-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
2020-ig közlekedhetnek a kétütemű autók Magyarországon
A legfeljebb 5 személy szállítására alkalmas kétütemű motorral ellátott gépkocsi az időszakos felülvizsgálatok során 2020-ig katalizátor nélkül megkaphatja a zöldkártyát, ha a motorjának alapvető paraméterei teljesítik a gyári adatokat. A kiszivárgott információk szerint 3-5 év között szóltak a javaslatok, ehhez képest meglepetés a 2020. december 31-ig tartó határidő.
2008.07.15. 08:20 |
A legfeljebb 5 személy szállítására alkalmas kétütemű motorral ellátott gépkocsi az időszakos felülvizsgálatok során 2020-ig katalizátor nélkül megkaphatja a zöldkártyát, ha a motorjának alapvető paraméterei teljesítik a gyári adatokat. Az erről szóló rendeletet a közlekedési, hírközlési és energiaügyi-, az igazságügyi és rendészeti-, valamint a környezetvédelmi és vízügyi miniszter közös rendelete tartalmazza, amely a Magyar Közlöny hétfői számában jelent meg.
A szerdától hatályos rendeletet nagyon várták a kétütemű autók tulajdonosai. A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról 2002-ben született alaprendelet szerint 2008. január 1-től csak katalizátorral kaphatnak zöld kártyát ezek az autók. Miután a számuk nagyon lecsökkent, így év eleje óta tart az egyeztetés az érintett tárcák között, hogy mennyi türelmi időt kapjanak még a katalizátor nélküli működésre.
A kiszivárgott információk szerint 3-5 év között szóltak a javaslatok, ehhez képest meglepetés a 2020. december 31-ig tartó határidő. A követelmény annyi a kétütemű kocsik motorjaival szemben, hogy azok alapelőgyújtása, zárás szöge és alapjárati fordulatszáma feleljen meg a gyári értéknek Amennyiben ez megvalósul, úgy a kocsi szénhidrogén kibocsátást teljesítettnek kell tekinteni - mondja ki a rendelet.
Jelenleg 50 ezernél is kevesebb kétütemű személygépkocsi (30-40 ezer Trabant, 10 ezer Wartburg és pár száz Barkas) futhat - szakértői becslés szerint.
A szerdától hatályos rendeletet nagyon várták a kétütemű autók tulajdonosai. A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról 2002-ben született alaprendelet szerint 2008. január 1-től csak katalizátorral kaphatnak zöld kártyát ezek az autók. Miután a számuk nagyon lecsökkent, így év eleje óta tart az egyeztetés az érintett tárcák között, hogy mennyi türelmi időt kapjanak még a katalizátor nélküli működésre.
A kiszivárgott információk szerint 3-5 év között szóltak a javaslatok, ehhez képest meglepetés a 2020. december 31-ig tartó határidő. A követelmény annyi a kétütemű kocsik motorjaival szemben, hogy azok alapelőgyújtása, zárás szöge és alapjárati fordulatszáma feleljen meg a gyári értéknek Amennyiben ez megvalósul, úgy a kocsi szénhidrogén kibocsátást teljesítettnek kell tekinteni - mondja ki a rendelet.
Jelenleg 50 ezernél is kevesebb kétütemű személygépkocsi (30-40 ezer Trabant, 10 ezer Wartburg és pár száz Barkas) futhat - szakértői becslés szerint.