-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
95 éves Erzsi néni
95.születésnapja alkalmából köszöntötték Molnár Dezsőné Csirke Erzsébetet, Áron Nagy Lajos festőművész hagyatékának őrzőjét.
2024.12.20. -
Változik a szakrendelések nyitvatartása
Változik a szakrendelések nyitvatartása a két ünnep között. Az idei évben receptfelírásra sem lesz már lehetőség, legközelebb majd csak január másodikán.
2024.12.20.
A Kadocsa utca felújításáról is szó volt a kedd esti lakossági fórumon
Csütörtökön este a Tóvárosban lesz lakossági fórum!
Számos olyan beruházás történt 11-es választókerületben, mely a lakók kérésére valósult meg – emelte ki a fórumon Deák Lajosné önkormányzati képviselő. „Néhány éve kezdtük az író utcák régi járdáinak cseréjét, lépésről lépésre haladunk és minden évben sorra kerül egy-egy utca, ahol a régi betonlapos járdák helyett újakat tudunk építeni. Ehhez azonban szükséges, hogy az önkormányzat szigorú gazdaságpolitikát folytasson”
Növekszik jövőre az önkormányzati képviselők fejlesztési kerete
Nehéz volt az elmúlt másfél év a városi költségvetésnek is, de a várakozásokhoz képest most optimistábban tervezhetjük a jövő évi büdzsét – mondta Cser-Palkovics András polgármester, majd hozzátette, hogy a fejlesztések tekintetében a tervezői és a kivitelezői kapacitáshiány jelenleg a legnagyobb probléma a beruházások során. Kiemelte, hogy a városrészek önkormányzati képviselői nagyobb önálló kerettel rendelkeznek majd jövőre azért, hogy a kisebb felújítások eljárásrendjét leegyszerűsítsék és lerövidítsék.
A Kadocsa utca felújításáról is szó volt
Egyetlen egy problémának van: az a Kadocsa utca forgalma - mondta egy ottlakó. „Kizárólag a kamionokkal van bajunk, mert mozog a ház, amikor ezek elmennek. Amikor ellenőriznek a rendőrök eltűnnek a kamionok, ha nincsenek ott, akkor azonnal visszajönnek. Szeretnénk erre megoldást találni, mert ez nem jó így."
Nemrégiben a 11-es körzetnek a Széna téren is volt egy lakossági fórum, ahol felmerült az igény arra, hogy az út fenntartója, a Magyar Közút Fejér Megyei Igazgatósága is képviseltesse magát és ismertesse az út felújításának tervét illetve várható időpontját. A Hétvezér Általános Iskolában tartott kedd esti fórumon ott volt Molnár István a Magyar Közút Fejér megyei területi igazgatója, aki válaszolt a lakók kérdéseire.
Molnár István elmondta, hogy a Kadocsa út, a 7-es számú fő közlekedési út része. A forgalommal kapcsolatban arról tájékoztatta a lakókat, hogy a veszélyhelyzet után Fehérvár térségében is jóval nagyobb lett a forgalom, mint előtte volt. A Kadocsa utcában azonban a jelenlegi szabályozás értelmében csak és kizárólag engedéllyel közlekedhetnek a 7.5 tonnánál nagyobb járművek.
A burkolat állapotáról elmondta, hogy a belső sávok jobb állapotban vannak, a külsők azonban nyomvályúsak és a víznyelők is megsüllyedtek, tönkrementek. A végleges megoldást a szakasz teljes felújítása jelentené, ami a Budai úttól a Szent Flórián körút irányába 1.6 km hosszú. A külső sávokat két réteg nagy teherbírású aszfalttal szükséges javítani, a belsőkön egy réteg aszfalt cseréje elegendő. A burkolat alatti csapadékvíz elvezető rendszer is rossz állapotban van és ennek a teljes cseréje is szükséges, továbbá a felújításkor az útpályán kívülre helyezik majd az új oldalbeömlésű víznyelőket, így megszűnne az úthoz közel lévő házakban a remegés, ha elmegy egy-egy kamion. Jelenlegi árszinten ez a beavatkozás mintegy 600 millió forintba kerülne – tájékoztatott. „A felújítási igényt, több fehérvári úttal együtt felterjesztettük és akkor tudjuk megvalósítani, ha lesz rá forrásunk. Azon vagyunk, hogy ez mielőbb megtörténhessen.” - mondta a Közút területi igazgatója.
A város polgármestere a témával kapcsolatban elmondta, hogy rendkívüli módon nő az autók száma a városban és a környező településeken is egyre többen élnek, ahonnan a szolgáltatásokért szintén a városban közlekednek az emberek. A Kadocsa úti nehézgépjármű forgalom visszaszorítása érdekében a Fehérvár megkeresi a Belügyminisztériumot. A kérdés, mit lehet tenni annak érdekében, hogy az úton található VÉDA kapu szűrni tudja az engedély nélkül a Kadocsa úton közlekedő nehézgépjárműveket. Mint mondta rendkívül fontos a kamionosok és az árufuvarozók munkája, de a szabályokat nekik is be kell tartaniuk.
Arról is szó volt, hogy az Auchan körforgalom bővítése jelentős kapacitásnövekedést jelent majd és ha várhatóan a jelenlegi sor kisebb lesz, továbbá megépül az M81-es részeként a negyedik autópálya csomópont Fehérvár mellett, az a Kadocsa úti kamionforgalom jelentős csökkenését is eredményezi. Ha ezek a beruházások elkészülnek, akkor semmilyen kamionnak nem lesz indokolt a a Kadocsa utcában közlekednie – mondta Cser-Palkovics András Fehérvár polgármestere.
Szinte több a teherautó, mint a személygépkocsi jegyezte meg egy Kadocsa utcai lakó.
A fórumon ott lévő lakók kérték a rendőrséget, hogy hatékonyabban és többet ellenőrizzen a Kadocsa utcában. Kovács Zsolt városi rendőrkapitány elmondta, hogy megpróbálnak többet ellenőrizni a jövőben.
Az Álmos vezér utcából jelezte egy lakó, öröm, hogy a Budai utat szépen megcsinálták, de nem tartja megfelelőnek a fedlapok szintjét. Kérdezte továbbá, hogy a lombgyűjtést esetleg megkönnyítené az utcákban, ha csak az út szélére kellene kihúzni a leveleket és onnan azt összegyűjtenék. Bozai István városgondnok válaszában elmondta, hogy a Budai út aknafedlapjainak beállítását elvégeztetik a kivitelezővel. A kertvárosi övezetekben az út melletti lombgyűjtést azonban sajnos nem lehet a nagy teljesítményű fűnyírókkal szilárd burkolatról összegyűjteni: egyrészt veszélyes az ott parkoló autókra, másrészt a multifunkciós kistraktorok erre nem alkalmasak. Ugyancsak az Álmos vezér utcából jelezte egy lakó, hogy magasra nőttek a fák és a tetejük lemetszését kérte.
Lehetne-e egyirányú a Kisteleki utca?
A Kisteleki utcából szólalt fel egy lakó, hogy a 30-as sebességkorlátozást nem tartják be. Sokan közlekednek arra és néha még az udvarról is nehéz kiállni. Kérdezte, hogy megoldható-e egy célforgalom tábla kihelyezése?
A Kisteleki utcával kapcsolatban Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője elmondta, hogy felmerült a gondolata az utca egyirányúsításának oly módon, hogy ún. hurkokat hoznának létre. Ezzel a megoldással korlátozni lehetne az átmenőforgalmat és, ha az ottlakók ezt a támogatják meg lehet fontolni a forgalmi rend megváltoztatását. "Ezzel a rendszerrel a forgalmat is lassítanánk és biztonságosabbak lennének a kereszteződések is" – mondta a közlekedési szakember. A témában lakossági, illetve külön utcafórumokat is tartanak majd és kizárólag akkor vezetnék be, ha pozitív a fogadtatása lenne a változtatásnak.
Az Álmos vezér utcából kérdezték hogy a lakó- pihenő övezetben egy autószerviz bővült, ami nagyobb forgalmat is generált az utcában. Mint mondta az utcában többen keresik azt a megoldást, hogy hogyan is lehetne ezt a forgalmat csökkentei az utcai parkolást is beleértve.Elhangzott, hogy a lakó- pihenő övezetekben a szabály szerint nem is lehet várakozni, az-az parkolni a közterületen még a lakóknak sem, akinek lehetősége van, annak be kellene állnia autóval a saját telkére.