-
Érkeznek a tankönyvek
Augusztus 1-jén megkezdődött mintegy 13 millió tankönyv kiszállítása az iskolákba. A köznevelésben és szakképzésben tanuló minden diák ingyenesen jut hozzá a tankönyvekhez
2024.08.02. -
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29. -
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20. -
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16.
45,5 milliárd forintos közútfejlesztés a Közép-dunántúli régióban
A Kormány a héten döntött több mint 1000 milliárd forint út– és közlekedésfejlesztésről döntött. A döntés része és első lépése az Új Magyarország Fejlesztési Terv hét éves közlekedésfejlesztési koncepciójának, melynek célja az élhetőbb, gyorsabban és kiegyensúlyozottban fejlődő Magyarország megteremtése. A Közép-dunántúli régióban 45,5 milliárd forintért 10 út épülhet, illetve újulhat meg több mint 100 kilométer hosszan. A támogatott projektek között nem szerepel a 81-es út szélesítése, ellenben a perkátai elkerülő út megépítése és a Csóri út teljes felújítása igen. A Veszprém megyei elnök vezette testület 6 Veszprém megyei, 1 Komárom Esztergom megyei és 3 Fejér megyei projektet támogatott.
2007.08.10. 07:30 |
A Kormány a héten döntött több mint 1000 milliárd forint út– és közlekedésfejlesztésről döntött. A döntés része és első lépése az Új Magyarország Fejlesztési Terv hét éves közlekedésfejlesztési koncepciójának, melynek célja az élhetőbb, gyorsabban és kiegyensúlyozottban fejlődő Magyarország megteremtése. A Közép-dunántúli régióban 45,5 milliárd forintért 10 út épülhet, illetve újulhat meg több mint 100 kilométer hosszan. A támogatott projektek között nem szerepel a 81-es út szélesítése, ellenben a perkátai elkerülő út megépítése és a Csóri út teljes felújítása igen. A Veszprém megyei elnök vezette testület 6 Veszprém megyei, 1 Komárom Esztergom megyei és 3 Fejér megyei projektet támogatott.
A 8-as út kiemelt jelentőséggel bír a Közép–dunántúli régió megközelíthetőségének és gazdasági fejlődésének biztosításában, ugyanis a térség egyik legfőbb kereskedelmi útvonala. Az út további fejlesztése elengedhetetlenül szükséges a térség tőkevonzó képességének növeléséhez, ezért stratégiai fontosságú a 8-as út teljes hosszának gyorsforgalmi úttá történő kiépítése.
Az összességében mintegy 80 kilométeres hosszon megvalósuló fejlesztés érinti a Márkó–Ajka közötti szakaszt és Ajka–Veszprém megye határát; mintegy 30 kilométeren, a Veszprém–Várpalota szakaszon és a Csóri úton valósulhat meg az út burkolatának megerősítése, emellett pedig a 8-as és a 72-es út kereszteződésében különszintű csomópontot alakítanak ki.
Fejér megye
62.sz főút Budapest–Nagykanizsa vasúti korrekciója között;
62.sz. főút Perkáta elkerülő;
8.sz. főút 11,5 tonnás megerősítés, fejlesztés Székesfehérvár–Veszprém között 9+020-11+766km;
Komárom–Esztergom megye
Komárom elkerülő szakasz az 1-es és 13-as sz. közutak között;
Veszprém megye
71.sz főút elkerülő;
8. sz. főút Márkó–Ajka között (3 szakasz);
8.sz. főút Ajka–Veszprém megyehatár;
8.sz. főút Veszprém–Várpalota burkolat-megerősítés 32+000-57+100 km között;
82.sz.főút átkötése a 8.sz. főútra (Gyulafirátót térsége);
8-72.sz főút különszintű csomópont kialakítása;
A 8-as út kiemelt jelentőséggel bír a Közép–dunántúli régió megközelíthetőségének és gazdasági fejlődésének biztosításában, ugyanis a térség egyik legfőbb kereskedelmi útvonala. Az út további fejlesztése elengedhetetlenül szükséges a térség tőkevonzó képességének növeléséhez, ezért stratégiai fontosságú a 8-as út teljes hosszának gyorsforgalmi úttá történő kiépítése.
Az összességében mintegy 80 kilométeres hosszon megvalósuló fejlesztés érinti a Márkó–Ajka közötti szakaszt és Ajka–Veszprém megye határát; mintegy 30 kilométeren, a Veszprém–Várpalota szakaszon és a Csóri úton valósulhat meg az út burkolatának megerősítése, emellett pedig a 8-as és a 72-es út kereszteződésében különszintű csomópontot alakítanak ki.
Fejér megye
62.sz főút Budapest–Nagykanizsa vasúti korrekciója között;
62.sz. főút Perkáta elkerülő;
8.sz. főút 11,5 tonnás megerősítés, fejlesztés Székesfehérvár–Veszprém között 9+020-11+766km;
Komárom–Esztergom megye
Komárom elkerülő szakasz az 1-es és 13-as sz. közutak között;
Veszprém megye
71.sz főút elkerülő;
8. sz. főút Márkó–Ajka között (3 szakasz);
8.sz. főút Ajka–Veszprém megyehatár;
8.sz. főút Veszprém–Várpalota burkolat-megerősítés 32+000-57+100 km között;
82.sz.főút átkötése a 8.sz. főútra (Gyulafirátót térsége);
8-72.sz főút különszintű csomópont kialakítása;