-
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29. -
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20. -
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12.
Vasárnaptól válnak fizetőssé a főutak a 3.5 tonnánál nehezebb autóknak
Április 1-jétől a személy- gépkocsik kivételével minden 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműnek díjat kell fizetnie az eddig ingyenes autópálya-szakaszokon és az autóutakon. (Kivételt képeznek az egyes autópályák fővárosi bevezető szakaszai, illetve az M0 autóút.) Mindezeken túl a D4-es kategóriába tartozó, vagyis a 12 tonna össztömegnél nehezebb gépjárművek az országos közúthálózat 42 szakaszát is matrica ellenében használhatják a jövő hó elejétől. (Az említett 42 szakasz a legkülönbözőbb hosszúságú, 2-15 kilométeres szelvényeket foglal magában). A 12 tonna alatti (D2, D3 kategóriába tartozó) tehergépjárműveknek - az autóbuszok kivételével - 2008. január 1-jétől kell majd díjat fizetniük ezen a 42 útszakaszon is.
2007.03.27. 09:03 |
![](/_user/0/Image/0aGergo_marciustol/ifateher2007_01.jpg)
A díjfizetés kiterjesztése a D4-es kategóriára éves szinten 1,2-1,4 milliárd forinttal növeli az autópályadíj-bevételt. Az új szakaszok díjasításával a gazdasági tárcának az a célja, hogy a tehergépkocsik által legkevésbé elkerülhető utakat vonják be a díjfizetési rendszerbe, az viszont mindenképpen káros lenne, ha ennek következtében a harmad-, negyedrangú utakra terelődne a forgalom - jegyezték meg a minisztérium illetékesei. Jogi lehetőség is van ennek kivédésére - a nehéz járművek kitiltása ezekről a területekről -, s ezzel várhatóan élni is fog a hatóság. Mindez előkészítése az elektronikus díjfizetési rendszer bevezetésének, aminek tervezett időpontja 2009. A mostani díjasítás kapcsán az egyes díjkategóriákban, a díjakban és azok megfizetésének ellenőrzésében, a pótdíjakban, valamint a matricák típusaiban nem történik változás.
A jogszabály lehetővé teszi, hogy idővel a gyorsforgalmi úthálózat azon elemein is szedhessenek útdíjat, ahol ma még erre nincs lehetősége az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek. A hatályos törvények szerint csak az autópályákon kell díjat fizetni, tehát például az autóutakon nem. Napjainkban 200 kilométer gyorsforgalmi úthálózaton nem kell díjat fizetni, vagyis elméletileg ekkora útvonalon lehetne díjat szedni, illetve az időközben megépülő gyorsforgalmi utakon, ami a tervek szerint 650 kilométer.