-
Ikarus buszok Lengyelországban
Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.
2024.07.26. -
Munkaerőpiaci támogatások
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló GINOP PLUSZ-3.1.1-23-2023-00001 „Pillér” projekt célja a munkaerő-kínálat bővítése és fejlesztése, az álláskeresők és inaktívak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a program célcsoportjába tartozók nyílt munkaerőpiacon való tartós integrációja.
2024.07.18. -
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27.
A Lidl piacra lépése élesedő árversenyt hoz az üzletláncok között
Tovább éleződhet a verseny az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelemben, mivel a következő hetekben megnyitnak a Lidl üzletek. A tovább terjeszkedő hipermarketláncok mellett egyre nagyobb szerephez jutnak a beszerzési társulások és magyar tulajdonban lévő boltláncok.
Németországban az egyik legolcsóbbnak számító Lidl lánc az idén 10-15 bolt megnyitását tervezi, de összesen több mint 100 diszkonttal fedné le a magyar piacot. A 11 európai országban mintegy négyezer 1200-1600 négyzetméteres üzlettel jelen lévő Lidl minden piacon erős árversenyt diktál, árai átlagosan 20-30 százalékkal alacsonyabbak az átlagosnál - számolt be a Világgazdaság.
A szupermarketek szerint az olcsó ár csak rövid távon jelenthet versenyelőnyt az új diszkont-láncnak, a lakóhely-közeliség, a minőségi árukínálat ugyanis sok vásárló számára legalább ennyire fontos. A hipermarketláncok sem várják tétlenül az új szereplő megjelenését: bővítik hálózatukat, és változatos akciókkal csalogatják magukhoz a vásárlókat. 2003-ban, az országban 8 új hipermarket nyitott, és a Tesco, Auchan, Cora hármas legalább ugyanennyi új egység megnyitását tervezi az idén is. A terjeszkedés lendülete tehát nem hagy alább, aminek eredményeként 2003-ban a hipermarketek részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából további 2 százalékkal, 19-ről 21 százalékra emelkedett, írja a Világgazdaság.
Lényeges eleme a kereskedelmi struktúra változásainak, hogy visszaszorul a szervezetlen kereskedelem, így a szervezett eladásra már a teljes forgalom 90 százaléka jut. Ezen belül viszont az önálló kis boltok piaci részesedése évről évre csökken. A GfK Piackutató Intézet felmérése szerint egyre több kis üzlet tulajdonosa csatlakozik valamelyik beszerzési társuláshoz vagy magyar tulajdonban lévő boltlánchoz. A CBA, Coop, Honiker és Reál együttesen több mint 10 ezer kis boltot tömörít, és előkelő helyet foglalnak el a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi vállalatok ranglistáján, áll a Világgazdaság beszámolójában.