A hűvös csapadékos nyár ellenére több mint 7%-kal több turista a régióban

 A közép-dunántúli régió kereskedelmi szálláshelyeire az első félévben 128 339 vendég érkezett, 7,2%-kal többen, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ebből 36 024 vendég külföldi volt (28%), 13%-kal többen mint 2004. első félévében, 92 315 belföldi vendég volt (72%), 5,1%-kal több, mint tavaly ilyenkor. A belföldi turizmus újból megélénkült. Ebben szerepe van annak, hogy a turisztikai szolgáltatók kiemelt figyelmet kezdenek fordítani a hazai vendégekre.
2005.09.14. 08:12 |

 A közép-dunántúli régió kereskedelmi szálláshelyeire az első félévben 128 339 vendég érkezett, 7,2%-kal többen, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ebből 36 024 vendég külföldi volt (28%), 13%-kal többen mint 2004. első félévében, 92 315 belföldi vendég volt (72%), 5,1%-kal több, mint tavaly ilyenkor.

 A vendégéjszakák tekintetében 22%-os növekedés tapasztalható - ez a szám igaz a kül- és belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakákra egyaránt.

 A külföldi vendégek 93,2%-a európai országokból érkezett, s a külföldi vendégéjszakák 89,5%-át is ők töltötték el.

 A küldőországok sorrendje vendégszám alapján 1. Németország  2. Ausztria 3. Olaszország 4. Románia 5. Hollandia

 A küldőországok sorrendje eltöltött vendégéjszakák alapján 1. Németország 2. Ausztria 3. Románia 4. Hollandia 5. Olaszország

 Figyelemre méltó, hogy Oroszországból négyszer annyi turista érkezett, mint a tavalyi év azonos időszakában, s az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is több, mint kétszeresére emelkedett.

 A belföldi turizmus újból megélénkült. Ebben szerepe van annak, hogy a turisztikai szolgáltatók kiemelt figyelmet kezdenek fordítani a hazai vendégekre. A belföldiek részére hosszú hétvégi,  ünnepi és a családokat, baráti társaságokat megcélzó, valamint az üzleti turizmus szempontjából fontos csomagokat állítanak össze és folyamatosan zajlanak olyan programok, rendezvények, melyekre a hazai vendég bármikor "mozgósítható". Ehhez hozzájárult még sok komoly turisztikai fejlesztés is / gyógy- és termálfürdők, szállodák, éttermek, lovasturisztikai, wellness szolgáltatások/, melyek a más térségek, ill. a régión belüli potenciális vendégeket is csalogatják.
A belföldi turizmus javulásában komoly szerepe van Igazgatóságunknak is, mivel 2005-ben belföldi kampányba fogtunk, melynek az volt a célja, hogy visszaszerezzük a belföldi turistákat.  A számok azt mutatják, hogy ez sikerült.