-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
A Lidl piacra lépése élesedő árversenyt hoz az üzletláncok között
Tovább éleződhet a verseny az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelemben, mivel a következő hetekben megnyitnak a Lidl üzletek. A tovább terjeszkedő hipermarketláncok mellett egyre nagyobb szerephez jutnak a beszerzési társulások és magyar tulajdonban lévő boltláncok.
Németországban az egyik legolcsóbbnak számító Lidl lánc az idén 10-15 bolt megnyitását tervezi, de összesen több mint 100 diszkonttal fedné le a magyar piacot. A 11 európai országban mintegy négyezer 1200-1600 négyzetméteres üzlettel jelen lévő Lidl minden piacon erős árversenyt diktál, árai átlagosan 20-30 százalékkal alacsonyabbak az átlagosnál - számolt be a Világgazdaság.
A szupermarketek szerint az olcsó ár csak rövid távon jelenthet versenyelőnyt az új diszkont-láncnak, a lakóhely-közeliség, a minőségi árukínálat ugyanis sok vásárló számára legalább ennyire fontos. A hipermarketláncok sem várják tétlenül az új szereplő megjelenését: bővítik hálózatukat, és változatos akciókkal csalogatják magukhoz a vásárlókat. 2003-ban, az országban 8 új hipermarket nyitott, és a Tesco, Auchan, Cora hármas legalább ugyanennyi új egység megnyitását tervezi az idén is. A terjeszkedés lendülete tehát nem hagy alább, aminek eredményeként 2003-ban a hipermarketek részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából további 2 százalékkal, 19-ről 21 százalékra emelkedett, írja a Világgazdaság.
Lényeges eleme a kereskedelmi struktúra változásainak, hogy visszaszorul a szervezetlen kereskedelem, így a szervezett eladásra már a teljes forgalom 90 százaléka jut. Ezen belül viszont az önálló kis boltok piaci részesedése évről évre csökken. A GfK Piackutató Intézet felmérése szerint egyre több kis üzlet tulajdonosa csatlakozik valamelyik beszerzési társuláshoz vagy magyar tulajdonban lévő boltlánchoz. A CBA, Coop, Honiker és Reál együttesen több mint 10 ezer kis boltot tömörít, és előkelő helyet foglalnak el a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi vállalatok ranglistáján, áll a Világgazdaság beszámolójában.