-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
20 éve indult a Szent Jupát világkerülő útjára
Ezen a napon 1985 szeptember 26-án a Szent Jupát fedélzetén elindult Opatija kikötőjéből világ körüli útjára az első magyar vitorlás Fa Nándorral és Gál Józseffel. Két év múlva tértek ugyanide vissza. 1980-85 között két barát Fa Nándor és Gál József megépítette a 31 láb hosszú St. Jupát túrahajót, hogy délről megkerülve a Jóreménység és a Horn-fokot, körülvitorlázzák a Földet. A világhódító út (Opátia, Gibraltár, Kanári-szigetek, Zöld-foki-szigetek, Tristan da Cunha, Fokváros, Sydney, Auckland, Horn-fok, Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro és Gibraltár) akkor pontosan 717 napig tartott, a távolság pedig 70 000 kilométer volt.
2005.09.26. 07:17 |
A Szent Jupát fedélzetén elindult Opatija kikötőjéből világ körüli útra az első magyar vitorlás Fa Nándorral és Gál Józseffel. Két év múlva tértek ugyanide vissza. 1980-85 között két barát Fa Nándor és Gál Józsefmegépítette a 31 láb hosszú St. Jupát túrahajót, mellyel 1985-87 között délről megkerülve a Jóreménység és a Horn-fokot, körülvitorlázták a Földet.
A Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg
A világhódító út (Opátia, Gibraltár, Kanári-szigetek, Zöld-foki-szigetek, Tristan da Cunha, Fokváros, Sydney, Auckland, Horn-fok, Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro és Gibraltár) akkor pontosan 717 napig tartott, a távolság pedig 70 000 kilométer volt.
A Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg
A világhódító út (Opátia, Gibraltár, Kanári-szigetek, Zöld-foki-szigetek, Tristan da Cunha, Fokváros, Sydney, Auckland, Horn-fok, Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro és Gibraltár) akkor pontosan 717 napig tartott, a távolság pedig 70 000 kilométer volt.