-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
A lakosság túlnyomó többsége büszke arra, hogy magyar
A lakosság négyötöde nagyon büszke vagy büszke, míg egyötödük egyáltalán nem, vagy nem túl büszke arra, hogy magyar – ez derül ki a TÁRKI és az Image Factory nemzeti büszkeséget vizsgáló közvélemény-kutatásából. A felmérés azt vizsgálta, hogy a lakosság, a politika, az üzleti élet és a média hogyan viszonyul a nemzeti büszkeséghez.
2008.06.25. 11:41 |
A lakosság négyötöde nagyon büszke vagy büszke, míg egyötödük egyáltalán nem, vagy nem túl büszke arra, hogy magyar – ez derül ki a TÁRKI és az Image Factory nemzeti büszkeséget vizsgáló közvélemény-kutatásából. A felmérés azt vizsgálta, hogy a lakosság, a politika, az üzleti élet és a média hogyan viszonyul a nemzeti büszkeséghez.
Míg 2005-ben tízből négyen voltak nagyon büszkék arra, hogy magyarok, idén már csak tízből hárman gondolták így - olvasható a felmérésben, amely hozzáteszi: a válaszadók legtöbbjét a magyar sportolók jó nemzetközi szereplése tölti el büszkeséggel.
Kiderült a kutatásból emellett az is, hogy tíz felnőttből kilenc szerint a magyar tudósok felfedezései nagyban hozzájárultak a világ technológiai fejlődéséhez, és ugyanennyien büszkék a magyar konyhára is. A megkérdezettek négyötöde úgy vélte, hogy a magyar képzőművészet és irodalom képviselői a világ élvonalába tartoznak; tízből heten pedig nagyon büszkék a magyar lányok szépségére.
A kutatás szerint az emberek háromnegyede - ha választhatna - szívesebben lenne magyar állampolgár, mint más ország állampolgára. A nemzeti büszkeség és a politika kapcsolatáról a TÁRKI felmérése azt írja: az 1989-90-es rendszerváltás hozta felszínre a nemzeti identitás és büszkeség sokáig elhallgatott kérdéseit, amelyek jelentős része a XX. század ellentmondásos eseményeiről folytatott vitákban jelentkezett.
Az üzleti élet és a nemzeti büszkeség összefüggéseit vizsgálva a kutatás megállapította, hogy a gazdasági szféra szereplői "idejekorán itthon is felismerték a magyarságra való büszkeség marketingértékét". Mint írják, a vállalatok előszeretettel állítanak marketingtevékenységük középpontjába egy-egy nemzeti büszkeségre okot adó ikont, eseményt, sikert, tárgyat, bízva annak imázsépítő erejében.
A médiumok közül - a TÁRKI vizsgálata szerint - szinte csak a közszolgálati csatornák műsorába férnek bele rendszeresen a nemzeti büszkeség tárgykörébe tartozó témák: itt rendszerezett sorozatokban is sorra veszik az arra okot adó hazai teljesítményeket.
A TÁRKI 2008 májusában végzett közvélemény-kutatásában 1010 embert kérdezett meg, akik nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szerint reprezentálják a magyar felnőtt lakosságot.
Míg 2005-ben tízből négyen voltak nagyon büszkék arra, hogy magyarok, idén már csak tízből hárman gondolták így - olvasható a felmérésben, amely hozzáteszi: a válaszadók legtöbbjét a magyar sportolók jó nemzetközi szereplése tölti el büszkeséggel.
Kiderült a kutatásból emellett az is, hogy tíz felnőttből kilenc szerint a magyar tudósok felfedezései nagyban hozzájárultak a világ technológiai fejlődéséhez, és ugyanennyien büszkék a magyar konyhára is. A megkérdezettek négyötöde úgy vélte, hogy a magyar képzőművészet és irodalom képviselői a világ élvonalába tartoznak; tízből heten pedig nagyon büszkék a magyar lányok szépségére.
A kutatás szerint az emberek háromnegyede - ha választhatna - szívesebben lenne magyar állampolgár, mint más ország állampolgára. A nemzeti büszkeség és a politika kapcsolatáról a TÁRKI felmérése azt írja: az 1989-90-es rendszerváltás hozta felszínre a nemzeti identitás és büszkeség sokáig elhallgatott kérdéseit, amelyek jelentős része a XX. század ellentmondásos eseményeiről folytatott vitákban jelentkezett.
Az üzleti élet és a nemzeti büszkeség összefüggéseit vizsgálva a kutatás megállapította, hogy a gazdasági szféra szereplői "idejekorán itthon is felismerték a magyarságra való büszkeség marketingértékét". Mint írják, a vállalatok előszeretettel állítanak marketingtevékenységük középpontjába egy-egy nemzeti büszkeségre okot adó ikont, eseményt, sikert, tárgyat, bízva annak imázsépítő erejében.
A médiumok közül - a TÁRKI vizsgálata szerint - szinte csak a közszolgálati csatornák műsorába férnek bele rendszeresen a nemzeti büszkeség tárgykörébe tartozó témák: itt rendszerezett sorozatokban is sorra veszik az arra okot adó hazai teljesítményeket.
A TÁRKI 2008 májusában végzett közvélemény-kutatásában 1010 embert kérdezett meg, akik nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szerint reprezentálják a magyar felnőtt lakosságot.