A 100 lépés program közvetlenül érinti a szakképzést

 Az Oktatási Minisztérium politikai államtitkára szerint nagyobb óraszámban van szükség gyakorlati képzésre, illetve nagyobb hangsúlyt kell helyezni a felhasználható tudás megszerzésére. A száz lépés programja az oktatás területén közvetlenül a szakképzést érinti, erről éppen szerdai ülésén tárgyalt a kormány.

2005.05.19. 08:47 |

 Az Oktatási Minisztérium politikai államtitkára szerint nagyobb óraszámban van szükség gyakorlati képzésre, illetve nagyobb hangsúlyt kell helyezni a felhasználható tudás megszerzésére. A száz lépés programja az oktatás területén közvetlenül a szakképzést érinti, erről éppen szerdai ülésén tárgyalt a kormány.

 "Az a célunk, hogy közelebb hozzuk egymáshoz a szakképzés világát és a munka világát, tehát, hogy a szakképzésből olyan tanulók kerüljenek ki, akik el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon" - mondta Arató Gergely, az Oktatási Minisztérium politikai államtitkára Bonyhádon tartott előadásában.

 Arató a legfontosabb tervezett intézkedések között említette azokat, amelyek lehetővé teszik, hogy a gyakorlati képzés nagyobb óraszámban és korábban kezdődjön el. Mint rámutatott, ilyen módon lehet elérni, hogy a gyerek rögtön találkozzon olyan élménnyel, amely megalapozza a sikeres iskolai karrierjét.

 A politikai államtitkár szerint a finanszírozásban és az irányítás rendszerében tervezett változtatások feladata lesz közelebb hozni a munka és az iskola világát, hogy a munkaerőpiac szereplői valamilyen módon befolyásolni tudják a szakképzés világát, illetve többlet pénzt juttatnak olyan szakképzésekre, amelyek valamilyen hiányszakmát vagy közvetlen munkaerőpiaci igényt elégítenek ki.

 A közoktatás területén elkezdett fontos lépések folytatódnak, ezek között említette a felhasználható tudás középpontba állítását, valamint a hátrányos helyzetű, tehetséges diákok számára többletlehetőséget jelentő programokat, mint a közelmúltban meghirdetett Útravalót. Harmadikként az irányítás reformját említette, amely a legmodernebb tudás elérése érdekében az együttműködést helyezi előtérbe területi integrált szakképző központok létrehozásával.