45,5 milliárd forintos közútfejlesztés a Közép-dunántúli régióban

 A Kormány a héten döntött több mint 1000 milliárd forint út– és közlekedésfejlesztésről döntött. A döntés része és első lépése az Új Magyarország Fejlesztési Terv hét éves közlekedésfejlesztési koncepciójának, melynek célja az élhetőbb, gyorsabban és kiegyensúlyozottban fejlődő Magyarország megteremtése. A Közép-dunántúli régióban 45,5 milliárd forintért 10 út épülhet, illetve újulhat meg több mint 100 kilométer hosszan. A támogatott projektek között nem szerepel a 81-es út szélesítése, ellenben a perkátai elkerülő út megépítése és a Csóri út teljes felújítása igen. A Veszprém megyei elnök vezette testület 6 Veszprém megyei, 1 Komárom Esztergom megyei és 3 Fejér megyei projektet támogatott.

2007.08.10. 07:30 |
 A Kormány a héten döntött több mint 1000 milliárd forint út– és közlekedésfejlesztésről döntött. A döntés része és első lépése az Új Magyarország Fejlesztési Terv hét éves közlekedésfejlesztési koncepciójának, melynek célja az élhetőbb, gyorsabban és kiegyensúlyozottban fejlődő Magyarország megteremtése. A Közép-dunántúli régióban 45,5 milliárd forintért 10 út épülhet, illetve újulhat meg több mint 100 kilométer hosszan. A támogatott projektek között nem szerepel a 81-es út szélesítése, ellenben a perkátai elkerülő út megépítése és a Csóri út teljes felújítása igen. A Veszprém megyei elnök vezette testület 6 Veszprém megyei, 1 Komárom Esztergom megyei és 3 Fejér megyei projektet támogatott.

 A 8-as út kiemelt jelentőséggel bír a Közép–dunántúli régió megközelíthetőségének és gazdasági fejlődésének biztosításában, ugyanis a térség egyik legfőbb kereskedelmi útvonala. Az út további fejlesztése elengedhetetlenül szükséges a térség tőkevonzó képességének növeléséhez, ezért stratégiai fontosságú a 8-as út teljes hosszának gyorsforgalmi úttá történő kiépítése.

 Az összességében mintegy 80 kilométeres hosszon megvalósuló fejlesztés érinti a Márkó–Ajka közötti szakaszt és Ajka–Veszprém megye határát; mintegy 30 kilométeren, a Veszprém–Várpalota szakaszon és a Csóri úton valósulhat meg az út burkolatának megerősítése, emellett pedig a 8-as és a 72-es út kereszteződésében különszintű csomópontot alakítanak ki.

Fejér megye

62.sz főút Budapest–Nagykanizsa vasúti korrekciója között;
62.sz. főút Perkáta elkerülő;
8.sz. főút 11,5 tonnás megerősítés, fejlesztés Székesfehérvár–Veszprém között 9+020-11+766km;

Komárom–Esztergom megye

 Komárom elkerülő szakasz az 1-es és 13-as sz. közutak között;

Veszprém megye

 71.sz főút elkerülő;
 8. sz. főút Márkó–Ajka között (3 szakasz);
 8.sz. főút Ajka–Veszprém megyehatár;
 8.sz. főút Veszprém–Várpalota burkolat-megerősítés 32+000-57+100 km között;
 82.sz.főút átkötése a 8.sz. főútra (Gyulafirátót térsége);
 8-72.sz főút különszintű csomópont kialakítása;