-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
95 éves Erzsi néni
95.születésnapja alkalmából köszöntötték Molnár Dezsőné Csirke Erzsébetet, Áron Nagy Lajos festőművész hagyatékának őrzőjét.
2024.12.20. -
Változik a szakrendelések nyitvatartása
Változik a szakrendelések nyitvatartása a két ünnep között. Az idei évben receptfelírásra sem lesz már lehetőség, legközelebb majd csak január másodikán.
2024.12.20.
A körforgalom bővítéséről és a Bodrogi utca lezárásáról is szó volt a Szárazréti lakossági fórumon
A Feketehegy-Szárazréti Közösségi Központban rendezett program meghívott vendége volt Milus Gábor városi rendőrkapitány, Bozai István városgondnok, Steigerwald Tibor, a Depónia Nonprofit Kft. ügyvezetője, Lantay Attila városi főépítész és Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője is.
A választókörzetben élők az őket érintő aktuális kérdésekről hallhattak, bemutatkozott a hivatalba lépett, új önkormányzati képviselő, Szontaghné Kovács Erika és a résztvevők maguk is feltehették kérdéseiket.
dr. Cser-Palkovics András polgármester a fórumon megköszönte Szigli István képviselő úrnak azt a több évtizednyi munkát, amivel a Feketehegy-Szárazréten élőket szolgálta városrészi kérdésekben, és, hogy mindig elérhetően mindent megtett annak érdekében, hogy a városrész folyamatosan fejlődjön. Bemutatta a körzet új képviselőjét, Szontaghné Kovács Erikát, kiemelve, hogy nagyon lelkiismeretes, sokat dolgozni képes hölgy, aki nagyon lelkiismeretesen fogja ezt a munkát folytatni. Arra biztatta a körzetben élőket, hogy keressék majd bátran a következő években.
Székesfehérvár polgármestere szólt a szárazréti körforgalom bővítésének ügyéről is, kiemelve, hogy ez egy állami út és útkapcsolat, tehát a bővítés feladata az államé, viszont a Magyar Közúttal az önkormányzat azt a megállapodást kötötte, hogy az önkormányzat elkészíttetheti a bővítésre vonatkozó tervet.
Ez a terv elkészült, a napokban hivatalosan is át fogják venni. A következő kérdés, amiről néhány napon belül döntenek, az az, hogy ki fogja lefolytatni az engedélyeztetést. Hamarosan tehát engedélyes tervek lesznek, amik alkalmasak arra, hogy a közbeszerzési kiírás műszaki tartalmát adják.
"Azt látjuk már, hogy egy költségbecsléssel nagyjából egymilliárd forint körüli beruházásról van szó. A város ezt az összeget egy az egyben nem tudja átvállalni az államtól, de hogyha ezzel gyorsítani tudjuk az állami döntéshozatalt, akkor valamennyi összeggel, a beruházási összeg 10-20 százalékával a város hozzájárulna a kivitelezéshez azon túl, hogy az eddigi költségeket mi viseltük, beleértve a tervezést és majd az engedélyeztetés költségét." - mondta el dr. Cser-Palkovics András polgármester, hozzátéve, hogy ez azt jelenti, hogy akár 2025-ben el lehetne jutni a kivitelezési közbeszerzési eljárásig. Kiemelte, hogy összességében egy kérdés marad, a beruházáshoz szükséges pénz érkezésének az időpontja, hogy ezt mikor és milyen módon, milyen forrásból tudják elhozni.
A polgármester a Mura utcai buszfordulóról is szólt a fórumon, kiemelve, hogy az előkészítő munka zajlik. 2025-ös költségvetésben szeretnék szerepeltetni az ehhez szükséges összeget, és utána megvalósítani a beruházást. Az új önkormányzati ciklusban egy sportcentrum építését is tervezik Feketehegy-Szárazréten.
Szontaghné Kovács Erika bemutatkozásában elmondta, hogy két nagyfiú édesanyja, büszke édesanya, akinek a gyerekei a legfontosabbak, akik 22 és 18 évesek. "Ők már nagyok, szinte kint vannak a felnőtt életben, ami azt jelenti, hogy én minden energiámat és időmet a munkámra, a városrészre és arra tudom fordítani, hogy ez a városrész fejlődjön, és minél szebb dolgokat tudjunk létrehozni. Köztudott, hogy én nem ebben a városrészben élek, de azt gondolom, hogy nem is kell ahhoz itt élnem, hogy úgy tudjam képviselni a városrészt, hogy az megfelelő legyen. Én azt tudom önöknek ígérni, hogy itt leszek, jelen leszek, bármikor elérhető leszek bárkinek. Ami az én fő feladatom, hogy az önök által feltárt problémákat, gondokat és fejlesztéseket eljuttassam azokhoz a szakemberekhez, azokhoz a fórumokhoz, amiben ezt meg lehet vitatni, be lehet tervezni és el lehet dönteni, hogy erre van-e megoldás vagy nincs." - fogalmazott a terület új önkormányzati képviselője, aki a kapcsolattartás formájáról lakossági kérdésre elmondta, hogy a természetes és személyes kommunikációban hisz, a névjegykártyáját a fórumon résztvevők között kiosztja, és telefonon, facebookon, vagy e-mailben is elérhető lesz a körzetben élők számára.
A fórumon az első kérdések a Bodrogi utca lezárásával kapcsolatban érkeztek.
Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője elmondta, hogy a Bodrogi utcából az Új Csóri út felé jobbra kis ívben lehet majd kihajtani, az Új Csóri út felől pedig behajtani tilos az utcába. Az utca utolsó 15 métere egyirányúsítva lesz az Új Csóri út felé. Várhatóan október 16-tól lekerül a zsákutca tábla, onnantól az Új Csóri útra ki lehet hajtani. A Bodrogi utcával kapcsolatban Szontaghné Kovács Erika és Székesfehérvár polgármestere is teszt időszakot javasolt, hiszen a 28 férőhelyes bölcsőde januártól nyílik meg az utcában és meg kell nézni, hogy ez milyen változásokat hoz majd a forgalomban.
A fórumon többen jelezték azt a problémát is, hogy az ipartelepre menő és onnan jövő teherautók jelentős forgalmat generálnak a városrészben.
Nagy Zsolt elmondta, hogy először a Bakony utca kikötését kell megvalósítani az elkerülő útra, ez az Új Csóri útról is húzna le forgalmat. Ez a beruházás uniós pályázat keretében 1-es számú prioritás, állami beruházásként fogják ezt a munkát végrehajtani, és amikor kész a Bakony utca kikötése az elkerülőre, akkor tudnák befogadni majd a Szárazrét felől jövő északi ágat, lecsökkentve ezzel a belső teherautó forgalmat.
A fórumon szó volt az M200-as gyorsforgalmi útról is, ami a 81-es nyomvonalát váltaná ki és elmegy egészen az M1-esig.
Ez a beruházás a szárazréti közlekedési problémák átmenő forgalom részét megoldja majd, mert onnantól kezdve mindenki azt fogja használni. Onnantól kezdve lehet a Kadocsa felől is korlátozni az elkerülő forgalmát, különösen a nehézgépjárműveket. Az M200-as megépülése a szárazréti körforgalom terheltségét is csökkenteni fogja és az elkerülő szakaszét is. Az M200-as útnak 2032-ig meg kell épülnie, és van remény arra, hogy az M200-ast az M7-es felől kezdik majd építeni.