-
Van kiút a bántalmazásból!
Az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ, valamint a Székesfehérvári Kríziskezelő Központ szervezésében tartottak a gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára konferenciát kedden. Az érdeklődők nagy száma mutatja, valós problémáról van szó, amelynek kezelésében a jelzőrendszer résztvevőinek folyamatos kommunikációja nagyon sokat segíthet.
2024.11.26. -
A magyar közoktatásról
A magyar közoktatás helyzetképe és jövője, a Kárpát-medencében élő diákok érdekképviselete és a határon túli magyar nyelvű oktatás helyzetképe is szerepel a Nemzeti Ifjúsági Tanács PRIME (Promoting and Improving Existing Methods of Youth Participation) Projektjéhez kapcsolódó zárókonferencia témái között november 28-án.
2024.11.26. -
Gyermekvédelmi konferencia
Amíg hazánkban harminc gyermek vesztette életét bántalmazás miatt 2010-ben, addig 2022-ben tíz. A gyermekbántalmazás felszámolása érdekében rendeztek újabb konferenciát Székesfehérváron.
2024.11.26. -
A digitális világ veszélyei
Az okostelefon függőség veszélyire hívja fel a diákok figyelmét az iGenerációért Egyesület. Az előadássorozatot az Arconic Alapítványa is támogatja. A vállalás szerint összesen 8 iskolában 70 előadást kell teljesíteniük az egyesüket tagjainak.
2024.11.26.
110 km/h-ra emelik a maximális sebességet az új elkerülőn
A megemelt sebességhatárt jelző táblákat a Magyar Közút Kht. szakemberei március közepéig helyezik ki a 8-as számú főút Székesfehérvár és Várpalota közötti szakaszára, illetve a 63-as elkerülőre. A megemelt sebességhatár csak a táblák kihelyezése után lép érvénybe! A KRESZ tavalyi módosítása megteremtette annak a lehetőségét, hogy a sebességhatár -a belterületi szabályozáshoz hasonlóan- külterületen, a közúthálózat egyes elemein is felemelésre kerülhessen az általánosan 90 km/h-ról. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár felemeléséről.
2008.03.05. 06:53 |
A KRESZ 2007. évi módosítása megteremtette annak a lehetőségét, hogy a sebességhatár - a belterületi szabályozáshoz hasonlóan - külterületen, a közúthálózat egyes elemein is felemelésre kerülhessen az általánosan 90 km/h-ról. Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok különböző műszaki paramétereit, pl. a vízszintes és magassági vonalvezetést, a megfelelő előzési látótávolságot, az ívviszonyok kialakítását, és a hosszabb, előzésre alkalmas egybefüggő útszakasz meglétét.
8. sz. főutak Székesfehérvár elkerülő szakaszán, 11 km - 110 km/h (új elkerülő)
8. sz. főút Székesfehérvár - Várpalota közötti szakaszán, 8,5 km - 110 km/h
A vizsgálat tanulságai alapján a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár felemeléséről: 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren pedig 110 km/órára. A betartható és betartandó sebességhatárok megállapításával a közlekedési morál javulását szeretnék elérni.
Jelenleg két főúton - mindkettő autóútból főúttá visszaminősített szakasz - van 100, illetve 110 km/h maximális sebességet engedő jelzőtábla: a 8-as út, valamint a 3-as út egy-egy szakaszán. A megemelt sebességű utakon a tárca kiemelt figyelmet fordít a balesetek okainak elemzésére, felhasználva a rendőrség által végzett baleseti vizsgálatok eredményeit, továbbá a rendőrség közúti ellenőrzési tapasztalatait is.
Idén az országos főúthálózat egészén átfogó forgalmi felülvizsgálatot terveznek, mely elsősorban a sebességszabályozásra terjedne ki.