-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
620 millió euró közlekedési hálózatra - felújítják a Székesfehérvár Boba vasútvonalat
Újabb 620 millió eurót különített el az Európai Bizottság az Európai Unió tagországain keresztül húzódó, úgynevezett transzeurópai közlekedési hálózatok építésére, illetve ezekkel kapcsolatos tanulmányok készítésére. A Brüsszelben bejelentett összeg több mint 65 százalékát vasúti tervezetekre, további húsz százalékát pedig újító jellegű közlekedési projektekre szánja az EU végrehajtó szerve.
Újabb 620 millió eurót különített el az Európai Bizottság az Európai Unió tagországain keresztül húzódó, úgynevezett transzeurópai közlekedési hálózatok építésére, illetve ezekkel kapcsolatos tanulmányok készítésére. A Brüsszelben bejelentett összeg több mint 65 százalékát vasúti tervezetekre, további húsz százalékát pedig újító jellegű közlekedési projektekre szánja az EU végrehajtó szerve.
A mintegy 30 fővonalat magában foglaló transzeurópai hálózatok fejlesztésére a jelenlegi nagyszabású tervek alapján az EU 2020-ig összesen 225 milliárd eurót szán. A bizottság azt reméli, hogy növekszik az e célra fordítható összeg az EU 2007 utáni - jelenleg tárgyalás alatt álló - hétéves költségvetésében.
A hálózatok közül számos érinti Magyarországot is. Tavaly az EU jelentős összegekkel segítette a Duna hajózhatóságának javítására, valamint a Szajol-Záhony, illetve a Székesfehérvár-Boba vasútvonal felújítására vonatkozó programokat. A hálózatok építésére adott uniós pénz az érintett tagországokban társfinanszírozást kíván.
Jacques Barrot közlekedési biztos szerint a transzeurópai hálózatok építése fontos eleme az uniós versenyképesség javulásának, illetve az EU kiegyensúlyozott és fenntartható gazdasági növekedésének.