A Székesfehérvár-Budapest vasútvonalon is közlekedik majd a Stadler motorvonat

 Az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. Bemutatkozó látogatásra kölcsönözte a MÁV-nak a Flirt motorovonatot a Stadler Bussnang AG. A december 14-ig Magyarországon közlekedő szerelvény megfelel annak a kétszer harminc példánynak, amelynek szállítási jogát megnyerte a svájci gyártó. Az első 30 motorvonat beérkezése után a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal mentén élők közlekedését is gyorsabbá és kényelmesebbé teheti a szerelvény.
2005.12.12. 06:28 |

 Az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. Bemutatkozó látogatásra kölcsönözte a MÁV-nak a Flirt motorovonatot a Stadler Bussnang AG. A december 14-ig Magyarországon közlekedő szerelvény megfelel annak a kétszer harminc példánynak, amelynek szállítási jogát megnyerte a svájci gyártó. Az első 30 motorvonat beérkezése után a Budapest - Tatabánya, Budapest - Székesfehérvár és Budapest - Pusztaszabolcs vasútvonalak mentén élők közlekedése lesz gyorsabb és kényelmesebb.

  A vasúttársaság már a Flirt motorvonatok beérkezése előtt is több területen javít az elővárosi közlekedésen. További Desiro motorvonatokkal bővül a járműpark, csökken a menetidő, vasárnaptól jelentősen kibővül az ütemes menetrenddel kiszolgált települések köre.

 A MÁV arról adott tájékoztatást a Svájcból kölcsön kapott szerelvény bemutatása alkalmából, hogy az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd három város: Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. A járműpark fejlesztéséhez e vonalakon is ütemes, zónázó menetrend, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség egyesített bérlete társul. A Flirt motorvonat tervezett útvonalán az elővárosi közlekedés még gyorsabb, gyakoribb és kényelmesebb lesz, mert a tervezett menetrendben, csúcsidőben 20, egész nap 30 percenként közlekedő ütemes, vagyis minden óra azonos percében induló és érkező vonatok járnak majd.

 A kormány és a MÁV szándékai találkoztak az utasok elvárásaival, amikor 2004-ben megszületett a kormányhatározat az elővárosi közlekedés fejlesztési stratégiájáról. A budapesti elővárosi közlekedés célja - az európai nagyvárosokhoz hasonlóan - a főváros vonzáskörzetében élők mobilitásának biztosítása. A program területét nyugatról Székesfehérvár, keletről Szolnok határolja, észak-déli kiterjedése Budapesttől mintegy 80 kilométer. Ebben a 15 ezer négyzetkilométeres körzetben közel 3,5 millió ember él.