenei fogalom: nagy karmesterek, dirigensek szoktak kurzusokat tartani, abban érvényesítik a zenei elképzeléseiket, itt meg ugye a politikáról van egy nagyon erős elképzelés. De közben négy olyan színész van jelen a színpadon, mindegyik mestere a szakmájának, ilyen értelemben is várhatóan tanúi lehetünk egy mesterkurzusnak.”