-
Jutalom önkormányzati dolgozóknak
Az önkormányzati intézmények 368 dolgozójának biztosít idén extra juttatást Székesfehérvár önkormányzata – adta hírül közösségi oldalán Székesfehérvár polgármestere. Dr. Cser-Palkovics András posztjában kiemelte, a SZÉP-kártyára történő 50 ezer vagy 100 ezer forintos utalások összesen 35 millió forintot tesznek ki.
2024.11.13. -
NEA 2025-ös pályázat
Közel 14 milliárd forintra pályázhatnak a civil szervezetek a NEA 2025-ös kiírásain. A most megjelent, illetve megjelenő kiírásokkal kapcsolatban november 20-án részletes tájékoztatóra várják a szervezeteket a Vármegyeháza Dísztermébe.
2024.11.13. -
Civil támogatások
Kiírták a Nemzeti Együttműködési Alap pályázatait a civil szervezetek támogatására. A most megjelent, illetve megjelenő kiírásokkal kapcsolatban november 20-án részletes tájékoztatóra várják a szervezeteket a Vármegyeháza Dísztermébe.
2024.11.13. -
Pályaválasztási tanácsadás
Folytatódott a pályaválasztási beszélgetéssorozat a Felsővárosi Alkotóházban. A program során Szabó Ani textilművész és Falvay Miklós médiaművész adtak választ a felmerülő kérdésekre és nyújtottak segítséget a pályaválasztás előtt álló fiataloknak.
2024.11.13.
A professzionális városüzemeltetésért - interjú Bozai István városgondnokkal
Székesfehérvár Városgondnoksága is feszes gazdálkodással látja el idén a városüzemeltetési feladatokat. Szerencsére az elmúlt időszakban olyan belső változások zajlottak le az önkormányzati cégben, mely lehetővé teszi az üzemeltetési feladatok színvonalas ellátását. „Nem lesz könnyű, mert a városlakók és a tulajdonos részéről is elvárás a városüzemeltetési tevékenységek lehető legjobb ellátása.” – mondta Bozai István városgondnok.
2012.03.08. 08:10 |
Székesfehérvár Városgondnoksága is feszes gazdálkodással látja el idén a városüzemeltetési feladatokat. Szerencsére az elmúlt időszakban olyan belső változások zajlottak le az önkormányzati cégben, mely lehetővé teszi az üzemeltetési feladatok színvonalas ellátását. „Nem lesz könnyű, mert a városlakók és a tulajdonos részéről is elvárás a városüzemeltetési tevékenységek lehető legjobb ellátása.” – mondta Bozai István városgondnok. A cégnél azonban tovább folytatódnak a gépbeszerzések, mert az elv idén is ugyanaz, mint tavaly, hogy teljes egészében saját kapacitással üzemeltessék a várost.
Tavaly arról is beszélgettünk az üzleti terv kapcsán, hogy milyen strukturális változások zajlottak le a Városgondnokságon. Mennyire tudott hatékonyabb lenni az önkormányzat legtöbb embert foglalkoztató vállalata 2011-ben?
Sokkal több volt az elvégzett munka mennyisége tavaly, mint korábban. Ez olyan adatokban is megnyilvánult, mint a közterületen összegyűjtött szemét mennyisége, a takarítási gyakoriság vagy akár a közterületen dolgozók létszáma. Azt gondolom, hogy nem a költségeket kell tovább csökkentenünk, hanem egyre magasabb színvonalú városüzemeltetési szolgáltatásokat kell nyújtania a cégnek. Gondolok itt arra, hogy a zöldterületeken például ne csak fűnyírás, vagy az utakon ne csak a kátyúzás legyen, hanem utóbbi esetében komplett utakon cseréljünk a kopóréteget. Ha európai gyakorlatokat tekintünk példának akkor ott azt látjuk, hogy nagyobb létszámmal, jó gépparkkal üzemeltetnek. Mi is errefelé szeretnénk nyitni és a rendelkezésre álló pénzből a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani.
A köztisztasággal egyébként az a legnagyobb baj, hogy hiába nem szemetel a lakók kilencven százaléka, ha a tizede koszt és szemetet csinál. Az összegyűjtött szemét legnagyobb része jelenleg a cigarettacsikk, azonban remélem, hogy az új köztisztasági rendelet, mely visszaszorítja a közterületi dohányzást javít majd a helyzeten.
Egy nagyon fontos „leányvállalata” is lett tavaly a Városgondnokságnak, a Fehérvár Médiacentrum. Miért volt szükség a fúzióra és milyen eredményeket tud felmutatni a cég?
Azért került a Városgondnokság tulajdonába a Médiacentrum, mert ezek a kisebb városi cégek nem tudtak igazán hatékonyan gazdálkodni. Nem tudnak olyan szervezetet fenntartani, amivel hatékony és feszes gazdálkodást lehet folytatni. A Városgondnokságnál pedig arra törekszünk, hogy katonás gazdálkodást végezzünk. Ha nekünk valamire száz forintunk van nem költünk el százhúszat, hanem csak kilencvenet, a maradékon pedig még gondolkodunk. A Médiacentrumban korábban jellemző volt az állandó túlköltekezés, hiányoztak fejlesztések, ami abból adódott, hogy nem igazán tudtak jól bánni a pénzzel. Amióta hozzánk került a cég, azóta a gazdálkodása rendben van és nincs túlköltekezés sem. Jelenleg a Médiacentrum költségvetésének harmada saját bevétel, amin tovább szeretnénk javítani, mert a tulajdonos szándéka csökkenteni a kommunikációs költségeket.
Az adósságszolgálat miatt rendkívül feszített gazdálkodást kénytelen folytatni az önkormányzat is, hogyan hat ez a Városgondnokság idei üzleti tervére?
Sajnos jelentősen kevesebb pénzből lehet idén gazdálkodni. A Médiacentrum támogatása például a tavalyi kétharmadára csökkent és a városüzemeltetést is közel tíz százalékkal kevesebb pénzből kell megoldanunk, mint tavaly.
Ha a város költségvetése feszes, akkor ebben a cégeknek, így nekünk is jelentős szerepet kell vállalnunk. Meg kell tudnunk oldani a feladatot: az eddigi években például nem volt még olyan, mint most, hogy az üzleti tervünket át kell dolgoznunk, mert az elfogadott tervezethez további feladatokat kaptunk, melyekhez meg kell találnunk a megfelelő forrást. Nem lesz könnyű, mert a városlakók és a tulajdonos részéről is elvárás a városüzemeltetési tevékenységek lehető legjobb ellátása. Ilyen volt például a rendkívüli hidegben a hóeltakarítás, melynek terén magasabb színvonalú feladatellátást várt mind a tulajdonos, mind pedig a lakosság.
Vannak persze pályáztatott munkák is, érdemes továbbra is figyelnie a fehérvári vállalkozásoknak a gondnokság hirdetményeit?
Elsősorban útépítés, mélyépítés, tervezés területén pályáztatunk munkákat, ugyanis ilyen csoportot nem alakítottunk ki és nem is tervezünk ilyen üzletágat felvenni. Továbbá van néhány speciális szakipari munka, melyet alvállalkozóknak adunk ki. Ilyen esetekben mindig közbeszerzésen választjuk ki a vállalkozókat. A klasszikus városüzemeltetési feladatok esetében azonban ritkán vonunk be alvállalkozókat.
Sokan attól tartottak, hogy a Szent Vendel utcában nehézkesebb lesz az ügyintézés, mára azonban látszik, hogy egy európai színvonalú „városüzemeltetési központ” alakult ki a területen…
Beváltotta a reményeinket az új telephely megépítése és haladunk tovább a fejlesztések területén: idén a Fehérvár Médiacentrum költözik ki a történelmi belvárosból a Szent Vendel utcába, az építőipari tevékenységeinknek lesz telephelyfejlesztése és jövőre lehet, hogy a zöldterület fejlesztési csoportnak is tudunk telephelyet létrehozni. A Szent Vendel utcában található Városgondnokság pedig néhány percre van a központtól és nem terheljük további forgalommal az amúgy is zsúfolt belvárost. A Médiacentrum kiköltözése is tehermentesíteni fogja a Jókai utca és az Ady Endre utca forgalmát.
Milyen egyéb fejlesztései lesznek idén Székesfehérvár Városgondnokságának?
Tavaly a Médiacentrum jött a Városgondnoksághoz, idén pedig valószínű a Temetkezési Kft. integrálása is megtörténik a gondnokság cégrendszerébe. A temetőfejlesztések terén pedig magas elvárásaink vannak a cég felé. Folynak továbbá gépbeszerzések, hiszen az elv ugyanaz, mint tavaly, hogy teljes egészében saját kapacitásunk üzemeltesse a várost.