-
A bazilika Mátyás korában
Izgalmasnak ígérkező kiállításra, illetve tárlatvezetésre várja az érdeklődőket november 27-én a Szent István Király Múzeum. A Koronázó Bazilika Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontban megnyíló kiállítás a templom Mátyás király kori megjelenéséről készült elvi rekonstrukciókat mutatja be részletgazdag ábrázolásokkal.
2024.11.25. -
Európai körút ma este az ARSO-val
Az Alba Regia Szimfonikus Zenekar ismét egy nagy utazásra hívja a közönséget: az Európai dallamok koncert ezúttal Norvégiába, Olaszországba és Ausztriába invtálja a zeneszeretőket. A Somorjai sorozat következő koncertje november 25-én, este hétkor kezdődik a Szent István-teremben.
2024.11.25. -
Átadták a Krisztus Király díjat
A Krisztus Király Napok keretében vasárnap ünnepi püspöki szentmisét tartottak a Zsolt utcai templomban. A misét követően átadták az idei Krisztus Király díjat valamint megszentelték az Erzsébet-kenyet, melyet szét is osztottak a résztvevők között.
2024.11.25. -
Pro Theatro és Tűzmadár
A Székesfehérvári Balett Színház bemutatta a Tűzmadár című új táncszínházai előadását. Az esten Cser-Palkovics András polgármester átadta városunk kulturális elismerését, a Pro Theatro díjat, amit a Balett Színház vezető táncosa, Christina Porres Mormeneo vehetett át.
2024.11.25.
Web 2.0 - mi újság az interneten? Interjú Galambos Dániel internet szakértővel
Manapság gyakran hallani az internettel kapcsolatban a web 2.0 kifejezést. Hódítanak a videó-megosztó oldalak, a közösségi site-ok, a blogok. Maga az internetező is egyre inkább beleszólhat az internet tartalmi alakításába. Galambos Dániel internet szakértőt kérdeztük, hogy mi is tulajdonképpen a web 2.0, milyen újdonságok és változások történtek a fehérvári honlapokat illetően, de arra is választ kaptunk, hogy nem mindenhol olyan népszerű a Google, mint nálunk. Érdekesség, hogy ma már több, mint 70 fehérvári együttesnek, zenésznek van saját oldala, amik mindegyik e a szekesfehervar.lap.hu-ról is elérhető.
2007.02.05. 07:57 |
Manapság gyakran hallani az internettel kapcsolatban a web 2.0 kifejezést. Hódítanak a videó-megosztó oldalak, a közösségi site-ok, a blogok. Maga az internetező is egyre inkább beleszólhat az internet tartalmi alakításába. Galambos Dániel internet szakértő kérdeztük 2007 elején azokról a trendekről, amik mostanában jellemzik az internet világát.
Kezdjük az elején, mi is az a web 2.0?
A web 2.0 kifejezés olyan második generációs internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek - vagyis a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit. Ellentétben a korábbi, első és másfeledik generációs szolgáltatásokkal, amelyeknél a tartalmat a szolgáltatást nyújtó fél biztosította (például a portáloknál), a webkettes szolgáltatásoknál a szerver gazdája csak a keretrendszert biztosítja, a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel vagy hozzák létre…. A tartalom létrehozását a böngészővel végzik, akár különösebb informatikai ismeret nélkül.
Fenti definíció egyébként maga is egy web 2.0-ás termékből, a Wikipedia.hu –ból származik. Egy olyan internetes exikonról van szó, amit bárki szerkeszthet, bárki kiegészíthet új szócikkel. A web 2.0 egyébként már nem új dolog a neten, hiszen a magyar internet egyik leglátogatottabb portálja, a Startlap, már 2001. óta ebben a modellben működik: önkéntes szerkesztők üzemeltetik a lap.hu oldalait.
Mi a helyzet nemzetközi szinten? Mindenki Google –t használ?
Igen, a Google „mindent visz”, Magyarországon is ezt használják legtöbben, csak néhány országban sikerült megszorítania más, helyi keresőknek.
Magyarországon is van egy erős, tematikus kereső, a Startlap mellette, ami jól kiegészíti a kulcsszavas keresést. Ha egy bizonyos témakörben keresgélsz, és még nem tudod pontosan mit keresel, akkor a Startlap alkalmasabb a nézelődésre. Néha okosabb tud lenni, hiszen a Startlap -a Google-al ellentétben- nem gépi, hanem „kézi”, szerkesztők által épített kereső.
Érdekesség, hogy sok magyar használja a YouTube.com nevű videós oldalt, illetve a MySpace nevű fiataloknak szóló bemutatkozásra-ismerkedésre lehetőséget adó portált (bár már ennek is van magyar megfelelője, a HotDog.hu, „butább” változatban pedig a Privi.hu).
Térjünk „haza”. Milyen újdonságokat figyeltél meg a fehérvári honlapok kapcsán?
Érdekesség, hogy ma már több, mint 70 fehérvári együttesnek, zenésznek van saját oldala. Ezek elérhetők a www.szekesfehervar.lap.hu linkgyűjteményből is. A legtöbbjükről letölthetők az adott együttes számai is. A zeneipar és a zene terjedésének a jövőbeni legfontosabb csatornája az internet. Ma már az internet és web 2.0 oldalak segítségével, bárki, bármilyen témában ismertté tud válni, egy induló vállalkozást könnyedén beindíthat egy internetes reklám.
A céges weblapokat tekintve pedig előtérbe került a keresőmarketing – keresőoptimalizáció, a vállalkozások igyekeznek minél előrébb kerülni a keresőkben honlapjukkal. Már nem az a kérdés, hogy kinek van honlapja és kinek nincs, hanem hogy kinek látogatottabb, kinek hoz több vevőt, ki van előrébb a keresőkben adott szóra.
A fehérvári internet terén a elkövetkező években azt várom, hogy az országos trendeket követve elkezdenek megjelenni a szolgáltatás jellegű tartalmak (pl. helyi képmegosztó, helyi partyfotó oldal, helyi blogszolgáltató helyi blogokkal stb.)
Lassan megjelennek a videós tartalmak a hírportálokon, amik egyébként elég drágák, ma még ezeket televízióra gyárták, de a jövőben egyszer el fogunk jutni oda, hogy híradót is neten nézünk majd a tv helyett.
Magát a tehetségkutatást, tehetséggondozást is teljes mértékben átalakítja az internet. Ha valaki ügyes valamiben, azt pillanatok alatt meg tudja mutatni a világnak, legyen akár kézenállásról, vagy egy házilag készített zeneszámról szó. Vagy ismerek pl. olyan személyt, aki a kézimunkáit rakta ki, először csak hobbiból az internetre, pár évre rá pedig már saját kézimunka boltot nyitott. Vagy pl., ha valaki szeret hobbiból fotózni, ma már a fotóiból is tud pénzt csinálni az interneten. Jónak tartom, hogy egyre több embernek fog munkát adni az internet, ill. egyre több ember fog munkát találni az interneten keresztül, ma már nagyon sok hasznos álláskereső oldal (Profession.hu, Jobmonitor.hu) van.
Kezdjük az elején, mi is az a web 2.0?
A web 2.0 kifejezés olyan második generációs internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek - vagyis a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit. Ellentétben a korábbi, első és másfeledik generációs szolgáltatásokkal, amelyeknél a tartalmat a szolgáltatást nyújtó fél biztosította (például a portáloknál), a webkettes szolgáltatásoknál a szerver gazdája csak a keretrendszert biztosítja, a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel vagy hozzák létre…. A tartalom létrehozását a böngészővel végzik, akár különösebb informatikai ismeret nélkül.
Fenti definíció egyébként maga is egy web 2.0-ás termékből, a Wikipedia.hu –ból származik. Egy olyan internetes exikonról van szó, amit bárki szerkeszthet, bárki kiegészíthet új szócikkel. A web 2.0 egyébként már nem új dolog a neten, hiszen a magyar internet egyik leglátogatottabb portálja, a Startlap, már 2001. óta ebben a modellben működik: önkéntes szerkesztők üzemeltetik a lap.hu oldalait.
Mi a helyzet nemzetközi szinten? Mindenki Google –t használ?
Igen, a Google „mindent visz”, Magyarországon is ezt használják legtöbben, csak néhány országban sikerült megszorítania más, helyi keresőknek.
Magyarországon is van egy erős, tematikus kereső, a Startlap mellette, ami jól kiegészíti a kulcsszavas keresést. Ha egy bizonyos témakörben keresgélsz, és még nem tudod pontosan mit keresel, akkor a Startlap alkalmasabb a nézelődésre. Néha okosabb tud lenni, hiszen a Startlap -a Google-al ellentétben- nem gépi, hanem „kézi”, szerkesztők által épített kereső.
Érdekesség, hogy sok magyar használja a YouTube.com nevű videós oldalt, illetve a MySpace nevű fiataloknak szóló bemutatkozásra-ismerkedésre lehetőséget adó portált (bár már ennek is van magyar megfelelője, a HotDog.hu, „butább” változatban pedig a Privi.hu).
Térjünk „haza”. Milyen újdonságokat figyeltél meg a fehérvári honlapok kapcsán?
Érdekesség, hogy ma már több, mint 70 fehérvári együttesnek, zenésznek van saját oldala. Ezek elérhetők a www.szekesfehervar.lap.hu linkgyűjteményből is. A legtöbbjükről letölthetők az adott együttes számai is. A zeneipar és a zene terjedésének a jövőbeni legfontosabb csatornája az internet. Ma már az internet és web 2.0 oldalak segítségével, bárki, bármilyen témában ismertté tud válni, egy induló vállalkozást könnyedén beindíthat egy internetes reklám.
A céges weblapokat tekintve pedig előtérbe került a keresőmarketing – keresőoptimalizáció, a vállalkozások igyekeznek minél előrébb kerülni a keresőkben honlapjukkal. Már nem az a kérdés, hogy kinek van honlapja és kinek nincs, hanem hogy kinek látogatottabb, kinek hoz több vevőt, ki van előrébb a keresőkben adott szóra.
A fehérvári internet terén a elkövetkező években azt várom, hogy az országos trendeket követve elkezdenek megjelenni a szolgáltatás jellegű tartalmak (pl. helyi képmegosztó, helyi partyfotó oldal, helyi blogszolgáltató helyi blogokkal stb.)
Lassan megjelennek a videós tartalmak a hírportálokon, amik egyébként elég drágák, ma még ezeket televízióra gyárták, de a jövőben egyszer el fogunk jutni oda, hogy híradót is neten nézünk majd a tv helyett.
Magát a tehetségkutatást, tehetséggondozást is teljes mértékben átalakítja az internet. Ha valaki ügyes valamiben, azt pillanatok alatt meg tudja mutatni a világnak, legyen akár kézenállásról, vagy egy házilag készített zeneszámról szó. Vagy ismerek pl. olyan személyt, aki a kézimunkáit rakta ki, először csak hobbiból az internetre, pár évre rá pedig már saját kézimunka boltot nyitott. Vagy pl., ha valaki szeret hobbiból fotózni, ma már a fotóiból is tud pénzt csinálni az interneten. Jónak tartom, hogy egyre több embernek fog munkát adni az internet, ill. egyre több ember fog munkát találni az interneten keresztül, ma már nagyon sok hasznos álláskereső oldal (Profession.hu, Jobmonitor.hu) van.