A közösségi közlekedés finanszírozásáról és a fehérvári sportolók emléktáblájáról is döntött a közgyűlés

 Székesfehérvár Megyei Jogú Város csütörtöki, rendkívüli közgyűlésén nyílt ülésen döntöttek a képviselők a közösségi közlekedéssel kapcsolatos intézkedések megtételéről és arról is, hogy megvalósul a legjobb fehérvári sportolók neveit megörökítő „hírességek fala” a Sóstói Stadionban. A nyílt ülésen hosszas vita folyt a képviselők között a közösségi közlekedés átalakításáról. Abban a legtöbben egyetértettek, hogy a probléma gyökere 2007-ben keresendő, akkortól lett finanszírozhatatlan a rendszer.
2012.03.01. 09:47 |
Székesfehérvár Megyei Jogú Város csütörtöki, rendkívüli közgyűlésén nyílt ülésen döntöttek a képviselők a közösségi közlekedéssel kapcsolatos intézkedések megtételéről és arról is, hogy megvalósul a legjobb fehérvári sportolók neveit megörökítő „hírességek fala”. A nyílt ülésen hosszas vita folyt a képviselők között a közösségi közlekedés átalakításáról. Abban a legtöbben egyetértettek, hogy a probléma gyökere 2007-ben keresendő, akkortól lett finanszírozhatatlan a rendszer.
 
 
A nyílt ülés legfontosabb napirendi pontjaként a közösségi közlekedéssel kapcsolatos kérdésekről tárgyaltak a képviselők. Február közepén azonnali intézkedések megtételét kérte az Alba Volán az önkormányzattól a teljes ellehetetlenülése elkerülése érdekében. Dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy 2007 januárja óta rossz rendszer működik és Tóth István, az Alba Volán vezérigazgatója is arról tájékoztatta, hogy a cégnél krízishelyzet alakult ki, így a közösségi közlekedés új rendszerének kidolgozásáig tűzoltó intézkedésekre van szükség. Farkas László képviselő szerint a kialakult helyzetért nem az önkormányzat a felelős, drasztikus lépésekre van szükség annak érdekében, hogy évtizedes problémákat orvosolni lehessen. Az önkormányzatnak ugyanakkor segítenie kell, mert a szolgáltatás igénybevővire jelenleg nem lehet az összes terhet áthárítni. A képviselő azt kérte, hogy minél hamarabb, lehetőleg három hónapon belül valósuljon meg az új menetrend és járatrendszer.
 
Knizse Gyula képviselő a vitában elmondta, hogy bizakodó a körjáratok kialakításával kapcsolatban, ugyanakkor egy korábbi tanulmány azt állapította meg, hogy a város úthálózata nem alkalmas az ilyen jellegű forgalomszervezésre. Égi Tamás alpolgármester hozzászólásában azt emelte ki, hogy korábban az állam hozott olyan döntéseket, amelyek nehéz helyzetbe hozzák a szolgáltatót és az önkormányzatokat. A Volán esetében például 390 millió forintos kiesést okoz egy korábbi állami döntés.  Juhász László képviselő azt javasolta, hogy a tanuló és nyugdíjas bérletek drágulásának kompenzálására szociális alapon dolgozzanak ki önkormányzati rendeletet. 
 
Márton Roland képviselő a Volán krízishelyzete kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedési cég még mindig szponzora a Sapa Fehérvár AV19 csapatának, így a jégkorongcsapat költségvetését országos pályára kell állítani, mivel nemzeti értékről van szó. Tóth István, az Alba Volán vezérigazgatója azt emelte ki, hogy senki sem várhatja el a szolgáltatótól, hogy jelentős veszteséggel végezze tevékenységét. Amíg nem történik országos megoldás, addig a közgyűlés felelőssége a közlekedési rendszer működtetése.
 
A közgyűlés a vitát követően elutasította azt a modosító javaslatot, amely kölcsön felvételét javasolja a problémák átmeneti megoldására és az eredeti előterjesztésnek megfelelően fogadta el a közlekedésről szóló rendelet módosítását. Székesfehérvár önkormányzata a cég segítése érdekében 110 millió forint költségvetési támogatás folyósítását is előrehozta az Alba Volán részére, valamint 69 millió forint további támogatásról döntött.
   
A testület ezt követően egyhangúlag fogadta el az emléktábla állítására vonatkozó javaslatot, így megvalósulhat a fehérvári sportolók dicsőségét hirdető "hírességek fala" a Sóstói Stadionban.
 
A rendkívüli közgyűlés arról is határozott, hogy egyeztetést kezdeményeznek az Országzászló tér esetleges átalakításával kapcsolatban, elsősorban a tervtanáccsal és az építészkamarákkal.