-
Újra áll a maroshegyi kereszt
Lehet-e annál valódibb húsvéti ünnep, hogy egy balesetben megrongálódott kereszt helyére közösségi és önkormányzati összefogással újra feszületet állítanak? A maroshegyi Szilvamag és a Nagyváradi utca találkozásánál erre az ünnepre gyűltek össze nagycsütörtökön a környék lakói, valamint Székesfehérvár vezetői és a körzet önkormányzati képviselője.
2025.04.17. -
Óvodai beiratkozás 2025.
Április 28-án (hétfőn), április 29-én (kedden) és április 30-án (szerdán) lesz az óvodai beiratkozás a 2025/2026-os nevelési évre Székesfehérváron, az önkormányzati fenntartású intézményekben. Ezt megelőzően nyílt napokra is várják a kicsiket és szüleiket. Azokat a gyerekeket kell beíratni, akik 2025. augusztus 31-ig betöltik a harmadik életévüket.
2025.04.17. -
Új képzési lehetőség az Óbudain
Új, egyedülálló képzési lehetőséget nyújt szeptembertől az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki kara. Az érdeklődők a mesterséges intelligencia ipari alkalmazásaiban mélyedhetnek el.
2025.04.17. -
Olajszentelés Nagycsütörtökön
Nagycsütörtök a keresztény hagyomány szerint az utolsó vacsora napja, amikor Jézus a Gecsemáni kertben búcsút vett tanítványaitól és felkészült az áldozatra.
2025.04.17.
A közlekedéssel kapcsolatban kérdeztek a legtöbben a 11-es választókörzet fórumán

A fórumon Deák Lajosné önkormányzati képviselő köszönetet mondott a körzet lakóinak az együttműködésért, kiemelve, hogy a városrészben élőkkel közösen tudnak gondolkozni a problémák megoldásán és a szükséges fejlesztéseken.
Hozzátette, hogy képviselőként az egész körzet fejlesztését kell szem előtt tartania, az egyéni problémákon felül. Deák Lajosné szólt arról is, hogy az utak, járdák és intézmények felújítása prioritást élvez.
A fórumon részt vett dr. Cser-Palkovics András polgármester, Bozai István városgondnok, Kovács Zsolt rendőr alezredes, városi rendőrkapitány és Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője is.
A legtöbb kérdés a közlekedéssel kapcsolatban érkezett, legtöbben a megnövekedett tehergépjármű forgalom miatt panaszkodtak. Kérdés érkezett a Kadocsa utca útburkolatának felújításával kapcsolatban is: az út állami fenntartású, a rekonstrukció tervezett idejéről a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t kérdezi meg az önkormányzat és tájékoztatja az érintetteket. Kérdés érkezett a Lehel utcából is az átmenő forgalom és a "kivéve célforgalom" jelzést kihasználó tehergépjármű forgalom kapcsán: Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy számos lehetőség van a problémák megoldására, amelyet akár lakossági utcafórum keretében is megvitatnának az ott élőkkel. Cser-Palkovics András polgármester a fórum résztvevőinek elmondta, hogy munkanapokon, a reggel 7 és 8 közötti időszakban több mint 20 ezer autó közlekedik a városban, ami a fehérvári gépjárműforgalom közel fele. Hozzátette, hogy a családok jövedelmi helyzetének javulása is megjelenik a gépjárműszámban: az ország legmagasabb egy főre eső jövedelme Fehérváron van és a legmagasabb autószám is itt van, évről évre drasztikusan nő. Alapvető problémának nevezte, hogy a közlekedési rendszer nem erre a gépjárműszámra lett kitalálva és a nagy, külső gyűjtőutak nem készültek el 70-es, 80-as és 90-es években Székesfehérváron, amikor más nagyvárosoknál ezek megtörténtek, így minden forgalom a tág értelembe vett Belvárosba jön be.
"Ezért is fontos a déli összekötő, aminek a nyomvonala most már biztosított, az engedélyek rendelkezésre állnak és várhatóan jövő tavasszal elkezdődhet az útépítés." - hangsúlyozta a polgármester, aki szólt arról is, hogy a 81-es és a 13-as főút négysávúsítása nagy előrelépés lesz biztonsági, környezetvédelmi szempontból és jó minőségű átkötési lehetőséget biztosít majd az M1-es és az M7-es között. Ez egy megfelelő elkerülő útszakasz megépítését jelenti Székesfehérváron, valamint egy csomópont kialakítását az M7-esen. Elmondta, hogy az Auchan körforgalom kétsávosítása is eldöntött kérdés.