108 milliós adózás utáni eredmény - köszönet a csapatmunkáért

 Székesfehérvár Városgondnoksága Kft. tavalyi beszámolóját egyhangú döntéssel fogadta el a város képviselőtestülete. Több mint 108 milliós adózás utáni nyeresége lett a cégnek, annak ellenére, hogy mintegy 600 millióval kevesebből gazdálkodtak 2009-ben. Ezt a teljes átszervezéssel és a kiadások racionalizálásával sikerült elérni. Tavaly nyár óta működik a Városgondnokság gazdasági társaságként, így sokkal rugalmasabban, gazdaságosabban üzemeltethető.
2010.04.30. 11:47 |
 Székesfehérvár Városgondnoksága Kft. tavalyi beszámolóját egyhangú döntéssel fogadta el a város képviselőtestülete. Több mint 108 milliós adózás utáni nyeresége lett a cégnek, annak ellenére, hogy mintegy 600 millióval kevesebből gazdálkodtak 2009-ben – mondta Bozai István Városgondnok a cég tavalyi beszámolója kapcsán. Ezt a teljes átszervezéssel és a kiadások racionalizálásával sikerült elérni. Tavaly nyár óta működik a Városgondnokság gazdasági társaságként, így sokkal rugalmasabban, gazdaságosabban üzemeltethető. Volt minimális feladatelmaradás is, ami a képviselői kereteket érintette leginkább, de ez nem éri el a 200 millió Forintot.
 
  Kevesebb alvállalkozó dolgozik és jelentősen, közel 60 százalékkal megnőtt a cég létszáma. Tavaly a 80 fős munkavállalói létszám 150 fősre nőtt, ugyanis a temetőfenntartási, a karbantartási és a takarítói feladatokra fizikai munkaerővel bővítették az állományt.
 
  Bozai István városgondnok és Béndek Balázs gazdasági vezető pénteken délelőtt tartott sajtótájékoztatót a témával kapcsolatban. Mindketten köszönetet mondtak a Városgondnokság dolgozóinak: nem egy egyszemélyes „one man show” volt az elmúlt év, hanem csapatmunka, melyből a gondnokság minden dolgozója kivette a részét. Elhangzott, hogy pozitív hozzáállás volt mindenki részéről. Összesen 12 ember távozott a cégtől, mindenki saját döntése alapján, senkit nem bocsátottak el egyoldalúan. A tulajdonos önkormányzatnak is köszönetet mondtak, hiszen bármikor mindig maximálisan támogatja a döntéseiket, terveiket.
 
  2009 arra szolgált, hogy racionalizálják a céget – emelte ki a városgondnok. A kifizetésekben már nincs késedelem, amelyik számla lejárt azt a megállapodásokban foglaltak szerint határidőre kifizetik ha tisztességes teljesítés van mögötte. Egy stabil kiszámítható gazdálkodás alapjait teremtették meg. Mostantól elsőként negyedéves beszámolókat készítenek, mind a pénzügyi, mind pedig a szakmai teljesítésekről. A tulajdonos így tisztán láthatja a cég működését.
 
 2010-ben megpróbálják a városüzemeltetés színvonalát emelni. Példaként említették, hogy a muskátlik visszakerülnek az oszlopokra és ezeket saját fenntartásból, saját emberekkel gondozzák. Jövő héttől indul a belváros átszervezett takarítása is, hiszen vettek egy takarítógépet és a közmunkások segítségével sokkal tisztább lesz a belváros és környéke. Kedvezményes virágvásár is lesz idén: az előző évekhez hasonlóan két helyszínen lesznek majd elérhetőek a fehérváriaknak az egynyári palánták. A tavalyi évben elkezdett technikai fejlesztéseket is folytatják. Idén önrakodós teherautót és bobcat-et is vesznek.
 
 Elhangzott, hogy a cégnél mindenkinek a jogi státusza megfelelő, 70 emberrel több van és mindenki versenyképes bérért foglalkoztatnak. Jelenleg nagyon sokba kerülnek az adóterhek: minden kifizetett egy forint bérért majd három forintot kell kifizetnie a cégnek. Reményüket fejezték ki, hogy az adórendszer úgy változik, hogy nem kell több járulékot fizetni egy munkavállaló után, mint amennyi pénzt kap kézhez.