-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
1284-en nem értek haza a tavalyi évben - növekedett a balesetek száma a régióban
Valamelyest csökkent az elmúlt évben a közúti közlekedési balesetek száma a 2004. évi adatokhoz képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán. A sérülések kimenetele is enyhe javulást mutat: két százalékkal kevesebb személy sérült meg, és egy százalékkal kevesebben vesztették életüket a közutakon, mint a megelőző évben. A balesetek során csaknem 29 ezren sérültek meg, közülük 1284-en vesztették életüket, és több mint nyolcezren súlyosan megsérültek. A könnyű sérültek száma meghaladta a 19 ezret.
2006.02.23. 07:02 |
Valamelyest csökkent az elmúlt évben a közúti közlekedési balesetek száma a 2004. évi adatokhoz képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán. A sérülések kimenetele is enyhe javulást mutat: két százalékkal kevesebb személy sérült meg, és egy százalékkal kevesebben vesztették életüket a közutakon, mint a megelőző évben.
A KSH jelentős, 11 százalékos javulást mutatott ki az ittasan okozott balesetek számának alakulásában. A legnagyobb mértékben a dél-alföldi régióban érzékelhető a javulás, itt több mint negyedével csökkent az arány. Ezen belül Csongrád megyében az ittasan okozott balesetek száma a felére esett vissza.
A statisztikák szerint az elmúlt évben mintegy 21 ezer személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt, ennek öt százaléka végződött halálesettel.
1284-an haltak meg az utakon tavaly
A balesetek során csaknem 29 ezren sérültek meg, közülük 1284-en vesztették életüket, és több mint nyolcezren súlyosan megsérültek. A könnyű sérültek száma meghaladta a 19 ezret, ez egy százalékkal kevesebb, mint 2004-ben.
A balesetek száma kizárólag a közép-dunántúli régióban mutatott növekedést, itt meghaladta a hét százalékot. A régión belül Veszprém megyében nőtt leginkább a balesetek száma, 2005-höz viszonyítva közel 15 százalékkal.
A Dél-Alföldön volt a legnagyobb csökkenés, a javulás Bács-Kiskun megyének köszönhető, ahol kilenc százalékkal kevesebb balesetet regisztráltak. A csökkenéssel párhuzamosan azonban itt történtek a legsúlyosabb balesetek: 100 balesetből 10 halálos kimenetelű volt, miközben az országos átlag hat százalék.
Az adott területen bejegyzett tízezer gépjárműre jutó baleseti mutató szerint az Észak-Alföldön volt a legtöbb baleset: 71, szemben az országos átlagban mért 58-cal.
Több a motorosok által okozott baleset
A közúti forgalomban a keresztirányból érkező járművek ütköztek a leggyakrabban, a többjárműves balesetek 40 százalékát ez a típus tette ki. A második leggyakoribb baleset a gyalogosgázolás, itt 100 esetből nyolc halállal végződött.
A balesetek 63 százalékát a személygépkocsik, kilenc százalékát a teherszállító járművek okozták. A kerékpárosok 9, a gyalogosok 8 százalékban voltak okozói a baleseteknek. Jelentősen, 17 százalékkal nőtt a motorkerékpárosok által okozott balesetek száma, de hat százalékkal csökkent a gyalogosok miatt bekövetkezetteké.
A balesetek 68 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályák számítanak továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési útvonalnak: a baleseteknek mindössze két százaléka történt itt. Ezen belül a legtöbb baleset az M1-es autópályán történt. Az autópályákon megsérült személyek közül majdnem minden harmadik külföldi állampolgár volt.
A KSH jelentős, 11 százalékos javulást mutatott ki az ittasan okozott balesetek számának alakulásában. A legnagyobb mértékben a dél-alföldi régióban érzékelhető a javulás, itt több mint negyedével csökkent az arány. Ezen belül Csongrád megyében az ittasan okozott balesetek száma a felére esett vissza.
A statisztikák szerint az elmúlt évben mintegy 21 ezer személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt, ennek öt százaléka végződött halálesettel.
1284-an haltak meg az utakon tavaly
A balesetek során csaknem 29 ezren sérültek meg, közülük 1284-en vesztették életüket, és több mint nyolcezren súlyosan megsérültek. A könnyű sérültek száma meghaladta a 19 ezret, ez egy százalékkal kevesebb, mint 2004-ben.
A balesetek száma kizárólag a közép-dunántúli régióban mutatott növekedést, itt meghaladta a hét százalékot. A régión belül Veszprém megyében nőtt leginkább a balesetek száma, 2005-höz viszonyítva közel 15 százalékkal.
A Dél-Alföldön volt a legnagyobb csökkenés, a javulás Bács-Kiskun megyének köszönhető, ahol kilenc százalékkal kevesebb balesetet regisztráltak. A csökkenéssel párhuzamosan azonban itt történtek a legsúlyosabb balesetek: 100 balesetből 10 halálos kimenetelű volt, miközben az országos átlag hat százalék.
Az adott területen bejegyzett tízezer gépjárműre jutó baleseti mutató szerint az Észak-Alföldön volt a legtöbb baleset: 71, szemben az országos átlagban mért 58-cal.
Több a motorosok által okozott baleset
A közúti forgalomban a keresztirányból érkező járművek ütköztek a leggyakrabban, a többjárműves balesetek 40 százalékát ez a típus tette ki. A második leggyakoribb baleset a gyalogosgázolás, itt 100 esetből nyolc halállal végződött.
A balesetek 63 százalékát a személygépkocsik, kilenc százalékát a teherszállító járművek okozták. A kerékpárosok 9, a gyalogosok 8 százalékban voltak okozói a baleseteknek. Jelentősen, 17 százalékkal nőtt a motorkerékpárosok által okozott balesetek száma, de hat százalékkal csökkent a gyalogosok miatt bekövetkezetteké.
A balesetek 68 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályák számítanak továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési útvonalnak: a baleseteknek mindössze két százaléka történt itt. Ezen belül a legtöbb baleset az M1-es autópályán történt. Az autópályákon megsérült személyek közül majdnem minden harmadik külföldi állampolgár volt.