-
Ikarus buszok Lengyelországban
Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.
2024.07.26. -
Munkaerőpiaci támogatások
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló GINOP PLUSZ-3.1.1-23-2023-00001 „Pillér” projekt célja a munkaerő-kínálat bővítése és fejlesztése, az álláskeresők és inaktívak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a program célcsoportjába tartozók nyílt munkaerőpiacon való tartós integrációja.
2024.07.18. -
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27.
A MÁV szállítana a Lidl székesfehérvári logisztikai központjának
A német Lidl diszkontlánc Székesfehérvárra telepítené logisztikai központját. A MÁV előrehaladott tárgyalásokat folytat a céggel. A többszázmillió forintos üzletet hasonlók követhetik. A hírek szerint a Tesco és a Spar - a Lidlhez hasonlóan - Magyarországra kívánja telepíteni délkelet-európai elosztó központját, ebben az esetben pedig a MÁV-nak lehetősége lenne a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások biztosítására.
A német Lidl diszkontlánc Székesfehérvárra telepítené logisztikai központját. A MÁV előrehaladott tárgyalásokat folytat a céggel. A többszázmillió forintos üzletet hasonlók követhetik. A hírek szerint a Tesco és a Spar - a Lidlhez hasonlóan - Magyarországra kívánja telepíteni délkelet-európai elosztó központját, ebben az esetben pedig a MÁV-nak lehetősége lenne a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások biztosítására.
A MÁV partnercégei előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a németországi Lidl diszkontlánc képviselőivel, hogy a német cég Székesfehérvárra tervezett disztribúciós központjába a magyar vasúttársaság partnercégei szállíthassanak, közvetlenül Németországból - értesült a Világgazdaság. A többszázmillió forintos üzletet a tervek szerint hasonlók is követheti.
A hírek szerint a Tesco és a Spar - a Lidlhez hasonlóan - Magyarországra kívánja telepíteni délkelet-európai elosztó központját, ebben az esetben pedig a MÁV-nak lehetősége lenne a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások biztosítására. A kecsegtető üzleti lehetőséggel azonban a MÁV csak abban az esetben tudna élni, ha a kombinált vasúti fuvarozás támogatása a magyar költségvetésben mintegy egymilliárd forint értékben megjelenne - hangsúlyozta Horváth Zsolt Csaba kereskedelmi igazgató.
Ellenkező esetben ugyanis előfordulhat, hogy a kontinentális forgalmat, amely az Európán belüli, határokon átnyúló konténeres vasúti szállítást jelenti a nagy gyártók és felhasználók között, olyan, úgynevezett európai freeway társaságok szerzik meg majd Magyarországon is a csatlakozás után, melyek tevékenységükhöz Nyugat-Európában a viteldíj 25 százalékáig költségvetési támogatásra jogosultak. Ugyanekkora mértékű támogatásra tarthat igényt az osztrák államvasutak is. Ezt a versenyelőnyt pedig a MÁV a költségvetés hathatós támogatása nélkül nem képes ledolgozni - figyelmeztetett a kereskedelmi igazgató. Mint fogalmazott: a belső határok megszűnésével a kontinentális forgalom mindenképpen megjelenik hazánkban is, a kérdés csak az, hogy az üzletből a MÁV is részesülhet-e. Ha nem, akkor csak a freeway társaságok által fizetendő pályahasználati díj gyarapíthatja a magyar vasúttársaság és az állam bevételeit, ami viszont többszörösével maradna el a lehetséges bevételektől.
Egyébként ma Magyarországon a vasúti áruszállításoknak csupán nyolc százalékát teszik ki a kombinált fuvarozással végzettek, míg Nyugat-Európában ez a húsz százalékot közelíti a jelentős kontinentális forgalom miatt. A kontinentális forgalom magyarországi megjelenését és a MÁV esetleges szerepvállalását ugyanakkor hátráltathatja a hazai vasúttársaság nem megfelelő méretű és minőségű eszközparkja. A társaság jelenleg mindössze 10 olyan vontatójárművel rendelkezik, amely alkalmas a határokon való átkelésre. Egy korszerű mozdony jelenleg mintegy 5 millió euróért szerezhető be, amelyre sem a MÁV-nak, sem az államnak nincs betervezett fedezete.