-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
A kánikula miatt eddig mitegy 50 milliós kár keletkezett a megye útjain
A több mint két hete tartó kánikula az utakat sem kíméli. Előzetes becslések szerint a teherautók és kamionok által okozott nyomvályúk eddig 50 milliós kárt okoztak Fejér megye úthálózatában. Az Új Csóri úton, Székesfehérvár belterületén tavaly télen újították fel a burkolatot, az utóbbi három hétben viszont olyan nyomvályússá vált az út a kamionok és a sóderszállító teherautók miatt, hogy ősszel biztosan javításra szorul. A nyomvályú kialakulása leginkább a nem megfelelő útalap miatt következik be, ami ellen kereszteződésekben már több fajta technológiát is kipróbált a közútkezelő.
Molnár István a Magyar Közút Kht. Fejér megyei területi igazgatója elmondta, hogy próbálkoztak a kereszteződésekben térkő lerakásával, ami azért nem bizonyult jónak, mert aláfolyt a víz és télen felfagytak a kövek, próbálkoztak vashálóval erősíteni az aszfaltzőnyeget, de a legjobbnak a betonburkolat bizonyult.
Ha napközben 30 foknál magasabb a hőmérséklet, akkor az aszfalt akár 60 C fokosra is felmelegszik, így a túlsúlyos teherautók igen rövid idő alatt tönkreteszik a burkolatot. A most épülő Csórt elkerülő út és a tavaly átadott 63-as elkerülő már olyan technológiával épült, hogy nem fog nyomvályúsodni -mondta Molnár István.