-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
119 milliárdos beruházással újul meg a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal
A projekt célja a Budapest Kelenföld Székesfehérvár vasútvonal komplex átépítése 63 kilométeren. Tárnok állomástól kezdődően a rekonstrukció végeztével 160 kilométer/órás lesz a vasúti pálya, kivéve - környezetvédelmi okból - a Velence tavi szakaszt. A Budapest-Székesfehérvár vasútvonal EU forrástámogatással megvalósuló rekonstrukciója 119 milliárd forintba kerül majd.
2009.04.10. 09:07 |
A projekt célja a Budapest Kelenföld Székesfehérvár vasútvonal komplex átépítése 63 kilométeren. Tárnok állomástól kezdődően a rekonstrukció végeztével 160 kilométer/órás lesz a vasúti pálya, kivéve - környezetvédelmi okból - a Velence tavi szakaszt. A Budapest-Székesfehérvár vasútvonal EU forrástámogatással megvalósuló rekonstrukciója 119 milliárd forintba kerül majd.
A fejlesztés kapcsán megépítik a Kelenföld-Tárnok közötti második vágányt 19 kilométeren keresztül. Kialakítják az esélyegyenlőségi törvényeknek is megfelelő utas-peronokat, a korszerűsítik a térvilágítást, továbbá megújulnak a kapcsolódó vasúti infrastruktúrák. A projekt tartalmazza továbbá két meglévő közúti aluljáró felújítását, P+R parkolók, buszmegállók felújítását, új közúti aluljáró építését Kápolnásnyék és Velence állomásnál, valamint új megállóhely létesítését Dinnyésen.
A fejlesztés kapcsán megépítik a Kelenföld-Tárnok közötti második vágányt 19 kilométeren keresztül. Kialakítják az esélyegyenlőségi törvényeknek is megfelelő utas-peronokat, a korszerűsítik a térvilágítást, továbbá megújulnak a kapcsolódó vasúti infrastruktúrák. A projekt tartalmazza továbbá két meglévő közúti aluljáró felújítását, P+R parkolók, buszmegállók felújítását, új közúti aluljáró építését Kápolnásnyék és Velence állomásnál, valamint új megállóhely létesítését Dinnyésen.