-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
95 éves Erzsi néni
95.születésnapja alkalmából köszöntötték Molnár Dezsőné Csirke Erzsébetet, Áron Nagy Lajos festőművész hagyatékának őrzőjét.
2024.12.20. -
Változik a szakrendelések nyitvatartása
Változik a szakrendelések nyitvatartása a két ünnep között. Az idei évben receptfelírásra sem lesz már lehetőség, legközelebb majd csak január másodikán.
2024.12.20.
A Pozsonyi és a Nagyszombati felújításáról is szó volt az Öreghegyi lakossági fórumon
A lakossági fórumon Östör Annamária önkormányzati képviselő mellet ott volt Cser-Palkovics András polgármester, Bozai István városgondnok, Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője is.
A 12-es számú választókörzetnek ez volt a mostani önkormányzati ciklus első lakossági fóruma, melyen Östör Annamária megköszönte az Öreghegyi lakóknak, hogy ismét bizalmat szavaztak neki és mint mondta tovább dolgozik a városrész fejlődéséért.
Az úthálózat felújítása az egyik legnagyobb kihívás az Öreghegyen és nem látványos ugyan, de ugyanilyen fontos az utak alatt található közművek felújítása is – mondta Cser-Palkovics András polgármester. „A december 6-i Közgyűlés dönt azokról a nagyobb beruházásokról, amiket a város az Európai Uniós források terhére szeretne megvalósítani. Ez több mint 14 milliárd forintos fejlesztési csomagot jelent.” Elhangzott, hogy olyan fontos útépítések vannak ezek között, mint a Bakony utcai bekötő megépítése, az Úrhidai út felújítása, az Öreghegyen pedig a Pozsonyi út teljes felújítása is szerepel ebben a programban. Az ezekhez szükséges forrásokra 2025 március végéig nyújtja be a pályázatait az önkormányzat. A Pozsonyi úton, akárcsak a néhány éve a Fiskális út felújításakor, a járdák és a közművek felújítását is tartalmazza a terv.
A Nagyszombati út felújítása önkormányzati forrásból kezdődhet el.
A Kassai és a Nyitrai utcák felújításával kapcsolatban pedig azt vizsgálják a szakemberek, hogy elegendő-e az útburkolat felső rétegének cseréje. Így az „ideiglenes” burkolat a mostanihoz képest sokkal jobb lesz, de ez a fajta felújítás nem tartalmazza a közműrekonstrukciókat. A város polgármestere elmondta, hogy a jövő évi költségvetés remélhetőleg tartalmazni fogja a forrását a Nagyszombati felújításának. A Nagyszombati út első ütemének teljes felújítása meghaladja majd az egymilliárd forintot is.
Az öreghegyi buszközlekedés javításáról is szó volt a lakossági fórumon.
Ütemezetten bővítik a buszhálózatot és a menetrendet a városban és várhatóan jövő nyáron vezetik be a fehérvári buszközlekedés menetrendjének újabb bővítését és tervezik már a következő harmadik ütemet is.
A buszközlekedéssel kapcsolatban elhangzott, hogy Fehérvár szeretne venni kisebb, elektromos midi buszokat, amik közlekedése az Öreghegy, illetve a Maroshegy tekintetében jelentene megoldást a belső utcák jobb buszközlekedéshez. Fehérvár polgármestere elmondta, hogy a visszajelzések alapján jók a tapasztalatok a nemrégiben forgalomba állt 12 elektromos Ikarus használatával kapcsolatban.
A Selmeci utcából kérdezték, hogy a lakó és pihenő övezet szabályait hogyan lehetne jobban betartatni, lehetne-e több fekvőrendőr az utcában?
Ha elkezdődik a Pozsonyi felújítása biztosan jelentősen megnövekszik majd a Selmeci utca forgalma - hangsúlyozta. Egy másik öreghegyi lakó pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy több mint tízszeres a károsanyag kibocsátása annak az autónak, ami a fekvőrendőr után gyorsít fel újra, mintha egyenletes sebességgel haladna és a problémát alapvetően nem oldja meg a fekvőrendőr.
A KRESZ-nek egyértelmű szabályai vannak. A lakó-pihenő övezetekben azon túl, hogy a megengedett maximum sebesség 20 km/óra, az egyenrangú kereszteződésekben a jobbkéz-szabály érvényes, nem lehetséges az átmenő forgalom és maximum 3.5 tonnás járművek hajthatnak be ezekbe az övezetekbe. Az úttesten gyalogosok is közlekedhetnek, akár a járművek forgalmának kismértékű, indokolt zavarásával is. A lakó és pihenőövezetekre olyan szabály is vonatkozik, hogy a lakóknak a saját ingatlanjukon kell parkolnia az autókkal.
Kassai utcából érkezett egy lakó, aki megköszönte, hogy szépen megjavították a Béla úti temető kerítését és elismerését fejezte ki a Városgondnokság munkatársainak, hogy a temetőkben nagyon sokat dolgoznak a parkfenntartók és szépen rendben vannak. A buszközlekedéssel kapcsolatban kérte, hogy a 26-os a Túrózsáki útra is bekanyarodhatna, hiszen ott van buszmegálló és utána kanyarodna csak ki a Fiskális úton keresztül vissza a Béla útra?
Mi lesz a régi Fiskális úti óvoda épületével?
A régi óvoda épületét hosszú éveken keresztül egy civil szervezet használta és megváltozott munkaképességűek dolgoztak ott. Az ingatlan sajnos rossz állapotban van és nem rentábilis annak a felújítása, várhatóan értékesítik. A bevételt pedig közösségi célok megvalósítására fordítja majd a város.
Öreghegyen a Nyitra ABC környékén egy kis parkot szeretnének, de nem sikerült úgy a növénytelepítés, ahogyan azt szerették volna.
Bozai István városgondnok elmondta, hogy néhány éve a klímaváltozás miatt elkezdték a virágok cseréjét városszerte és olyan növényeket ültetnek már, ami jól bírja a városi klímát. Sok helyen nagyon jól sikerült, valahol pedig kevésbé, így volt ez idén a Nyitra ABC-nél is. Ide másfajta növényeket válogatnak majd a kertészmérnökök. Mint mondta négy kertészmérnök is dolgozik a Városgondnokságon és folyamatosan azon vannak, hogy szépek legyenek Fehérvár virágágyásai, zöldterületei. A legutóbbi nyár egyértelműen megmutatta, hogy szükség van arra, hogy a növényállománnyal is alkalmazkodjon a város a klímaváltozáshoz. Kiemelte, hogy a város nyolcvanezres faállományát, minden tavasszal és ősszel bővítik, idén ötszáz fát ültet a Városgondnokság.
Egy lakó azzal kapcsolatban szólalt fel, hogy a gyalogosok sokszor veszélyben vannak az elektromos rolleresektől és többször látni olyat, hogy szabálytalanul, gyorsan közlekednek. Oktatást tartana szükségesnek az iskolákban, hiszen olyan gyorsan lehet ezekkel menni, mint egy segédmotorkerékpárral.
A rendőrség is reméli, hogy a KRESZ változás egyértelműen szabályozni fogja a rollerek használatát - hangzott el a fórumon. Ha rendőrök látják, hogy veszélyesen közlekednek egy ilyen eszközzel egyértelműen szólnak a közlekedőnek és így tesznek a közterület felügyelők is. Akkor is, ha jelenleg nincs még megfelelő jogszabályi háttér ehhez.
A rendőrségnek van balesetmegelőzési programja is, de a közlekedési morál javításához nem elegendő a rendőrség. Gyerekkorban kell kezdeni a kulturált közlekedés oktatását – hangzott el a fórumon. A Palotavárosi tavak környékén egyébként van egy új közlekedési tanpálya, ami alkalmas arra, hogy a gyerekekkel a legalapvetőbb szabályokat meg lehet tanítani. A közösségi rollerek esetében pedig jól működik, hogy bizonyos zónákban korlátozva van a sebesség, a történelmi belvárosban pedig nem is működnek a Lime-ok.
A Túrózsáki úti Videoton parkolóval kapcsolatban is kérdezett egy lakó, ami magántulajdon és nincs olyan információja a városnak, arról, hogy bármi más is történne a területen azon kívül, hogy szépen kitakarították.