Utcagyűlés a Hosszúsétatér 64. rehabilitációjáról és a vasútfejlesztés aktuális kérdéseiről

  Hosszúséta- téren élőket és a vasúti vágányhálózat felújítása kapcsán érintett utcák lakóit hívta fórumra kedden késő délután Mészáros Attila. A Hosszúsétatér 64. számú épület rehabilitációjáról is szó volt, valamint a vasútfejlesztési projekt kivitelezőjével közösen számoltak be a munkavégzés részleteiről. A fehérvári vasútállomás és vágányhálózat felújítása a NIF Zrt. beruházásában, uniós támogatással zajlik, a kivitelezés idejére a környező utcákban élők türelmét kérik.
2014.07.29. 18:43 |
Hosszúsétatéren élőket és a vasúti vágányhálózat felújítása kapcsán érintett utcák lakóit hívta fórumra kedden késő délután Mészáros Attila. Az 5. számú választókörzet önkormányzati képviselője és a Városgondnokság a Hosszúsétatér 64. számú épület rehabilitációjáról adott tájékoztatást, valamint a vasútfejlesztési projekt kivitelezőjével közösen számoltak be a munkavégzés részleteiről. Mint elhangzott, a város többször tárgyalt a konzorciummal, így a sűrűn lakott területtől távolabb végzik majd a beruházáshoz szükséges, nagyobb zajhatással járó háttérmunkákat. A fehérvári vasútállomás és vágányhálózat felújítása a NIF Zrt. beruházásában, uniós támogatással zajlik, a kivitelezés idejére a környező utcákban élők türelmét kérik.
KÉPGALÉRIA
Hosszú évek óta húzódó problémát oldott meg Székesfehérvár Önkormányzata azzal, hogy átalakítja a Hosszúsétatér 64-et. Az elmúlt évtizedekben a környékben élőkkel kialakult konfliktusok miatt is fontosnak tartja Mészáros Attila önkormányzati képviselő, hogy sikerült megoldást találni az épület rehabilitációjára. A Városgondnoksággal közösen kedden utcagyűlés keretében számoltak be a résztvevőknek arról, hogy a közgyűlés döntése értelmében minden családot el-, illetve kiköltöztettek az ingatlanból, amelyben most korszerű otthonok kerülnek kialakításra.
 
A környékbelieket foglalkoztató másik aktuális kérdés a vasútfejlesztés, hiszen a beruházáshoz kapcsolódóan egy ideiglenes depóterületet jelöltek ki az Eötvös utca mögött, egy MÁV-tulajdonban lévő területen. A megnövekedett forgalom, valamint por- és zajhatás zavarja a környező utcákban élőket, akiknek problémáját átérezve az Önkormányzat már számos tárgyalást folytatott a kivitelezővel. Ezek eredményéről is tájékoztatást adtak kedden.
 
Mint a fórumon elhangzott: a székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt. Az eltelt 60 évben a vágányhálózat és a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett. A beruházás célja a vasúti csomópont elavult vasúti pályáinak és ezekhez kapcsolódó létesítményeinek átépítése. A nagyszabású beruházás hosszú előkészítést követően idén tavasszal indult el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. Az Új Széchenyi Terv keretében, uniós támogatással megvalósuló fejlesztés összértéke több mint 40 milliárd forint, amelynek eredménye nemcsak a vasúton közlekedőket, hanem az állomás, valamint a Széchenyi úti és Hosszúsétatéri felüljáró környékén élőket is szolgálja majd. A kivitelezés idejére azonban mindenki türelmét kérik, hiszen – képletesen szólva - az Eötvös utcai lakók szomszédja építkezik, márpedig az mindig zajjal, porral jár – erről több lakó is beszámolt.
 

„Alsóváros és Sóstó nyugodt városrészek, amelyek életét nagyon zavarták a Hosszúsétatér 64. számú épület korábbi lakói. Az itt élőktől számos visszajelzést kaptam, amelyek igazolták, hogy nagyon régi probléma oldódott meg. Körülbelül 80 millió forint értékben összesen nyolc, teljesen akadálymentesített lakás készül városi forrásból.” – emelte ki Mészáros Attila.
 
Elmondta, hogy amikor a város megismerte a beruházás tervezett ütemezését és a depóterületen zajló munkálatokat, akkor azonnal egyeztetéseket kezdett a lakossági érdekeket képviselve a kivitelező konzorciummal.
 
Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetőjének tájékoztatása szerint 2014 májusában kezdődtek meg az egyeztetések a vasútállomás felújításáról. A kivitelező konzorcium által rendezett lakossági fórumon kiderült, hogy az Eötvös utca mögötti, MÁV-tulajdonú területen az anyagtárolás mellett a bontott anyagok osztályozását és zúzását is tervezték. A lakosságtól kapott jelzések is megerősítették abban a város vezetőit, hogy a beruházóval közösen új helyszínt kell keresni a nagyobb zajhatással járó háttérmunkákhoz.

A vasútfelújítás keretén belül a Széchenyi utcai aluljáró is teljes felújításon esik át. A munkálatok ideje alatt egy-egy sáv mindig használható lesz majd. Mint elhangzott, a beruházás érinti a Széchenyi úti és a Hosszúsétatéri aluljárót is, ahol a felújítás ideje alatt lezárások lesznek. Ezek ütemezéséről a közeljövőben adnak tájékoztatást. Az azonban már most biztos, hogy augusztus 5-e és 11-e között éjszakai munkavégzésre kerül majd sor a Hosszúsétatéri aluljáró és az Aszalvölgyi árok környékén, ugyanis csak vágányzár idején tudják az úgynevezett szádlemezek leverését elvégezni. Az érintett utcák lakói erről szórólapon részletes tájékoztatást kapnak előzetesen a kivitelezőtől.
„Az önkormányzat, hogy segítse a minél gyorsabb megoldást, saját tulajdonú területet keresett és ajánlott fel a kivitelezőnek, amelyen a lakosság zavarása nélkül folytatható a tevékenység. Ezt a kivitelező elfogadta, így augusztus 4-től birtokba vehet az Új Váralja soron egy olyan területet, amely a lakott részektől távol van. A szállítási útvonalak egyeztetése még jelenleg is zajlik. Azt tudomásul kell vennünk, hogy nem lehet minden anyagot a vasúton mozgatni, szükség van közúti szállításra, de az önkormányzat és a hivatal azon van, hogy ennek mértékét a kivitelező a minimálisra csökkentse, illetve olyan útvonalakon oldja meg, ahol ez csak a lehető legkisebb mértékig zavarja a lakosságot.” – mondta el az 5. számú választókörzet önkormányzati képviselője.

A teljes rekonstrukció része egy gyalogos és kerékpáros felüljáró, mely az alsóvárosiak életét is megkönnyítheti majd.
Az utcagyűlésen a kivitelező konzorcium képviselője megerősítette, hogy az Eötvös utca mögötti területre hordott anyagokat elszállítják, utána pedig csak vasúti aljak és sínek ideiglenes tárolása történik majd ezen a terülten, a kövek zúzása és osztályozása pedig az Új Váralja soron zajlik majd. Megnyugtató válasz hangzott el arról is, hogy a porhatás miatt a kivitelező rendszeresen továbbra is biztosítja a Hosszúsétatér érintett szakaszán az utca locsolását.
 
Mészáros Attila ígéretet tett arra, hogy az állapotfelvételek alapján a Polgármesteri Hivatal meg fogja követelni az úthálózaton és közterületeken okozott károk helyreállítását a beruházás végén, és felhívta a figyelmet arra, hogy ugyanezt az érintett magántulajdonosok is megtehetik. A kivitelezés idejére pedig mindenki türelmét és megértését kérik.