-
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10.
Lakossági fórumon ismertették a középiskolai campus körüli közlekedési tervet
A Modern Városok Program fontos eleme az a Középiskolai Campus, amely a meglévő gimnáziumi értékeket megtartva, kiemelten sport- és művészeti középiskolai oktatási célokat fog megvalósítani a jövőben. A Csónakázó-tó mellett a Szabadságharcos út és a Sár utca között, 4,7 hektáron, 35.000 négyzetméternyi hasznos területen megvalósuló campusberuházás négy intézmény – a Vasvári Pál Gimnázium, a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium, a Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium, valamint a második ütem keretében a Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola – összesen több, mint 2500 diákjának biztosítja majd a tanulás lehetőségét egy 21. századi épületegyüttesben.
Mészáros Attila alpolgármester elmondta, hogy teljes projektre elkészültek az engedélyes tervek. Az első ütem esetében pedig már a közbeszerzési eljárás is folyamatban van a kiviteli terv elkészítésére, illetve a kivitelezésre. Ez a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium felújítását és az egyik épületszárny lebontását, majd és újjáépítését, a Vasvári Pál Gimnázium épületének megépítését, illetve a volt Ybl Miklós Általános Iskola épületének helyén egy „C” típusú tornacsarnok létesítését tartalmazza. A tervek szerint 2019 tavaszán zárulhat le a közbeszerzési eljárás, majd a 2018/19-es tanév lezárásával elkezdheti a munkát a kivitelező. Nem több, mint 34 hónap alatt készülhet el a tervek szerint az első ütem, ami az új Vasvári Pál Gimnázium épületének megépítését tartalmazza egy tornacsarnokkal együtt továbbá a Kodolányi János Középiskola teljes felújítása is része a tervnek.
A campusz területén belül minimális lesz a gépjárműforgalom. „Tervezés közben vagyunk, nincs semmi kőbe vésve.” – kezdte a tervek bemutatását Nagy Zsolt. Mint mondta alap elgondolás volt a közlekedés tervezésénél, hogy ne hozzunk létre olyan zsákutcákat (mint jelenleg a Szabadságharcos út vége), ami megtelik és nem lehet közlekedni benne. Cél volt azonban, hogy jöjjön létre egy olyan védett zóna, ahol gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni.
Többféle szempontból vizsgálták az érintett területet, melynek keretében forgalomszámlálás is történt, ami alapja volt a közlekedési koncepció kialakításának. A fórumon elhangzott, hogy vannak jelenleg is kritikus kereszteződések a környéken: a Szent Vendel utcából és a Zichy liget felől is nehéz kijutni a Móri útra és a Szeder utca felől a Palotai útra is nehézkes a kijutás.
Körforgalom építését tervezik a Dózsa György út – Zichy liget kereszteződésében és a Malom utca – Szent Vendel köz – Móri út kapcsolat gyorsítása érdekében is két körforgalom létesül majd, illetve közvetlen kikötés is szerepel a tervekben a Bregyó közből a Palotai útra. A Sár utcát a Fürdő sor felől zsákutcásítják, elkerülve az átmenő forgalmat.
A Szabadságharcos út Rózsa liget melletti részét közösségi térré alakítják, így a Campus területére autóval csak a megkülönböztető jelzéssel ellátott járművek tudnak majd behajtani, a tornacsarnok és a Kodolányi épülete előtti terület is a sétány része lesz. Annak ellenére, hogy 2018-ban a Liget soron és a KoronásPark mögött új parkolórészek kerületek kialakításra, a centralizált komplexum új parkolóigényeket vet fel – mind a tantestület, a szülők és akár a diákok részéről is. A jelenleg parkolható terület megszűnésével felmerülő igényt a tervezés alapján a Malom utcában, a Depónia Nonprofit Kft. kiköltözésével felszabaduló területen kialakításra kerülő P+R parkolóba csoportosítják át. Az intézmények dolgozói számára és a Campusra érkező vendégek részére pedig a kültéri emelt sportpálya alatt, illetve az intézményen belül lesz biztosítva a parkolás.
Elhangzott a fórumon, hogy ha a város birtokon belülre kerül a jelenleg magántulajdonban lévő volt malom épület esetében, akkor egy kis vízijátékot alakítanak majd ki a Malom csatornán.