-
Vár a Bástya!
Vár a Bástya! címmel szerveztek ma úgynevezett szociosétát diákok számára az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központban, a szociális munka napja alkalmából. A fiatalok megismerkedtek a szociális ellátórendszerrel, a szolgáltatásokkal, a munkatársakkal, a szektorban rejlő továbbtanulási, képzési, munkavállalási lehetőségekkel.
2024.11.13. -
Jutalom önkormányzati dolgozóknak
Az önkormányzati intézmények 368 dolgozójának biztosít idén extra juttatást Székesfehérvár önkormányzata – adta hírül közösségi oldalán Székesfehérvár polgármestere. Dr. Cser-Palkovics András posztjában kiemelte, a SZÉP-kártyára történő 50 ezer vagy 100 ezer forintos utalások összesen 35 millió forintot tesznek ki.
2024.11.13. -
Lakossági fórum
Az új önkormányzati ciklusban több maroshegyi utca közigazgatásilag és választójogilag átkerült az 5. választókörzetbe. A változtatásra a megemelkedett népességszám miatt volt szükség.
2024.11.13. -
Civil támogatások
Kiírták a Nemzeti Együttműködési Alap pályázatait a civil szervezetek támogatására. A most megjelent, illetve megjelenő kiírásokkal kapcsolatban november 20-án részletes tájékoztatóra várják a szervezeteket a Vármegyeháza Dísztermébe.
2024.11.13.
A menetrend tervezése a hálózat véglegesítése után kezdődik (frissítve)
Új járatokkal bővülhet Fehérvár helyi autóbusz-hálózata és a tervek szerint több városrészt összekötő körjáratokat is beállítanak. A közösségi közlekedés átalakításánál a legfontosabb cél az volt, hogy mindenki könnyen megközelíthesse a buszmegállókat, legyenek egymáshoz hangolva a járatok és hogy maximum egy átszállással minden városi úticél megközelíthető legyen. Az új hálózat tervezete részletesen megtalálható honlapunkon, ahol március 5-ig bárki véleményezheti az anyagot.
A kozlekedes@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címre küldhetik el észrevételeiket!
2012.02.29. 08:30 |
Új járatokkal bővülhet Fehérvár helyi autóbusz-hálózata és a tervek szerint több városrészt összekötő körjáratokat is beállítanak. A közösségi közlekedés átalakításánál a legfontosabb cél az volt, hogy mindenki könnyen megközelíthesse a buszmegállókat, legyenek egymáshoz hangolva a járatok és hogy maximum egy átszállással minden városi úticél megközelíthető legyen. Az új hálózat tervezete részletesen megtalálható honlapunkon, ahol március 5-ig bárki véleményezheti az anyagot. A kozlekedes@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címen kérdéseket is feltehetnek a fehérváriak.
A tervek szerint az új rendszer gerincét két körjárat, egy nagykör és egy kiskör alkotja. ezekhez kapcsolódik három átló: Maroshegy-Feketehegy, Öreghegy-Maroshegy és Kisfalud-Feketehegy. A tervek szerint ütemes menetrendet vezetnek be, napszaktól és hétvégétől függően különböző ütemben indulnak a járatok. A nagykör üteme 15-20-30 perc, a kisköré 30 perc, a többi járat 20-30-40-60 perces ütemezéssel közlekedik.
A törzshálózathoz tartozó autóbuszjáratok csúcsidőben és hétvégén is közlekednek, míg a hivatásforgalmi járatok - összesen 12 járat - hétköznap, a munkahelyre való eljutásban segítik a fehérváriakat. Nagy Zsolt közlekedési irodavezető beszámolt arról is, hogy a járműszámokban jelentős spórolást sikerült elérni az új tervezettel: csúcsidőben a jelenlegi 80 helyett 52 jármű közlekedne. Elmondta, hogy a rendszer rugalmasan változtatható a különböző finanszírozási lehetőségeknek megfelelően. Az új menetrend április 15-ig készül el. A cél az elektronikus jegyrendszer bevezetése, ennek megvalósítására április 10-ig pályázatot nyújtanak be mintegy 400 millió forintos támogatásra. Az e-jegyrendszer kiépítéséig átszállójegyet is bevezetnek majd.
A tervezet három változatban tartalmazza az ütemezést (3,2 millió km, 3,0 millió km és 2,8 millió km éves kerettel) Ebben a döntést alapvetően meghatározza a finanszírozás. Nagy Zsolt irodavezető elmondta, hogy a jövőbeni állami hozzájárulás mértéke is nyitott kérdés egyelőre, ezért is dolgoztak ki rugalmasan változtatható rendszert.
SZÉKESFEHÉRVÁR ÚJ KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSI HÁLÓZATA – TERVEZET
A tervezett menetrenddel kapcsolatban észrevételeit a kozlekedes@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címre várjuk!
Törzshálózat (térkép, .pdf)
Törzshálózat (térkép, .pdf)
4 | Öreghegy | Maroshegy | járat leírása | térkép |
5-5A | Nagy kör | térkép | ||
6 | Kisfalud | Feketehegy | járat leírása | térkép |
7 | Feketehegy | Maroshegy | járat leírása | térkép |
8 | Videoton | KÖFÉM | járat leírása | térkép |
12 | Vasútállomás | Alsóváros-Szedreskert | járat leírása | térkép |
13-13A | Szedreskert | Börgönd (Tejüzem) | térkép | |
31 | Öreghegy | Vasútállomás | járat leírása | térkép |
32 | Szedreskert | Alsóváros-Vasútállomás | járat leírása | térkép |
35-35A | Kis kör | térkép |
A Nagy kör járatsűrűsége munkanapokon 15, 20 illetve 30 perc, hétvégén és ünnepnap 30 perc, a Kis kör járatsűrűsége munkanapokon, hétvégén és ünnepnap pedig 30 perc. A többi járat ehhez igazodva munkanapokon 20, 30 40 és 60 percenként, hétvégén és ünnepnap 30, 40 és 60 percenként közlekedik majd a tervezet szerint.
Hivatásforgalmi hálózat (térkép, .pdf)
M12 | Szedreskert | Cerbona | járat leírása | térkép |
M13E | Szedreskert | Alba Ipari Zóna | járat leírása | térkép |
M14 | Szedreskert | KÖFÉM | járat leírása | térkép |
M15 | Szedreskert | Sóstó Ipari Park (Flaga Gas) | járat leírása | térkép |
M21 | Jancsár u. | Videoton | járat leírása | térkép |
M26E | Jancsár u. | Videoton Ipari Park | járat leírása | térkép |
M27 | Jancsár u. | Visteon | járat leírása | térkép |
M42 | Hübner | Alba Ipari Zóna | járat leírása | térkép |
M44E | Hübner | KÖFÉM | járat leírása | térkép |
M45 | Hübner | Sóstó Ipari Park | járat leírása | térkép |
M49 | Hübner | Videoton Ipari Park | járat leírása | térkép |
M66 | Fecskepart | Alba Ipari Zóna | járat leírása | térkép |
A hivatásforgalmi járatok munkanapokon a 6, 7, 14 és 22 órás munkakezdésekhez igazodva közlekednek.
Összesített hálózat (térkép, .pdf)
Jelenlegi hálózat (térkép, .pdf)